Sermayenin işçiyi ezdiğini bilirsin .Bizde işin bütün ağırlığını işçiler , köylüler taşır ve öyle bir durumdadırlar ki , ne kadar çalışırlarsa çalışsınlar bu hayvanca durumdan kurtulamazlar . İşçilerin durumlarını düzeltmelerini , kendilerine boş zaman ve dolayısıyla eğitim olanağı sağlayacak iş ücretinden elde edilmiş artı değerlerin hepsi ,bütün ücret fazlalıkları kapitalistler tarafından ellerinden alınır .Toplumun öyle bir düzeni var ki , işçiler ne kadar çok çalışırsa tüccarlar ve toprak sahipleri o kadar çok para kazanır , onlarsa her zaman işçi hayvanlar olarak kalır .