Ceren

Puan vermedi·147 syf.··
2025 18. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 08 Haziran 2025 00:08
Okunmaya değer. Ülkemizin bir değeri ile tanışmış olursunuz. Ülkemiz değerlerinden Mustafa Güzelgöz'ün, eşekler ile köylere kitap götüren bu büyük insanın biyografik bir romanı imiş meğer.. Ülkemizin ne kıymetli insanları varmış dedirtiyor okurken ve o insanlara minnet duygusu uyandırıyor... Okuması oldukça kolay bir eser, herkese tavsiye ederim.
Eşekli KütüphaneciFakir Baykurt · Literatür Yayınları · 201018,3bin okunma
Reklam

Ceren

, bir kitap okudu
Puan vermedi·147 syf.··
7 günde okudu
·
2025 18. kitabı
Fakir Baykurt
8.5/10 · 18,3bin okunma
Hiç yoktan iyi ayrımcılık
Salı günleri kitaplıklar tatil. Mustafa Bey düşündü: "Kitaplıkları o gün sırf kadınlar için açık tutalım. O gün yalnız kadınlar gelsin. Gerçekte ben bu ayrımcılığı yapmak istemiyorum. Altı gün erkeklerin gelip yararlandığı kitaplıktan yalnızca bir tek gün kadınlar yararlanmış olacak; bu ne büyük bir haksızlık? Biz bu örümcekli kafadan ne zaman kurtulacağız. Kadını erkeğin arkasına atan, onunla bir mecliste oturamayan, bir çatı altında kadın erkek birlikte bulunmak gerekince araya perde geren toplum hiç bu çağın toplumu olabilir mi? Ama gelmiyorlar. Zorla getirmek de olamayacağına göre, salı günü gelsinler, böyle böyle okumanın, kitaplığın yararını görüp alışsınlar. Sonra birer ikişer öbür günlerde de gelip yararlanırlar. Bu da bizim bir düşümüz, bir umudumuz olsun. Kitaplığa salı günleri kadınların gelmesi bir ayrımcılıktır ama, hiç yoktan iyidir."
Sayfa 66·Kitabı okudu