Aynı acı, aynı keder, aynı iç sıkıntısı... Tek başına kalmak dayanılır gibi değildi.
Sayfa 61 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, XV. Basım·Kitabı okuyor
Roman
Keder boğar yüreğimi bir olay olunca Belki kederde hayır vardır ara sıra Ve bir gün belki de kavuşuruz Nice nimetlere ve ferahlığa Ya kederin sonunda ya da başında. Gücüm tükenmez bir musibet anında Bir çıkış yolu vardır benim için Ya gelmiştir biliyorum, ya da yaklaşmakta.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Acıtma yalnızca kuramsal bir şeydir.Asıl acıtan şey kendinden başka herkesin yaşamını yönlendiren güçlerce tekmelenip dışlanmak,yıllarca deli olarak yaşamak,kimseye birşeyi anlatıp kendine inandıramamak."
"Biliyorum. Ve kadınlar gelip sana keder ve benzer duygularla dolu hikâyelerini anlattığında sen de o tatlı anları tekrar tekrar yaşıyorsun. Ama bir süre sonra tadı kaçıyor. Artık birinin kalbini kırmasından endişe etmemeye başlıyorsun ve kırılacak bir kalbin olmadığı için endişeleniyorsun. Yani korkuyorsun, ama korku kişinin kontrol etme ihtiyacına uygun bir duygu değildir."
Sayfa 58 - Harriet
Alıntı
Hissetmenin rengi
. Sonunda herkes herkesi kaybeder. Bunun önüne geçebilecek bir icat yoktu; bu yüzden o gece kendimi, evrendeki diğer her şeyin üzerinde durduğu o kaplumbağa gibi hissettim. ...
(...) kalbinin derinliklerinde bir şeylerin kırıldığını hissetti.
Sayfa 122 - Kitap Yurdu Doğrudan Yayıncılık·Kitabı okuyor
Alıntı