Anahtar Sözcükler sözleri ve alıntılarını, Anahtar Sözcükler kitap alıntılarını, Anahtar Sözcükler en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
(...)gerçek dünyadan söz etmek, onu üretmek demektir ve bu anlamda gerçek, bir tür simülasyondan başka bir şey değildir. Bir gerçeklik, bir hakikat ve bir nesnellik duygusunun var olması sağlanabilir ancak kendi başına gerçek diye bir şey yoktur.
Ayartma bir meydan okumadır. Kişinin kendisine doğru pencereden bakıp bakmadığını ve kişiliğine atfettiği önemi sorgulamaya yönelik bir biçimdir. Ayartma adlı bu sorgulama süreci sonunda kişinin tamamıyla bir başka kişiliğe (ötekine dönüşme) bürünme olasılığı vardır. Bana göre ayartma bir biriktirme ve üretim sisteminin elinden kaçabilen tüm biçimleri kapsamaktadır. Bu dönemin en çok ilgi çeken konularından biri olan cinsel özgürlük, tıpkı emeğin özgürleştirilmesi konusunda olduğu gibii üretim şemasının dışına çıkmayı başaramamıştır. Burada söz konusu olan şey -en ilkel biçimi maddi enerji olan- (cinsel) enerjinin özgürleştirilmesiydi. Bu model, biriktirme olgusuyla bir ilişkisi olmayan ayartma adlı büyük oyunla tam bir çelişki içindedir. Ayartmayı bir arzudan çok arzuyla oynanan bir oyun gibi görmek daha doğrudur.
Oysa simgesel evrende diyalektik diye bir şey yoktur. Ölüm ve yaşam söz konusu olduğunda örneğin, bizim değerler sistemimizde bir tersine çevrilebilirlikten söz edilemez. Bizim için yaşam pozitif ölümse negatif bir değere sahiptir. Biz ölümü yaşamın sonu, karşıtı olarak görürken, simgesel evrende bu terimleri birbirleriyle değiş-tokuş edebilmek mümkündür. Bir başka deyişle ölümün yaşamın yerini, yaşamın da ölümün yerini alabilmesi mümkündür.
Kültürel açıdan birey zaten klonlanmış bir varlıktır. Bu yüzden genetik ya da biyolojik klonlamaya gerek yoktur.Belki sıra ona da gelecek ancak daha şimdiden zihinsel ve kültürel açıdan birey klonlanmıştır. Bu gelişmenin farkına varmamak olanaksızdır.
''Şeyler, abartılarak olduklarından daha gerçek şeylermiş gibi sunulduklarında yani onlarla aramızdaki mesafeye kısa devre yaptırılıp yok edilerek hiçbir değişikliğe uğratılmadan oldukları gibi gösterildiklerinde de müstehcen bir evrende yaşadığımız söylenebilir... Regis Debray bu bakış açısından yola çıkarak ilginç bir gösteri toplumu eleştirisi yapmıştır. Ona göre bu toplumda şeylerle aramızdaki kopukluk onlara yabancılaşmamıza yol açmadığı gibi onlardan uzaklaşmamıza da yol açmamaktadır... Tam tersine bizim talihsizliğimiz her şeye aşırı yakınlaşmış olmamız, her şeyin gözlerimiz önünde cereyan ediyor olmasıdır. Bu olduğundan daha gerçek görünen dünya müstehcen bir yerdir.''
Başlangçta nesneler aracılığıyla iletişim kurulabilirken daha sonra nesneler düzeyinde görülen inanılmaz sayısal artış bu iletişimi sekteye uğratmıştır. Bu aşamada nesne dramatik bir rol oynamış ve her türlü işlevselliğe tek başına son verebilen bir oyuncu görevini üstlenmiştir.
Rastlantısa/belirsiz bir süreci ancak rastlantısa/belirsiz bir düşünceyle açıklayabiliriz ki, bu geleneksel felsefenin kurmuş olduğu tartışmaya dayalı klasik düşünceden tamamıyla farklı bir yaklaşımdır. Bu yeni tutum oldukça tehlikelidir.