Benim de belirtmek istediğim işte buydu, keyifsizlik tıpkı hantallık gibidir; çünkü bir tür hantallık, hareketsizlik halidir. Tabiatımız hantallığa, hareketsizliğe eğilimlidir; ama buna rağmen biz kendimizi toparlamak için gereken gücü bulduk mu işlerimizi kolayca yapıveririz ve çabalarımızdan zevk duymaya başlarız.
İnsanların birbirine zehir edemeyeceği hiçbir şey yok; ne sağlık, ne itibar, ne sevinç ne de tatil. Böyle yapmalarının nedeni daha çok şımarıklık, anlayışsızlık ve dar kafalılıktan ileri gelse de insanlar buna iyi niyet adını takmışlar. Kimileyin neredeyse önlerine diz çöküp, kendi yüreklerine, ruhlarına, gönüllerine bu kadar öfke duymamalarını rica edesim geliyor.