Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yol Gidenlerin Kılavuzu

Arayanların Bahçesi

İmam Gazali

Arayanların Bahçesi İletileri

Arayanların Bahçesi iletilerini, Arayanların Bahçesi okur görüşlerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"insan için asıl olan, halvet ve yalnızlıktır. (Çünkü o, anne rahminde de, mezarda da yalnızdır.) Başkalarıyla bir araya gelmek ve bir topluluk içinde yaşamak ise sonradan oluşan ve geçici olan bir olaydır. Onun için, asıl olana bağlı kalmak ve ancak ihtiyaç ölçüsünde onun dışına çıkmakla yetinmek lâzımdır. Susmak da konuşmaya göre asildir. (Çünkü, insan bebek iken de, ölü iken de konuşmaz.) Bu sebeple, zorunlu haller dışında susmak gerekir." Hüccetüll-İslam
Arayanların Bahçesi
Arayanların Bahçesi
-Buna siyaset de dahildir. Çünkü o da bir dünya işidir. Fakat, günümüzde siyaset hırsı o kadar müdhiştir ki, kimse bu konuda babasına bile riâyet etmez. Aynı programı uygulayan iki insandan birisi iktidar mevkiine otursa, öbürü ateşe düşmüş tuza döner. Artık patlar da, patlar. Behey vicdansız! Programınız bir olduğuna göre, bu ikilik, bu hazımsızlık, bu fitnecilik, bir milletin kaderiyle böyle tahterevalli oynamak hafifliği ve sorumsuzluğu neyin nesidir?
Arayanların Bahçesi
Arayanların Bahçesi
Reklam
“En yararlı edep, dini iyice öğrenmek,25 Allah Teâlâ’nın hakkını gözetmek ve dünyaya karşı zühd yürütmektir. Rabbini bilen, O'na karşı edebi terk ederse, helak olanlarla (kâfir, müşrik ve mücrimlerle) beraber helâk olur.”
İmam Gazali
İmam Gazali
Arayanların Bahçesi
Arayanların Bahçesi
"Zikrin başlangıcı dille zikretmektir. Dille zikir kuvvetli ve ısrarlı bir şekilde yapılırsa, kalp zikretmeye başlar. Kalp zikredince, o da, " Allah, Allah" sesini çıkarır. Kalple zikir kuvvetli ve ısrarlı bir şekilde sürdürülürse, akıl da zikretmeye başlar. Akıl da zikre katılınca, artık zâkirün (zikreden kişinin) bütün latife ve melekeleri Allah teâlâ'mn yakınlığını duyarlar; kalp ve aklın iç gözü olan basiret O'nu müşâhede eder ve zâkir kendisine hem huzur, hem de sekr veren bu müşâhedede kaybolur. O zaman, şu âyetin bir mânası tahakkuk eder. Hüccetüll-İslam
Arayanların Bahçesi
Arayanların Bahçesi
Yalnız bir olanı iste, başkası istenmeye değmez. Yalnız O'nu ara, başkası her zaman bulunmaz. Yalnız O'nu gör, başkası her zaman sevindirici olmaz. Yalnız O'nu bil, başkasını bilmek fayda sağlamaz. Yalnız O'nu sev, başkasını sevmek derdine dert katar.
Arayanların Bahçesi
Arayanların Bahçesi
Tasavvuf yoluna giren bir kimsenin uyması gereken temel prensipler şunlardır: 1- Helâl yemek. Haram yiyen bir kimsenin tasavvufla alâkası yoktur. 2- Ahlâk, fiil, emir ve sünnetiyle Allah Resûluna uymak. Allah Resûluna mutlak bir şekilde uymayan bir kimsenin sufiliği yalancılıktır. 3- Kurân ve hadisi bilmek. Kur'ân ve hadisi bilmeyen bir kimse, ne başkasına kılavuz olabilir, ne de kendisi doğru yolu bulabilir. Çünkü, âhiret ve kurtuluş yolu olan doğru yolun istikametini Kur'ân ve Sünnet çizmişlerdir. 4- Dava ve iddiayı bırakıp vara' ve takva halinde yaşamak.
