Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
*** Bilim insanları, sanatçılar ile gücünün ve imkanlarının önemli bölümünü aydınlanma sürecine adayan sizler: Sizler insanlar arasında en büyük entellektüel enerjiye sahip olanlarsınız, yeni bir fikrin değerini en fazla bilenleriniz ve bu iştirakin başarısını en fazla isteyenlersiniz. Atalet kuvvetini yenmek size kalmış. Siz matematikçiler; sizler öncüsünüz, yol gösterin! ***
Sayfa 25 - Ayrıntı yayınları, 2015, 1.baskıKitabı okudu
Aşkın sarhoşluğunu tatmış bir adam için bir an bile ayık gezmek utanç vericidir.
Reklam
“Zekânın peşine düşmene müsaade etmediği meselelerin peşine düşmemelisin.” İbn-i Sina
Sayfa 341Kitabı okudu
Hadisler
Hz. Muhammed 630’da vefat etmiş ve neredeyse 150 sene sonra hadislerin toplanma süreci hızlanmıştı. Ancak hadislerin doğrulukları ve özgünlükleri noktalarında ciddi sorunlar vardı. Birçok râvi aynı hadisi başka türlü rivayet edebiliyordu. İnsanların hadisler üzerinde kendi işlerine yarayacak şekilde oynamalarının önünde engel yoktu.
Sayfa 322Kitabı okudu
SAHİ EN SON NE ZAMAN GÖRMÜŞ VE DUYMUŞ OLUYORUZ...!!
"" Çağımızın en büyük iki sorunu körlük ve sağırlıktır.. Ne yaratılış düzenindeki işaretleri görebiliyor ne de kulağımıza fısıldanan hakikatleri duyabiliyoruz. Kendi kendimize ürettiğimiz karanlık ve gürültü düzeninde görmenin ve duymanın manasından haberdar bile değiliz. Görmeyi ekranda kayıp giden görüntülere bakmak zannediyoruz. Duymayı makinaların seslerini, telefonların uyarılarını ve alarmlarını duymak zannediyoruz. Şehrin yapay ışıkları yüzünden milyonlarca yıldızın her gece gökyüzünde sergilediği muhteşem tabloyu göremiyoruz. Neon ışıklarının yüzümüze vuran yansımasını aydınlanma ve işrak sanıyoruz. Kendi gürültümüzün bastırdığı seslerin farkında bile değiliz.. Doğal bir su sesini, kuzunun melemesini, ağaçların hışırtısını, dalgaların sesini, rüzgarın nağmesini... En son ne zaman duyduk acaba??
Sayfa 280 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Eğitimin Önemi
*Nişabur’u merkez edinerek Orta Asya’yı örgütleyecek ilk idareci Abdullah, devletin refahının köylüler sayesinde mümkün olacağını savunuyordu. Bundan yola çıkarak devlet yaygın eğitime teşvik etmeliydi. “Bilgi, saygıyı hakkedenler (yani seçkinler) için de hakketmeyenler (yani köylüler) için de ulaşılabilir olmalıydı.” -Rus araştırmacı Bartold bu dönemde fakir köylü çocukların bile eğitim almak üzere kasabalara gönderildiğini tespit etmişti.
Sayfa 269Kitabı okudu
Reklam
Kralların Keskin Görüşlü Kitabı
Firdevsi’nin liderlik konusundaki yoğun düşünceleri ilk bakışta medeni iyiliğin mükafatlandırıldığı ve kötünün cezalandırıldığı gibi aceleci bir sonuca varılabilirdi. Fakat o kadar naif değildi. Bunun kanıtı Güştabs ve İsfendiyar hikayeleridir. Her ikisi de kral çocuklarıydılar ve bu sebeple de meşruiyet sahibiydiler. Üstelik her ikisi de doğru ve adil olanı yapmak hususunda iyi niyetlilerdi. Ne zaman biri vicdanın sesine doğru gitse diğeri görev çağrısının sesine kulak veriyordu. Fakat ikisinin de sonu felaket olmuştu. Firdevsi’nin dünyasında iyi niyetin her zaman olumlu sonuçlar doğuracağının garantisi olmadığı gibi talih de bazen zarara sebebiyet verebiliyordu.
Kîndî’nin belirttiği gibi şayet akıl ve vahiy bilgi elde etmenin yolu olarak birbirleriyle eşitlerse, o hâlde akıl dinin gerçekleri için neden kullanılmasındı?
Sayfa 247Kitabı okudu
Neden gökbilimi ve matematiğe ilgi
Tarihte müslümanların gökbilimine bu denli eğilimlerinin altında; İslam’da güneşim doğuşuna ve batışına göre ayarlanan namaz vakitlerinin tam tayin edilmesi, kıblenin en isabetli şekilde bulunabilmesi için Mekke’nin konumunun belirlenlemesi ihtiyacı vardır. Daha sonraki dönemlerde yaşayan birçok gökbilimcinin bu işlere odaklandığı ve bu sayede mali desteğe hem de okurlara ulaştığı elbette doğrudur.
Sayfa 238Kitabı okudu
Harezmî ve “Cebir”
Harezmî, “Cebir” olarak bilinen eserini alimler için değil, işin uygulama kısmında olanlar için yazmıştır. “Miras, vasiyet, üleştirme, hukuk davaları ve ticaret gibi sürekli karşılaşılan ve insanların birbirleriyle ilişki kurarken devamlı ihtiyaç duydukları toprakların ölçülmesi, kanalların açılması ve geometrik hesaplar yapılması gibi basit ve anlaşılır aritmetiği” yazmayı hedeflemişti.
Sayfa 233Kitabı okudu
Reklam
Akıl ile beden arasındaki bağa dikkat
9.yy yaşamış Taberî, eserlerinde; fiziki ve zihnî sıhhatin birbirine sıkı sıkıya bağlı olduğunu defalarca tekrar etmiştir. Teşhise dair kullandığı kelime hazinesi psikolojik idrakler ile zenginleştirilmişti ve reçeteleri genelde bir psikoterapi şeklindeydi. Akıl ile beden arasındaki bağa duyduğu ilgiden ötürü, çocuk gelişimi ve pediatri üzerinde duruyordu.
Sayfa 228Kitabı okudu
Bilim…Benî Musa Kardeşler
Geometri, gökbilimi ve mekanik alanında beraber çalışan Benî Musa kardeşleri biliyor musunuz?
Sayfa 206Kitabı okudu
“Kendim için toplumu terk etmekten ve insanlardan uzaklaşmaktan daha iyi bir seçenek bulamadım. Bırak ismimi bilmesinler, beni görmesinler ve eğer beni arayacak olurlarsa nerede olduğumu söyleme. Akrep gibi sokarlar, sinek gibi kan emerler ve köpek gibi havlarlar. Önce hangisiyle uğraşayım ? Bu utanmazların arasına düştüğüm için kıvranıyorum ve inliyorum.”
Okumayı sökmedeki ilk amaç ticaret yapabilmekti.
M.Ö.313’de öfkeli bir Orta Asyalı kadının Semerkant’taki kocasına gönderdiği veryansın bir mektup bulunmuştur. Bu belgeler sayesinde Sovyetler döneminde bir Tacir araştırmacı okuryazarlığının İslamiyet öncesi Orta Asya’dan sonraki dönemlere kıyasla daha yaygın olduğu tespit edilmiştir.
Sayfa 112Kitabı okudu
1.312 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.