Geç okuduğum için mutluyum, inanılmaz bir hikaye, inanılmaz bir tasfir… ister istemez aklım filme gitti ama Beş Ordular Savaşını, Peter Jackson çok iyi yansıtmış bence… Gözlerim dola dola o kısımları okudum. Filmler de cüceler aşırı aksi yansıtılmıştı özellikle Thorin ama dağ ve altın kısmına gelene kadar gayet makul bir tavrı vardı.
Kitapta Elf Kralının ismi yazmıyordu, Ejderha ise kara ok ile kısa sürede öldürüldü. Legolas ve Tharuiel de yoktu, filler karakterlerdi. Cüce ve elf aşkıda yoktu. Gayet aktı gitti seri…. Filmde ister istemez uzatma ve heyecan aranıyor. Yapılan eklemeler üçleme yapmak için yapılmış, bariz…. Radagaskar karakteri sadece bir kere geçti :( ayrıca Orklar yok, Goblin savaşı var beş Ordu da ona aşırı şaşırdım. Bolg normalde ork değil mi? Kafam orada bir karıştı. Galadriel ve Saruman başkan hiç yoktu, ona üzüldüm. Gandalf ise gerçekten olması gereken yerlerde hep.
Bilbo ve Bombur favori karakterlerim bir de Beorn <3
J. R. R. TolkienHobbit
Salt ayak hareketleriyle bile orijinal bir isim.Duygusal yapısı var.Çokça kalın bir kitap.Kitabı elime alınca bile gizemli bir ruhun kitabı demiştim.Britney Spears ile düeti güzel.
John Ronald Reul Tolkien benim için fantastik kurgu dünyasının Tanrı'sıdır.
Orta Dünya benim tüm ömrümü geçirmek isteyeceğim bir yerdir.
Bu kocaman evrende en çok hayran duyduğum insanlardan biri Bilbo Baggins, diğeri Samwise Gamgee ve son olarak da bu kitabın kahramanı olan Tom Bombadil'dir.
Tom öyle büyük bir insandır ki Peter Jackson filmde kullanmamıştır.
Okuyun bence.
henüz okuyorum ama çeviriyi 8 yaşındaki kuzenim daha iyi yaparmış keşke orijinalini alsaydım b2+ ingilizceyle bu a0 türkçeden daha kolay anlaşılır bir şekilde okumuş olurdum
Bir insan bir kitabı hiç eline almadan kitabı en ince ayrıntısına kadar bilebilir mi? Ben bu kitabı okumadan da kitaptaki hemen her hikayeyi her olayı her karakteri oldukça detaylı biliyordum. Zira bilenler bilir, bir şekilde Tolkien ile tanıştıysanız, benimki Peter Jackson'un muhteşem filmleri ile olmuştu, artık ondan kopamazsınız. Tolkien okumak sadece kitap okumak değildir, başlı başına bir tutkudur. Tolkien okumak, onun hayranı olmak, onu içselleştirmek, edebiyattan sıyırıp bam başka bir yere koymaktır. Tolkien ile tanışmak Eru İlluvatar'ın Ulu müziğini duyup adeta büyülenmektir. Ben de vaktiyle büyülendim ve beşyüz küsür sayfalık kitabı okumadan önce ona dair sayısız videolar izledim, sayısız okumalar yaptım, bilenlerle sonu gelmez sohbetler ettim. Kitabı elime aldığımda zaten başından sonuna biliyordum, ancak yine de keyifle ve coşku ile ilk kez deneyimlermiş gibi okudum. İnanılmaz bir yolculuktu! Eğer siz hala tanışmadıysanız, umarım en yakın zamanda tanışır ve Eru İlluvatar'ın Ulu müziğine kulak verir sonrasında onun Ea'sına adım atarsınız...
SilmarillionJ. R. R. Tolkien · İthaki Yayınları · 20226,5bin okunma
Tolkien’in “Orta Dünya”sına giriş niteliğinde, kendisinin de bu evren üzerine –bildiğim kadarıyla- yazdığı ilk kitap. Kendine has üslubuyla okuması keyifli ve akıcı, maceralarla dolu bir hikaye.
Kahramanımız Bilbo Baggins adlı bir hobbit, cücelerin eski hazinelerini Smaug denen ejderhadan geri almak üzere çıktıkları yolda, Gandalf’ın tavsiye ve yönlendirmesiyle ekibe 14. üye olarak katılır ve zorluklarla dolu yolculukları böylece başlar. Başlarından geçen türlü türlü serüvenleri takip ederken aynı zamanda "Orta Dünya" ile ilgili çeşitli detaylara da hakim oluyoruz.
Coğrafyası ve detaylarıyla Orta Dünya, tarihleri ve derinlikleriyle yaşayan ırklar ve çeşitli yaratıklar, iyi ve kötü merkezli güçler… Tolkien hayal gücünün sınırlarını zorlayarak yarattığı bu evreni adeta ilmek ilmek dokumuş ve daha ilk kitaptan evrenin kurgusunu büyük ölçüde kafasında tasarlamış. Gerçekten hayran olmamak elde değil…
Fantezi türünün ilk eserini vermemiş olsa da kendi eserleri sayesinde Dünyada bu kategoriye olan ilgi artmış ve kendisi fantezi türünün “babası” ilan edilmiştir. Kitabın yayınlandığı 1937 yılından beri bana göre hala bu kategoride daha iyisi yazılmadı.
Yüzüklerin Efendisi üçlemesini okumadan önce daha basit, sindirmesi daha kolay olan Hobbit kitabını okumak en doğrusu. Özellikle Orta Dünya evrenine hakim değilseniz.
Son olarak; keşke Peter Jackson 360 sayfalık kitaptan üç film çıkaracağım diye bizi sıkmasaydı, tek filmle işi bitirseydi diyorum ve hepinize iyi okumalar diliyorum.
HobbitJ. R. R. Tolkien · İthaki Yayınları · 202317,2bin okunma