"Tanrım" diye inledi azatlı köle."Aynı kitap nasıl oluyor da hem celladı hem kurbanı yaratıyor? Aynı kitap, aynı peygamber nasıl bu iki insana da esin veriyor? Tanrım bu kitap senin ama kul yorumluyor. Bu kitap ahlakların da üstündeki ahlakı önermek için gelmedi mi?"
Saati sökmek ve parçalarına ayırmak lazım.Hatta çöpe atmak lazım.Bambaşka kurallara göre çalışan yeni bir saat yapmadıkça biz bu sistemin kölesiyiz.Bu sarkaç elbet bir gün öteki tarafa salınacak diye kendimizi avutup duruyoruz.