Bu tür kitapları ,ilgi alanımda olmadından, çok sık okumam ancak bu kitap oldukça sağlam alt yapı ile yazılmış. Gerçi kurgu George Orwell'in "1984" kurgusuna benzer bir distopyada (distopya diyoruz ama birgün gelipte yapamayacağımız ne malum) fakat farklı bir bakış açısı ile sunulmuş. Kurgu olduğunu hissetmeden roman sizi alıp götürüyor. Bölümlerin kısa kısa olması yormadan fakat konsantrasyonu da bozmadan ardı ardına geliveriyor. Evet kadın gözünden yazılmış ama feminist diyemeyeceğim. Ben yeni tanıştım ama bilindiği gibi kült bir roman. Bu tarza ilginiz olmasa da farklı bir tad için mutlaka okunmalı.
Arkasından, devamı olarak nitelendirildiği için "Ahitler" i okudum. Tam olarak devam değil. Kurgu devamı var ancak birinci bitmiyor devamı gelecek gibi bir iddiası yok. Bu kitabı okumak ikincisini okumayı kolaylaştırdı.
Çevirmenlere de ayrıca teşekkürler, iyi bir çeviri olmuş.