Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

100 Soruda İlkellerde Din, Büyü , Sanat, Efsane

Sedat Veyis Örnek

100 Soruda İlkellerde Din, Büyü , Sanat, Efsane Gönderileri

100 Soruda İlkellerde Din, Büyü , Sanat, Efsane kitaplarını, 100 Soruda İlkellerde Din, Büyü , Sanat, Efsane sözleri ve alıntılarını, 100 Soruda İlkellerde Din, Büyü , Sanat, Efsane yazarlarını, 100 Soruda İlkellerde Din, Büyü , Sanat, Efsane yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
...yeryüzünde kültürsüz hiçbir halk, hiçbir topluluk yoktur.Ancak kültürün gelişme basamağı ve derecesi söz konusu edilebilir.
Endokanibalizm
Endokanibalizm: Ölmüş akrabaların, yakın dostların ve kabile üyelerinin etini yeme âdeti. Bu âdetin temelinde, ölenin etini yemek suretiyle onda varolduğu sanılan özel güçlerin yiyene geçeceği inancı yatmaktadır.
Sayfa 215 - PDFKitabı okudu
Reklam
AvustralyalIların ünlü Corroboree Dansları savaşı, avı ve mitik olayları canlandırırlar. Bu dansların figürleri stilize edilmiş ve koreografik yönden kurallara bağlanmıştır. Ölüm ayinlerinde, oyuncular, ölenin öte dünyaya gidişini, öte dünyaya giden yolların tehlikelerini canlandırdıkları gibi, geridekilerin acılarını da belirtmeye çalışırlar.
Sayfa 182 - PDFKitabı okudu
Afrika zenci sanatında en çok kullanılan renkler kırmızı, beyaz ve siyahtır. Bu renkler kolayca elde edildikleri için yeğlenirler.
Sayfa 179 - PDFKitabı okudu
Ağaç, zenci sanatçı için ölü bir malzeme değildir
Afrika’lı zencinin en çok sevdiği ve kullandığı malzeme ağaçtır. Ağaç, zenci sanatçı için ölü bir malzeme değildir; o, ağacı keserken, yontarken, düzeltirken «canını» acıttığına inanacak kadar canlı kabul etmiş, ruhundan özür dilemiştir. Bu durum da ağaçla çalışan sanatçının işi sırasında çeşitli dinsel-büyüsel kaçınmaları ve kuralları titizlikle yerine getirmesini gerektirmiştir.
Sayfa 177 - PDFKitabı okudu
ilkel bir balıkçı sabahleyin ırmak kıyısına gidip de
Örneğin ilkel bir balıkçı sabahleyin ırmak kıyısına gidip de suyun içinde gerek rengi, gerekse biçimi bakımından ötekilerden farklı bir taş görüp, birine hediye etmek için sudan alır, sonra da hergünkünden çok balık tutarsa, bu sevindirici olayı taşa bağlar ve taşı uğurluk diye saklar
Sayfa 150 - PDFKitabı okudu
Reklam
büyüsel ve mistik rakamlar
Örneğin «üç kere tükürmek», «dört yol ağzına gömmek», «yedi evden iplik toplamak», «kırk gün yıkanmak» gibi... Genellikle 3, 7, 9, 40, 41, 99 gibi rakamlarda büyüsel ve mistik bir güc olduğuna inanılmaktadır.
Sayfa 147 - PDFKitabı okudu
Kara Büyü
İnsanın hayatına, sağlığına, malına - mülküne, evine -barkına, hayvanlarına zarar vermeye yönelen büyüye de kara büyü denmektedir.
Sayfa 145 - PDFKitabı okudu
Ak büyü, çoğunlukla dinden ve dinin kutsal bildiği şeylerden yararlanır. Genellikle din alanında ve din adamlarıyle iş görür; duaya ve kurbana başvurur . Bu büyü, yararlı, göze görülebilen «güc»leri, hatta doğa düzenini kendi alanına çekmeye çabalar.
Sayfa 145Kitabı okudu
Ak büyü
Büyü, kendi alanında amacına, elde etmek istediği sonuca göre, ak ve kara büyü diye ikiye ayrılmaktadır. Ak büyü toplumun ve bireyin iyiliğine yönelmektedir.
Sayfa 145 - PDFKitabı okudu
Reklam
bir Zulu’lu, timsahlarla dolu bir nehri geçeceği zaman
Yerliler özellikle hayvanlardan gelecek tehlikeleri uzaklaştırmak için, çekindikleri hayvanların boynuz, diş, pençe vb. şeylerini onlara karşı birer korunma, birer sempatik büyü aracı olarak kullanırlar. Örneğin bir Zulu’lu, timsahlarla dolu bir nehri geçeceği zaman bir parça timsah pisliği çiğner ve üstüne serper
Sayfa 144 - PDFKitabı okudu
sempatik büyü
Zararlı bir hayvanın zararından korunmak için, o hayvana ait herhangi bir şeyi taşımak çok eskiden beri uygulanan sempatik bir büyü şeklidir.
Sayfa 144 - PDFKitabı okudu
«okunmuş» su...
Gelişmiş kültürlerde de görülen bu pratiklerde büyüsel sözler «okunmuş» maddelerin yenilmesi ya da üzerleri yazılı küçük tabletlerin, kâğıt parçalarının yutulması, obje ile büyüsel gücü temasa getiren bir işlem biçimidir.
Sayfa 144 - PDFKitabı okudu
«Parça bütüne aittir» ilkesi
«Parça bütüne aittir» ilkesi, parçaya sahip olanın, bütüne de sahip olacağı düşüncesini doğurur. Buna göre, birinin saçına sahip olan ya da tırnak, kirpik, elbise parçası, diş, pislik, idrar vb. gibi şeylerini elde eden kimse, söz konusu olanın üzerinde olumlu ya da olumsuz büyüsel bir etki gücüne sahip demektir.
Sayfa 143 - PDFKitabı okudu
J. G. Frazer, (Altın Dal) adlı ünlü araştırmasında
«The Golden Boughx» (Altın Dal) adlı ünlü araştırmasında büyüyü bilimle bağıntısı yönünden de inceleyen J. G. Frazer, bilimin büyü ile olan yakın bağıntısı üzerinde durarak; büyünün bir çeşit ilkel bilim olduğunu, bilimin doğmasına kaynaklık ettiğini; büyü mekanizmalarının ve edimlerinin aynı biçimde işleyip, aynı sonuçlar doğurduğunu ileri sürerek: «Büyünün dayandığı esaslar modern biliminkinin aynıdır; büyücü aynı nedenlerin aynı sonuçları doğuracağına inanmaktadır» demektedir (s. 48).
Sayfa 138 - PDFKitabı okudu
83 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.