Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Allah'ı Tanımak

Muhammed Cevad Bahuner

Allah'ı Tanımak Gönderileri

Allah'ı Tanımak kitaplarını, Allah'ı Tanımak sözleri ve alıntılarını, Allah'ı Tanımak yazarlarını, Allah'ı Tanımak yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Meşhur filozof ve matematikçi Paskal’ın da dediği gibi: “Allah’ı idrak eden kalptir, akıl değil. Fakat halk bir türlü anlayamadı bunu.”
Eğer insan “Allah’ı tanıma fıtratı” özelliğini korumaya ve onu günden güne güçlendirmeye uygun bir şekilde çalışmazsa, çoğu zaman birtakım sapmalara maruz kalır ve gaflet perdeleri bâtınî gücün etkilerinin açığa çıkmasını önler. Fakat bunların hepsine rağmen yine de insan, onu meşgul edip, bu etken güçten gafil eden maddi ve zahiri vesilelerden tamamen ümidini kestiği anda yeniden gerçek mahbubuna ve asıl ümit bağlayacağı mutlak güce yönelir.
Reklam
Bazen insanın yüzeysel olarak inkâra kalkışması ise sonradan gelme birtakım nedenlere dayanmaktadır. Bunlardan bazılarını şöyle sıralayabiliriz: 1-Nefsanî isteklerin hâkimiyet ve etkisi altında kalmak 2- Bazı Allah’a inanan gafil ve gurura dalmış insanların rahatsız edici ahlak, davranış ve yaşayış tarzları 3-Allah’a taptıklarını iddia edenlerin hataları, ahlaki ve içtimai alanlarda Allah ve din adına yapılan kötü ameller 4-Allah hakkında nakış bir inanca sahip olan kimselerin yanlış değerlendirmeleri, öyle ki hadisenin tabi nedenlerini aramadan vasıtasız olarak doğrudan Allah’ın iradesinden kaynaklandığını söylüyorlar. Oysa Allah, maddi hadiselerin, maddi nedenleri olmasını ve işlerin yaratılış âleminde koyduğu uygun vesilelerle yapılmasını irade etmiştir.
Belki de her insan ferdi sayısınca, Allah’ı takıma yolu bulunduğunu söyleyebiliriz. Çünkü idrak ve kabiliyet derecesi herkeste aynı değildir. Öte yandan dünyadaki bütün varlıkların sayısınca Allah’ı tanımak için yol bulunduğu söylenebilir; hatta âlemdeki bütün zerreler, hücreler ve atomlar kadar. Esasen ilim, Allah’ı tanıma yollarını insanın yüzüne açmakta. Ne var ki ilim, varlık dünyasındaki ilişkileri, nedenleri ve güçleri tanımaktan ibarettir. Dünyayı tanımak ise, Allah’ı tanımak ve O’nun varlığını ispat etmek için en önemli yollardan birisidir.
Şehid Bahüner şöyle diyor: “Toplumlarda en büyük darbeyi vuranlar, kadının özgürlük sesini dünyaya duyuranlarda. Zira bu kadar gayri meşru ilişkiler ve çocuk düşürmeler, o tür puşt düşüncenin ürünüdürler.”
Hz Resul-i Ekrem (s.a.a); Her insan fıtrat üzere yaratılmıştır. Yani ( yaratılışından beri ) onu yaratanın Allah (c.c) olduğunu biliyor.
Sayfa 120Kitabı okudu
Reklam
Ümit ışığı, Allah'ı bilen ve Alllah'a tapan insanın kalbinde sürekli parlar.
İslâm'ın tanıttığı ilâh, ebedî ve bütün insanların ilâhıdır. Evet, yalnızca göğün veya yeryüzünün ilâhı ya da Sami, Arya yahut diğer ırklara ait bir ilâh değil.
Kudretten kaynaklanan gurur, fıtratın tecellisini önler.
Objektif Kalem YayınlarıKitabı okudu
Allah'a inanabilmek için en önemli mesele, fıtratın üzerine çekilen perdeleri kaldırmaktır. Gerçekten inkar edecek hiç kimse yok; bu iddiada bulunanlar, varlıklarını ve batıni eğilimlerini idrak etmekten uzak kalarak Allah'ı unutmuşlardır; içlerinde itiraf etmektedirler Allah'ı.
Objektif Kalem YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Evet, bilim, evrendeki düzenin bir aynası ve yaratılış alemindeki nizamın bir sözcüsüdür.
Bilim diğer bir deyişle, '' düzenli tabiat kanunlarını keşfetmek '' demektir.
Eğer alemde duzen6diye bir şey olmasaydı, bilim boş ve anlamsız bir kelime olurdu aslında.
Düzeni her zaman değişik şeyler arasında aramak gerekir, sadece bir şeyde değil
32 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.