Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

3 Cilt Takım

Ahkam'ul-Kur'an Hadislerle Ahkam Tefsiri

İmam Tahavi

Ahkam'ul-Kur'an Hadislerle Ahkam Tefsiri Gönderileri

Ahkam'ul-Kur'an Hadislerle Ahkam Tefsiri kitaplarını, Ahkam'ul-Kur'an Hadislerle Ahkam Tefsiri sözleri ve alıntılarını, Ahkam'ul-Kur'an Hadislerle Ahkam Tefsiri yazarlarını, Ahkam'ul-Kur'an Hadislerle Ahkam Tefsiri yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
295- Yunus'un bize, Ibn Vehb> Mâlik > Zeyd b. Eslem > Ata b. Yesar yoluyla Abdullah es-Sunâbihi'den rivayet ettiğine göre, Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: "Güneş doğduğu sırada, (boynuzlu) şeytan onun yanında yer alır. Yükseldiğinde şeytan onu bırakır. Tam tepe noktasına geldiğinde tekrar yanına yaklaşır. Fakat güneş zeval vaktine girdiğinde yine ayrılır. Batmaya yüz tuttuğunda ise tekrar yaklaşır, battığında da ayrılır." Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem, bu vakitlerde namaz kılmayı yasaklamıştır.
Sayfa 247 - Cilt 1. Málik, Kur'ân 44; Nesâl, Mevâkit 31.Kitabı okuyacak
294- Muhammed b. Amr b. Yunus'un bize, Abdullah b. Numeyr > Hisâm b. Urve yoluyla babasından, onun da İbn Ömer'den rivayet ettiğine göre, Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: "Namazınız bilinçli olarak güneşin doğuş ve batış anlarına denk getirmeyin. Güneşin ucu gözüktüğü zaman, ışınları iyice güçlenip belirinceye kadar namazı erteleyin. Aynı şekilde güneş, bir ucundan batmaya yüz tuttuğu an, tamamen batıncaya kadar namazı erteleyin.
Sayfa 246 - Cilt 1. Buhâri, Mevâkît 30; Ahmed b. Hanbel, Müsned, II, 13.Kitabı okuyacak
Reklam
292- İbrahim b. Merzük'un bize, Ebû Âmir el-Akadi'den, onun Musa b. Ali b. Rabâh el-Lahmi'den, onun da babasından rivayet ettiğine göre, Ukbe b. Âmir el-Cühenî şöyle dedi: "Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in bize namaz kılmayı ve ölülerimizi defnetmeyi yasakladığı üç zaman dilimi vardı: Güneşin doğduğu ilk andan, yükseldiği vakte kadar; güneşin tam ortada olduğu vakitten, (batıya doğru) meylettiği zamana kadar ve batmak üzere sarardığı andan, battığı vakte kadar."
Sayfa 245 - Cilt 1. Ebû Dâvûd, Cenâiz 51; Tirmizi, Cenâiz 41; İbn Mâce, Cenâiz 30.Kitabı okuyacak
"NAMAZI KILIN VE ZEKÂTI VERİN..." SÖZÜNÜN TEVİLİ
"Allah azze ve celle, kullarına beş vakit namazı farz kılmıştır. Kim bunları, haklarını ihlal etmeden kusursuzca eda ederse, Allah azze ve celle'nin, onu cennete koyacağına dair bir ahdi vardır. Ancak bunları (hakkıyla) yerine getirmezse, Allah azze ve celle katında onun için verilmiş herhangi bir ahid yoktur; Allah dilerse ona azap eder, dilerse de onu cennete koyar."
Sayfa 234 - Cilt 1.Ebû Dâvûd, Vitr 2; Ibn Mâce, Ikämet 194; Málik, Salatü'l-Leyl 14.Kitabı okuyacak
1674 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
el-Kâsım b. Avf dedi ki: Abdullah b. Ömer’in şöyle dediğini işit­ tim: “Biz, insanlara Kur’ân’dan önce imanın lütfedildiği dönemleri yaşadık. Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem'e, bir sûre indirildiğinde, sizin bugün Kur’ân’ı öğrendiğiniz gibi biz de hemen onun helalini, haramını, emirlerini, yasaklarını ve üzerinde durulması gereken noktalarını öğrenmeye koyulur­ duk. Fakat bugün öyle insanlar görüyorum ki, imandan önce Kur’ân’ı elde etmiş; Fatiha’sı ile hâtimesi arasını (baştan sona) okumuş olmasına rağmen kendisine ne emredildiğinin, nelerin yasaklandığının ve hangi hususlar üzerinde durması gerektiğinin farkına varmaksızın salınan hurma dallarından etrafa dökülen çürük hurmalar gibi Kuranı saçıp savurmaktadır
Ahkam'ul-Kur'an Hadislerle Ahkam Tefsiri
Ahkam'ul-Kur'an Hadislerle Ahkam Tefsiriİmam Tahavi · Beka Yayınları · 20124 okunma