Arayanların Bahçesi
Arayanların Bahçesi
Reklam
"İnsan (gafil ve inançsız kimse), sıkıştığını görünce bize dönüp yalvarır. Biz onu bu sıkıntıdan kurtarınca, "Ben kendim yaptım, kendim ettim." der... Ondan önce de, böyle söyleyenler oldu ve biz onları yakalayınca, söyledikleri hünerleri ve iş bilirlilikleri onlara yardımcı olamadı."
Arayanların Bahçesi
Arayanların Bahçesi
Allah teâlâ muhabbet ve sevgisi tevhid ve ma'rifetin meyvesidir. Bu sebeple, ilâh olarak O'nu bir bilen ve O'nun sınırsız olan büyüklüğünü idrâk eden kimseler, O'nu severler. Sevgilerinin derecesi de, bilgi ve idrâkleri derecesindedir. Bu sebeple, kulun Allah teâlâ'yı tanıması ve O'nun hakkmdaki bilgisi ve marifeti arttıkça, O'nu sevmesi de artar. Allah teâlâ'yı sevmeyenler ise, O'nu hiç tanımayan ve bilmeyenlerdir. (Bu kimseler maddî şeyler hakkında türlü bilgilere sahip olabilirler. Fakat onlar, Allah teâlâ hakkında hiçbir bilgiye sahip değildirler. Onlar bu konuda toplumun en cahil fertleridirler.)
Arayanların Bahçesi
Arayanların Bahçesi
Ledünnî deyimi, bir âyet-i kerimeden alınmıştır. Hızır aleyhisselâmdan bahsedilen bu âyette şöyle buyurulmuştur: "Ona kendi katımızdan bir rahmet ve kendi tarafımızdan bir ilim verdik." (Kehf, 65) Kendi tarafımızdan sözü âyette "ledünnâ" lafzıyla ifade edilmiştir. Buna göre ilimler kesbî ve ledünnî olmak üzere iki kısımdırlar. Kesbî ilimler çalışarak ve kitap okuyarak kazanılan ilimlerdir. Ledünnî ilimler ise, doğrudan doğruya Allah teâlâ tarafından verilen ilimlerdir. Bu ilimlerin en mühimlerini de peygamberlere indirilen vahiyler teşkil ederler.
Arayanların Bahçesi
Arayanların Bahçesi
-Bir şâir şöyle demiştir: "Sevdikleriyle birlikte olan için iğne deliği geniş bir meydandır. Düşmanlarıyla beraber olan için, geniş meydanlar daracık zindandır."
Arayanların Bahçesi
Arayanların Bahçesi
Reklam
Bu sırrı anlamayan bazı kimseler, "imam -ı kebir"in veli, kutup gibi bir şey olduğunu veya olması gerektiğini zannederler. Halbuki, o, adalet ve düzeni sağlayabilen her hangi bir insan veya bir heyet ve hükümettir. Böyle bir insan, heyet veya hükümet seçim yoluyla gelirse, o zaman bu kalitede olanları seçmek vatandaşlar için vacip olan bir görevdir.
Arayanların Bahçesi
Arayanların Bahçesi
Bil ki, insanların hak'tan uzaklaşmalarının sebebi, Allah teâlâ yerine, kendilerini veya kendileri gibi olan diğer varlıkları görmeleridir. Bu öyle bir perdedir ki, ona takılan insanlar, doğru ve hak olan akideden uzaklaşır ve kendi hayal ve heveslerini akide haline getirirler. Bundan sonra da, bu kimseler nefislerinin hüküm ve tahakkümü altına girip dünya sevgisi, mal hırsı, şan ve şöhret sevdası, uzun yaşama isteği, tevbe ve ameli erteleme, ucup, riyâ ve gösteriş yapma, haram yiyip içme, günah işleme, kendi nefisleriyle mücâdeleyi terk etme, göz, dil ve el gibi uzuvlarını kontrol etmekten vazgeçme, gaflet, ahmaklık ve tembellik gibi kusur ve illetlere yakalanırlar. Hüccetüll-İslam
Arayanların Bahçesi
Arayanların Bahçesi