Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Ğanu beladan beridir
  إِنَّ رَبِّي يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ يَشَٓاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَيَقْدِرُلَهُ وَهُوَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ “İnne rabbiy yebsutur rızka limen yeşâu min ıbadihi ve yakdiru leh ve HUVE hayrur razikıyn.” Anlamı: Muhakkak ki Rabbim, kullarından dilediğinin rızkını genişletir (yayar, bast eder), dilediğine de daraltır (ölçüler, kabz eder). “HU” (tüm esma içinde) en hayırlı rızık ihsan edicidir.
"Bahaeddin Nakşibend Hazretleri bize; kabz(sıkışma) hâlinde istiğfar, bast (genişleme) hâlinde de şükürle emir buyurmuşlardır."
Necip Fazıl Kısakürek
Necip Fazıl Kısakürek
Reklam
23 Kasım 2020 Pazartesi Duhâ Sûresi'nin İlk Âyetleri
Size Duhâ Sûresinin yalnız ilk iki âyetinden bahsedeceğim. Bu âyetlerdeki bazı inceliklerden ve derûnî ma'nâlardan söz edeceğim. Bilindiği gibi, ilk iki âyetde Cenâb-ı Hakk iki şeye yemîn ediyor. Allah bir şeye yemîn ediyorsa, onda büyük bir hikmet vardır. Öyleyse bunlara çok dikkat etmek lâzımdır. İlk âyetdeki yemîn duhâ içindir. Peki duhâdan
Kabz ve bast halleri insanı korku ve ümit arasında dengede tutan bir durumdur.
Kişi kabz halinde tövbe ve istiğfar ile Allah’a yönelir, manen terakki eder. Bast halinde ise şükrederek derecesini artırır. İnsan, devamlı kabz halinde yaşasa bütün ümidini kaybedebilir. Sürekli bast hali yaşayan kimsede ise akibetini garanti görme hastalığı ortaya çıkabilir. 🌾🌾🌾 –Kastamonu lahikası
Hepimizin belirli aralıklarla yaşadığı durumlar
Kavram olarak kabz, ruhen tutukluluk, içine kapanma, bir şey düşünmeye ve söylemeye isteksizlik demektir. Bast ise ümitle dolma, ruhen genişlik ve coşkunluk, anlama ve kavramada açılma halidir.
Kurtarıcı bilgi gelmezse İşin içinden çıkamayız, Seyrü suluk = yer değiştirme, Meseleye senin gözünle bakayım Hakikat yeni bir veçhe ile tanınır Mizaç ise kendine uydurur Aslolan Allah a göre tanımaktır. “ Bana göre “ bilme biçiminden, Hakka göre bilme biçimine Rasule göre bilme biçimine geçilmeli. Her neyden konuşulursa
Reklam
Kurtarıcı bilgi gelmezse İşin içinden çıkamayız, Seyrü suluk = yer değiştirme, Mesele kimin gözü ile bakıldığı Mizaç ise hep kendine uydurur Aslolan Allah a göre tanımaktır. “ Bana göre “ bilme biçiminden, Hakka göre bilme biçimine
Kabz ve bast hâlin seni yanıltmasın, istikametini bozma..
109 öğeden 61 ile 70 arasındakiler gösteriliyor.