*Fakat Allâh kahretsin insan anlatmak istiyor albayım bir yandan da hiç konuşmak istemiyor tıpkı oyunlardaki gibi çelişik duyguların altında eziliyor,fakat benim de sevmeğe hakkım yok mu albayım? Yok peki albayım. Bende susarım o zaman.Gecekondumda oturur anlaşılmayı beklerim. Fakat albayım adresimi bilmeden beni nasıl bulup anlayacaklar sorarım size nasıl kim bilecek benim insanlardan kaçtığımı? Ben ölmek istiyorum sayın albayım, ölmek. Bir yandan da göz ucuyla ölümümün nasıl karşılanacağını seyretmek istiyorum.Tehlikeli oyunlar oynamak istiyor insan bir yandan da kılına zarar gelsin istemiyor,küçük oyunlar istemiyorum albayım...*
Tehlikeli OyunlarOğuz Atay
*Rüyalar mı yalan
Gerçekler mi kabus
İnsanlar mı ruhsuz
Kalbim mi gücsüz
Her şey mi yalan
Yalanlar mı her şey
nefes alıyor olmak yaşamak mı
Yaşamak nefes alıyor olmak mı
Niçin nefes alıyoruz
Nasıl nefes alıyoruz
Sahi nefes alıyor muyuz
Neydi iyi olmak
Kötü olmak neydi
Neydi bunun sınırı, bedeli neydi
sahte bi gülümsemeyle iyiyim diyememek
İyiyim diyemeyecek kadar kötü olmak
Kötü olacak kadar iyiyim demek..*
Not defterimden✏️
Burada ıstıraba ve tevekküle o kadar alıştım ki, onları bırakırsam ruhumun bir parçası kesilmiş gibi boşluk duyacağım; bırakmazsam isyansız nasıl yaşayacağım?...