Salı günleri kitaplıklar tatil. Mustafa Bey düşündü: "Kitaplıkları o gün sırf kadınlar için açık tutalım. O gün yalnız kadınlar gelsin. Gerçekte ben bu ayrımcılığı yapmak istemiyorum. Altı gün erkeklerin gelip yararlandığı kitaplıktan yalnızca bir tek gün kadınlar yararlanmış olacak; bu ne büyük bir haksızlık? Biz bu örümcekli kafadan ne zaman kurtulacağız. Kadını erkeğin arkasına atan, onunla bir mecliste oturamayan, bir çatı altında kadın erkek birlikte bulunmak gerekince araya perde geren toplum hiç bu çağın toplumu olabilir mi? Ama gelmiyorlar. Zorla getirmek de olamayacağına göre, salı günü gelsinler, böyle böyle okumanın, kitaplığın yararını görüp alışsınlar. Sonra birer ikişer öbür günlerde de gelip yararlanırlar. Bu da bizim bir düşümüz, bir umudumuz olsun. Kitaplığa salı günleri kadınların gelmesi bir ayrımcılıktır ama, hiç yoktan iyidir."