Okuyucu, bir yabancı olarak benim bu eserimi Atatürk’ün aziz
hatırasına niçin ithâf ettiğimi sorabilir.
Buna sebep: bu eserin ortaya konmasında Atatürk’ün büyük
rolünün bulunmasıdır. Çünkü, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi’nde
bir Hungaroloji Kürsüsü kurulması fikrini ortaya atan ve nâçiz şahsımı bu Kürsüye davet ettiren O’dur.
Bu davet, beni o zamana kadarki etüdlerimin izinde çalışmama
tegvik etti.
Bu kitabın büyült kısmı, üniversite’de verdiğim derslerimle yakından ilgilidir.
Meslekdaşım ve çok eski dostum Dr. Hâmit Zübeyir Koşay’a,
çok yönlü çalışmaları yanmda, bu eserin tercümesini de omuzlarına
yüklendiği için şükranlarımı sunarım.
Kitabımm Enstitü yayınlan arasında neşredilmesine tavassut
eden ve gözlerimin rahatsız olması sebebiyle metin ile matbaa provalarında lüzumlu düzeltmeleri yapan Prof. Dr. Ahmet Ternir ile
asistanı Dr. Tuncer Gülensoy’a samimî teşekkürlerimi,ifâde etmek
isterim.
Ayrıca, kitabımın basılmasında titizlikle davranan Ayyıldız
matbaası idareci ve mensuplarına, bu arada operatör Niyazi Eîrtay’a
minnetlerimi sunarım. Ankara, 1971.
Prof. Dr. L. Râsonyi
Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü, 3. Baskı.·Kitabı okudu