Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Anahatlarıyla İslam Öncesi Arap Tarihi ve Kültürü

Adem Apak

Anahatlarıyla İslam Öncesi Arap Tarihi ve Kültürü Gönderileri

Anahatlarıyla İslam Öncesi Arap Tarihi ve Kültürü kitaplarını, Anahatlarıyla İslam Öncesi Arap Tarihi ve Kültürü sözleri ve alıntılarını, Anahatlarıyla İslam Öncesi Arap Tarihi ve Kültürü yazarlarını, Anahatlarıyla İslam Öncesi Arap Tarihi ve Kültürü yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Yoksa onlar câhiliye idaresini mi istiyorlar? İyi anlayışlı bir toplum için, hüküm koyma yönünden Allah'tan daha güzel kim vardır?" Maide, 5/50
Reklam
Hz. Ömer'in dediği gibi, "İslam'la câhiliyyenin farkını bilmeyenler türeyince, İslam'ın düğümleri teker teker çözülür."
Câhiliye bir inanç ve yaşama biçimi olarak İslam'ın dışındaki her türlü inkârın ortak adıdır. Dolayısıyla İslam'ın her parçasının karşısında mutlaka câhiliye vardır.
Hz Ömer'in dediği gibi İslam'la cahiliyenin farkına bilmeyenler türeyince İslam'ın düğümeri teker teker çözülür. İslam tüm ayrıntılarıyla cahiliyenin karşıdır çünkü İslam'da her bir cüz, Allah'ın her şeyi içine alan ilminin eseridir. Ona karşı olan her düşünce ve harekette mutlaka cevap hediyedir çünkü sınırlı insan elinin eseridir üstelik insanla helva ve arzularına kendisine Galip gelebilir Güzeli çirkin çirkini de güzel görebilir. " yoksa ondan cahiliye idaresini mi istiyorlar iyi anlayışlı bir toplum için hüküm kurma yönünde Allah'tan daha güzel kim vardır" cahiliye gerek Kur'an gerekse hadislerden islamdan önceki inanç tutum ve davranışları İslami dönemin ayırt etmek için kullanılmış bununla birlikte cahilini yaşanmış ve bitmiş olan bir tarihi süreci değil bilgi kültürü temsil ettiğini unutulmamalıdır.
Sayfa 117Kitabı okudu
İnsanın, kendisini saran gelenek hakkında kuşkuya kapılması için, ya tamamen farklı kültür ve geleneklerin egemen olduğu bir toplum içinde yaşamak zorunda kalması, ya da peygamberlerin itikat noktasında ortaya koydukları tebliğ ve mücadelede olduğu gibi, kendi toplumunun geleneğine karşı şiddetli bir dirençle uyarılmış olması gerekir. Böyle olmadığı takdirde geleneksel çark dönmeye devam edecek, yerleşik kültür tekdüze varlığını sürdürecektir.
Sayfa 284Kitabı okudu
Reklam
Cahiliye Araplarının inanç dünyalarının merkezinde yer alan esas düşünce, “ben duygusu ve dünyevi bağlılıktır.”
Sayfa 158Kitabı okudu
İslam öncesi Araplarında bir erkek istediği kadar kadınla evlenebilirdi. Eş sayısı konusunda herhangi bir sınırlama yoktu. Bu gelenek kuvvet ve servetin, tek evlilikse zayıflık ve fakirliğin sembolü kabul edilmekte ve bu sebeple çok evlilik toplum içinde bir iftihar ve itibar vesilesi sayılmaktaydı. (İslam hakkında cahilce ileri geri konuşanların ve İslam hakkında en çok eleştiri konusu edilen “dört eşle evlilik” hususunun bu yönüyle değerlendirilmesi gerekmektedir. Zira İslam dört eşle evliliği emretmemiş, aksine cahiliye dönemindeki sınırsız evliliği dörtle sınırlandırmıştır. Üstelik adaleti öne çıkararak ve birden fazla eş arasında adaletin temininin zor olacağını belirterek tek eşliliği teşvik etmiştir. O devir için bu hüküm devrim niteliğindedir.)
Sayfa 156Kitabı okudu
Hz. Peygamber’in cahiliye devri Araplarının kültürel yapısını, değerlerini, telakkilerini tamamiyle reddetmediği, İslam’ın temel hükümlerine aykırı olmayan bazı hususları kabul ettiği bilinmektedir.
Sayfa 123Kitabı okudu
Cahiliyenin yaşanmış ve bitmiş olan bir tarihi süreci değil, bir kültürü temsil ettiği unutulmamalıdır.
Sayfa 117Kitabı okudu
Reklam
İnsanın heva ve arzuları kendisine galip gelebilir; güzeli çirkin, çirkini de güzel görebilir.
Sayfa 117Kitabı okudu
Cahiliye bir inanç ve yaşama biçimi olarak İslam’ın dışındaki her türlü inkarın ortak adıdır.
Sayfa 116Kitabı okudu
Cahiliye toplumunda ahiret inancı olmadığı için bu dünyanın zevk ve safasından olabildiğince faydalanma hayatın yegane gayesi sayılmaktadır.
Sayfa 116Kitabı okudu
37 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.