Çok sınırlı bir erişime sahip olduğumuz ve istatistikler göz önüne sermeseydi varlığına bile inanmayacağımız güdülerin etkisi altında yaşadığımız, bir gerçektir.
… Ama galiba, her on yılda bir yeni gelenlerin de değişmeyen yöntemleri.
Salt üniversiteye yönelik ayıklamalarda mı? Yooo, elek, hemen her kesim için aynı elek… Değişenler, eleği sallayan eller. Kimi zaman Milli Birlikçi adı altında, kimi zaman Milli Bütünlükçü, kimi zaman milli Doğramacı… Özetle, bir “milli takım” var işin içinde. Var da, yeşil sahada meşin top koşturan milli takımlarımız gibi başarıları hep geçici…
Yıldızları bol, fakat içi boş…
Bürokratlar güçlendikçe kendi hatalarına karşı duyarsızlaşır ve savunma geliştirirler. Gerçekliği yansıtmak için kendi hikayelerini değiştireceklerine, hikayelerine uyması için gerçekliği değiştirirler. Nihayet nesnel gerçeklik olarak yansıttıkları da kendi bürokratik fantezilerinden ibarettir.