Çocuklarımıza kendi dünyalarindan önce,göklerdeki yildizlardan ve devininlerin bilimini öğretmek büyük bir safliktir. Çocuklarımıza ilk önce kendi ic dünyalarına bakabilmeyi öğretmeliyiz.
Bunca şehir dibinden yikiliyor, bunca milletin kökü kurutuluyor, milyonlarca insan kiliçtan geçiriliyor, dünyanın en zengin, en güzel ulkesinin altı üstüne getiriliyor, niçin? inciler biberler alip satacagiz diye . Aşagılık makine zaferleri bunlar! Hiçbir zaman kazanç turkusu, hiçbir zaman haksız sömürü, insanları böylesine korkunç bir kinle birbirine düsürmemis, bu kadar yürekler açısı kıyıma yol açmamıstır.
Herkesin gözü dişaridadir; ben gözümü içime çevirir, içime dikerim.
Herkes önüne bakar, ben içime bakarim.
Bütün derdim kendimledir. Hep kendimi seyreder, kendimi yoklar,kendime bakariim.
Herkes kendinden baska seylerin pesindedir;
hep kendisinden ötesine gitme hayalindedir.
'Kimse kendi içine inmeye calişmaz'
persius