İçinde bulunduğum durum tuhaf görünebilir, ama bu tartışmanın konusu da insanlık kadar eski ve sıradandır. Aynı güdüler ve korkular şeytana uyup tir tir titreyen bütün günahkarlar için geçerlidir; hemcinslerimin pek çoğu gibi ben de iyi yanımı seçiyor, ama ona bağlı kalma gücünü kendimde bulamıyordum.
Her eylemin, her reaksiyonun, hayata ve olaylara karşı verdiğin her karşılık kim olmak istediğin yolunda attığın adımlardır. Mutlu olmak isteyen ve bu uğurda düzenli eylemler gerçekleştirmeye kararlı bir insansan, başına gelen şeylerle ilgili intikamcı, kinci, öfkeli tepkiler vermemeyi seçersin mesela. Affedici olmayı seçersin.