·
Okunma
·
Beğeni
·
599
Gösterim
Adı:
Ahlak ve Ötesi
Baskı tarihi:
6 Haziran 2006
Sayfa sayısı:
168
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789758774357
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Elis Yayınları
Baskılar:
Ahlak ve Ötesi
Ahlak ve Ötesi
Değer biçenden bağımsız mutlak değerler varsa, bunların mutlaklıklarının kaynağı nedir? Bunlar nasıl keşfedilecek, gerçeklikle nasıl ilişkilendirilecek ve onların ontolojik statüleri ne olacaktır? Bu sorular doğal olarak, değer teorisinin kaçınmaya çalıştığı bir duruma, bir varlık doktrinine, bir ontolojiye işaret eder. Çünkü değerler, sadece hakikate kök saldığı zaman, gerçeklikleri vardır. Onların geçerlilikleri ontolojik temellerinin bir ifadesidir. Doğrusu Varlık, değeri önceler, ancak değer varlığı tamamlar. Bu nedenle, mutlak değerleri araştırmasında değer teorisi, varlıktaki değerlerin kaynağının ontolojik temeline geri gönderir.
Hikmetin bilgisi, ahlaki eylemin sebebi gibi sadece tek yönlü olarak düşünülemez. Çünkü o, kendi içinde kısmen ahlaki eylemin bir sonucudur.
168 syf.
·17 günde·4/10 puan
Ahlak ve Ötesi konusunun bağlamından ziyade onlarca hatta abartmak gibi olmasın yüzlerce konu başlığında derleme konferans, seminer ve deneme tarzı yazın eserlerin bir araya getirilmiş hali. Bütünlüğü yakalayamadığım için kitabı epey süründürdüm. Paul Tillich genel anlamda din, dinler çatısından bakmaktan ziyade daha çok kendi evinin çatısı olan Hristiyanlık ve Avrupa felsefesinin kökeni olan Antik Yunan kavramsallığından yola çıkıyor.
İnsanın şekillendirilmiş sayısız parçalar bütünü olan bir dünyası vardır. Grekler insanın yaratıcı alıcı ve dönüştürücü eylemleri sayesinde planlanmış karakterini insana ulaşılabilir kılmasından dolayı dünyaya "kosmoz" demişlerdir. Bir dünyaya sahip olmak çevreye sahip olmaktan fazla bir şeydir.
Paul Tillich
Sayfa 33 - Elisabeth Yayınevi
Semboller ile işaretler arasındaki temel ayrım şudur: İşaretler ,işaret ettikleri şeyin gerçekliğine ve gücüne herhangi bir şekilde katılmazlar .Oysa semboller, sembolize ettikleri şeyle aynı olmamalarına rağmen onun anlamına ve gücüne katılırlar.
Aynı zamanda mutluluk için mücadele ederiz bize oldukça yüksek derece bahşeden bir zevk ve hoş bir vakte sahip olma hususunda ilgiliyizdir. Ancak ya kendi otokritik (self-scrutiny) ya da başkalarının yargı aynalarından kendimize bir göz atarsak bizi kaygı basar.
Ancak itaat sevgi değildir. İtaat sevginin hilafında olabilir .Kişinin aslı ile yeniden birleşme arzusu olmadan Tanrıya yönelik sevgi anlamsız bir kelime olur.
Sevgi, en büyük gücünü büyük ayrılıkların üstesinden geldiği durumlarda açığa vurur.En büyük ayrılık ben(self)in ben'den ayrılığıdır.
Sadece sevgi, kendi ebedilik saygınlık ve şartsız geçerliliğini kaybetmeksizin her bireyin ve sosyal durumun somut taleplerine göre kendini dönüştürebilir. (TILLICH)
İman ve temiz bir vicdana sarıl.Bazıları temiz vicdanı bir yana iterek iman konusunda battılar .Onların 'vicdanları körelmişti.'
Vicdanın çağrısı insanın sonluluğunda gerçek potansiyellerini gerçekleştirmeyi ister. Bu suça davet değil de nedir? (HEIDEGGER)
monofizit : İsa'nın tek tabiat, tek toz olduğunu ileri süren Hristiyan öğretisi.Bu öğreti isa'da beşeri yönü zamanla tanrısal töz içinde eridiğini asıl olanın tanrısal töz olduğunu söyler.
Peki bir şey hakkında ilgili olma ne anlama gelir? Ona canla başla sarılma, samimiyetle ona katılma demektir.Tillich e göre nihai ilgi bundan daha fazla da bir şey demektir .O, bizim neden ilgili olduğumuzu yani kaygımızı da ifade eder.Dilimizin hikmeti genellikle ilgi ile özdeşleştirilir.Her nerede ilgili isek orada bir kaygının da varlığından söz edebiliriz.Bizi ilgilendiren şefkat ya da korkumuzu kışkırtan pek çok şey vardır .Ancak onlar bizim gerçek ilgilerimiz değildir.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Ahlak ve Ötesi
Baskı tarihi:
6 Haziran 2006
Sayfa sayısı:
168
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789758774357
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Elis Yayınları
Baskılar:
Ahlak ve Ötesi
Ahlak ve Ötesi
Değer biçenden bağımsız mutlak değerler varsa, bunların mutlaklıklarının kaynağı nedir? Bunlar nasıl keşfedilecek, gerçeklikle nasıl ilişkilendirilecek ve onların ontolojik statüleri ne olacaktır? Bu sorular doğal olarak, değer teorisinin kaçınmaya çalıştığı bir duruma, bir varlık doktrinine, bir ontolojiye işaret eder. Çünkü değerler, sadece hakikate kök saldığı zaman, gerçeklikleri vardır. Onların geçerlilikleri ontolojik temellerinin bir ifadesidir. Doğrusu Varlık, değeri önceler, ancak değer varlığı tamamlar. Bu nedenle, mutlak değerleri araştırmasında değer teorisi, varlıktaki değerlerin kaynağının ontolojik temeline geri gönderir.
Hikmetin bilgisi, ahlaki eylemin sebebi gibi sadece tek yönlü olarak düşünülemez. Çünkü o, kendi içinde kısmen ahlaki eylemin bir sonucudur.

Kitabı okuyanlar 13 okur

  • tugbazynk
  • Mehmet Yaşar Özkan
  • Hikmet Zayi

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%50 (1)
3
%0
2
%0
1
%0