Alevilik Anadolu'nun Gizli Kültürü

Nejat Birdoğan

Alevilik Anadolu'nun Gizli Kültürü Hakkında

Alevilik Anadolu'nun Gizli Kültürü konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
8.5/10
3 Kişi
9
Okunma
3
Beğeni
1.873
Görüntülenme

Hakkında

Geniş bir kaynakçaya dayanan Birdoğan, bu kitabında, İslam öncesi Oğuz inanışlarının yanı sıra Selçuklu dönemindeki Oğuzları da ele alıyor. Bu kapsamda kitapta Oğuzların Anadolu’ya gelişi, Baba İshak isyanı, Hacı Bektaş ve Mevlana gibi tarihsel şahsiyetler de incelenmektedir. Kitapta ayrıca Alevilerin Osmanlılar dönemindeki konumu, Şah Kulu ayaklanması ve Şah İsmail tartışmasına da açıklık getirilmektedir. Aleviliğin Anadolu coğrafyasına dağılışının yanı sıra Alevi ocakların tarihsel ve toplumsal rolüde ele alınmaktadır.  Kitapta şu sorulara yanıt verilmektedir:  Alevi inanç ve kültürünün esasları nelerdir?  Alevi hukuku ve yol düşkünlüğü nedir?  Dört Kapı-Kırk Makam usulü nedir ve Alevi törenleri nasıl düzenlenmektedir?  Alevilikte kurban töreni ve Alevilikte ölüm nasıl ele alınmaktadır?  Alevilikte kutsal sayılar ve renklerin anlamı nedir?  Anadolu Bacılarının (Bacıyan-ı Rum) toplumsal işlevi neydi?  Alevi ozanları ve Alevi müziği...  Semahlar... Alevilik-Şamanlık ilişkileri...  Alevilik-Ahilik ilişkisi...
Tahmini Okuma Süresi: 13 sa. 9 dk.Sayfa Sayısı: 464İlk Yayın Tarihi: 2003Yayınevi: Kaynak Yayınları
ISBN: 6058070844Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 22.2
Erkek% 77.8
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Nejat Birdoğan
Nejat BirdoğanYazar · 6 kitap
1934 yılında Kars'ta doğdu. Çocukluk ve gençlik yılları Kars ve Iğdır'da geçti. Babası halk şiirine ilgi duyar, kendisi de şiirler yazardı. O nedenle evlerine o dönemin ozanları Posoflu Müdami, Sosgirtli Âşık Hünkar Hicrani, Dursun Cevlani sık sık konuk olarak gelirlerdi. O ozanlardan küçük yaşlarda halk şiiri ve aşıklık geleneğini öğrenmeye başladı. Ortaokul öğrencisiyken kendisi de şiir yazmaya başladı. Liseyi bitirdikten sonra üniversite öğrencisi olarak Ankara'ya geldi. Mustafa Nihat Öz'le tanıştıktan sonra onun teşvikiyle halk kültürü ile ilgili çalışmalarını yoğunlaştırdı. Okulunu bitirdikten sonra ise Van Lisesi'ne atandı. Orada Ali Saraçoğlu ile tanıştı. Onunla tanışması halk kültürüne bakışını önemli ölçüde etkiledi. Ondan Karakoyunlu kültürünü ve o kültürün alevilikle benzerliklerini öğrendi. Ortak çalışmalar yaptılar. Çeşitli bölge ve okullarda uzun bir süre "Edebiyat" öğretmeni olarak görev yaptı. Daha sonra Kültür Bakanlığında (o dönemdeki adıyla MİFAD) folklor araştırmaları üzerine görevde bulundu. Milliyet Gazetesi'nin düzenlediği "Halk Oyunları ve Halk Müziği" yarışmalarında jüri üyesi olarak görev yaptı. Türkiye ve Türkiye dışında birçok konferans ve toplantıya konuşmacı olarak atıldı. Alevilik-Bektaşilikle ilgili araştırmalar yaptı. 3 Mayıs 2001 tarihinde öldü. İstanbul'da toprağa verildi. ESERLERİ: Anadolu'nun Gizli Kültürü Alevilik (1990) Anadolu ve Balkanlarda Alevi Yerleşmesi (1992) Şah İsmail Hatai (1991) Anadolu Aleviliğinde Yol Ayrımı (1995) Samahlar (1982) Türkülerimiz (1987) Gülizar-ı Haseneyn (1985), Çelebi Cemalettin Efendinin Savunması (1994) İttihat ve Terakkinin Alevilik-Bektaşilik Araştırması (Baha Sait Bey) (1994) Hasan Dede Kasabası ve Hasan Dede (1992)