Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
İnsanın gerçek seçimi, iyi yaşamla kötü yaşam arasında yaptığı seçimdir.
Sayfa 48 - SAY YAYINLARIKitabı okudu
İnsan tanrılara elde ettiği ürünün ya da hayvanların en iyisini vererek, üreticilik suçunu kurbanlarla bağışlatmaya çalışmıştır.
Sayfa 172Kitabı okudu
Reklam
The one goes to his neighbor because he seeks himself, and the other because he would rather lose himself. Your bad love of yourselves makes solitude a prison to you. // Thus spake zarathustra// böyle dedi zerdüşt// kimi kendisini aradığı İçin gider komşusuna kimi de kendisini yitirmek istediğinden..
Sayfa 140Kitabı okudu
Sevgi başkalarına ve kendine bağlılığın üretici biçimidir . O , sorumluluk , ilgi , saygı , bilgi ve öteki insanın büyüme ve gelişmesi için duyulan isteği kapsar , iki insan arasında , herbirinin bütünlügünü koruma koşulu ile kurulmuş yakınlığın bir anlatımıdır.
Sayfa 122Kitabı okudu
Bilmek ve hala bilmediğimizi düşünmek en yüce marifettir. Bilmemek ve buna rağmen bildiğimizi düşünmek bir hastalıktır.
Hemen hemen hiçbir önemli bulgu ya da görüş yoktur ki düşünürünün bir ilgisince kışkırtılmamış olsun . Gerçekte , ilgiler olmaksızın düşünce kısır ve amaçsız kalır . Önemli olan bir ilginin bulunup bulunmaması değil , ne tür bir ilginin söz konusu olduğu ve bu ilginin doğrulukla bağlantısının ne olacağıdır . Tüm üretici düşünceyi uyaran , gözlemcinin ilgisidir .
Sayfa 118Kitabı okudu
Reklam
Aşık olmanın sevginin doruk noktası olduğuna inanılır . Oysa o gerçekte bir başlangıç ; ve yalnızca , sevmeyi başarmak için bir olanaktır . Aşkın , aracılığıyla iki insanın birbirlerine doğru çekildiği gizemli bir niteliğin sonucu , çaba göstermeksizin ortaya çıkan bir olay olduğuna da inanılır. Gerçekte , insanın yalnızlığı ve cinsel istekleri aşık olmasını kolaylaştırır , ve bunun gizemli olan bir yam yoktur . Ama böyle bir aşk elde edildiği kadar çabuk yitiri len bir kazançtır . Kimse bir rastlantı sonucu sevilmez . Sev giyi , insanın kendi sevme gücü üretir . Tıpkı insanın bir şey lere ilgi duymasının kendisini de ilginç kılması gibi . İnsan lar , çekiciliğin özünün kendi sevgi yetenekleri olduğunu unuttukları zaman , çekici olup olmadıklarını düşünmeye baş larlar . Bir başka insanı üretici olarak sevmek , onunla ilgi lenmeyi ve onun yaşamından kendini sorumlu duymayı içe rir . Bu ilgi ve sorumluluk onun yalnız fiziksel varoluşu için değil , tüm insansal güçlerinin büyüme ve gelişmesi için de söz konusudur . Üretici olarak sevmek , edilgin olmakla , se vilen kişinin yaşamının seyircisi olarak kalmakla uyuşamaz . Sevilen kişinin gelişmesi için emek harcamayı , ilgi ve so rumluluğu içerir .
Sayfa 113Kitabı okudu
Gerçek sevgi , üreticilikten kaynaklanır ve bu yüzden , haklı olarak üretici sevgi » diye adlandırılabilir . Bu sevgi , ister annenin çocuğuna , ister insana duyduğumuz sevgi ; ya da iki kişi arasındaki erotik sevgi olsun , öz bakımından aynıdır . Her nekadar sevgi objeleri ve bunun sonucu olarak sevginin kendisinin nitelik ve yeğinliği değişiyorsa da tüm üretici sevgi biçimlerinde onlara özgü olan belli bazı temel ögeler bulunduğu söylenebilir . Bunlar , ilgi , sorumluluk , saygi ve bilgidir .
Sayfa 110Kitabı okudu
İnsan doğaya egemen olmak için yeni ve daha iyi araçlar yaratırken bu araçların ağına düşmüş ve onla ra anlam veren -asıl ereği- kendini yitirmiştir.
Ama eğer bu konuda bir görüşe sahip değilsen, o zaman dostum, dur ve en değerli şeyini bir şans oyununda tehlikeye atma. Çünkü bilgi satın almak, besin satın almaktan çok daha tehlikelidir." Platon,Protagoras
1.000 öğeden 981 ile 990 arasındakiler gösteriliyor.