Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Art Book - Empresyonistler

Kolektif

Art Book - Empresyonistler Sözleri ve Alıntıları

Art Book - Empresyonistler sözleri ve alıntılarını, Art Book - Empresyonistler kitap alıntılarını, Art Book - Empresyonistler en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Oyun bahane kültürlü görünmek şahane
*** Tiyatroya gitmek, sosyetede boy göster­mek ve yeni insanlar tanımak, için kaçırılma­yacak bir fırsattır. Oyuna gösterilen ilgi bütünüyle önemsizdir, tiyatrolar artık Parisli kentsoyluların öncelikli buluşma yeri olmuştur. Renoir, onların güzelli­ğini kutlamayı, zevk düşkünü ve aldatıcı havasını yansıtmayı başarır.
Olduğu gibi paylaşıyorum. Sonra gelip bana şey yapmayın
*** Manet, 30'una gelmiş ve hâlâ evlenmemiş bir kadının kaygısını ve hafif huzursuzluğunu yakalamayı bilir. Hiçbir düşünce Manet'nın duyarlılığından kaçamaz. Edouard Manet, Dinlenme, 1870, Provıdence, Museum ol Art. Rhode Islarsd School of Desıgn.
Reklam
Hey hey hey sakinleșir misiniz baylar
*** Empresyonist dostlar arasındaki çelişkiler keskinleşir, iç dengeler bozulur. Degas da­ha önce Sisley ve Renoir tarafından yapılmış zor bir seçim olan Salon yolunu deneme kararından ötürü Monet'ye saldırır.
Sergilenen resimler sert biçimde eleştirilir. Üslupları anlaşılamayacak kadar yenilikçi olan sanatçıların yapıtlarıyla alay etmek için çok sayıda ziyaretçi gelir
Sayfa 35 - Dost Kitabevi YayınlarıKitabı okudu
Bu fırsat kaçmaz
*** Şık bayanlar yerden yükselmek ve yarışları daha iyi izleye­bilmek için sandalyelere otururlar. At yarışları son moda giysileri ve şapkaları göstermek için bir fırsattır.
Öyle çok düşünmeye gerek yok :D
*** "İzlenim. Gündoğumu, izlenim, bundan emindim. Sonra kendi kendime diyordum ki, bende izlenim bıraktığına göre, bunda izlenim olmalı... ve ne özgürce, ne kolay teslimiyet!" Monet
Reklam
Kibar bir küfür etme şekli
*** "Modern bir Babil." savaş yıllarında Paris, katı Prusya basını tarafından, aşağılayıcı bir ifadey­le işte böyle tanımlanır. Prusyalılar haksız değillerdir. Çünkü ışıklar kenti 19. yüzyılda kesin olarak eğlencenin ve kültürün başkentidir. Tiyatrolar, çalgılı kafeler, dans salonları, sirkler, hi­podromlar yapılır. Parisliler oyuna bayılır.
Claude Monet 1878 yılında, de Bello'ya Empresyonistlerden ayrılacağını haber verdiği umutsuz bir mektup yazar: "Bunca zamandır sürdürdüğüm yaşantıdan son derece bıkmış ve yılmış durumdayım. Benim yaşımda elde edilen sonuç buysa, artık umut yok demektir. Mutsuzsun ve yaşam bo­yu mutsuz olacaksın. İleri gelen gün yeni sıkıntılar getiriyor ve her gün kaçınamayacağın yeni zorluklar ortaya çıkıyor. İşte bu yüzden mücadeleden ve umuttan vazgeçtim, bu koşullarda çalı­şacak gücüm yok artık."
Degas'ın şekil değiştiren sanatı
Degas 1881 yılından itibaren, kendi deyişiyle, zevk için sayısız heykel yapar: “ Kendi zevkim için hayvanların ve insanların mumdan modellerini yapıyorum, ancak bunu resimden ve çizimden uzaklaşmak için değil, resimlerime ve çizimlerime daha çok ifade, daha çok güç ve daha çok canlılık vermek için yapıyorum."
Şey gibi, liseliler gelin gelin komik bişey var derler ya hani :D
*** Claude Monet, Argenteuil'de Gelincik­ler, 1873, Paris, Musée d'Orsay. Sergilenen resimler sert biçimde eleştirilir. Üslupları anlaşılmayacak kadar yenilikçi olan sanatçıla­rın yapıtlarıyla alay etmek için çok sayıda ziyaretçi gelir.
Reklam
Monet ve Su
Su her zaman Monet'nin araştırmalarının merkezinde olmuştur. Başka hiçbir element ışığın kırılmasını böylesine bir kesinlikle incelemeye izin vermez Ressam yelkenlilerin yansımalarını gözlemlemek için durur ve bunları üst üste konan saf renkli yatay ve hızlı fırça vuruşlarıyla vermeyi başarır. Monet, sıvı bir yüzeyin özünü yakalayabilecek mükemmel bir üslup bulmayı saplantı haline getirdiği için, suyu betimleme biçimini sık sık değiştirecektir Suya, onun bir parçası olacak kadar yaklaşmak isteyen Monet, sonunda kendi yüzer atölyesini, kurar
Sayfa 50 - Dost Kitabevi YayınlarıKitabı okudu
Monet açık havada ışığın figürlerin üzerindeki etkilerini çalışır
Sayfa 41 - Dost Kitabevi YayınlarıKitabı okudu
Monet'in tükenmişlik sendromu üzerine
"Bunca zamandır sürdürdüğüm yaşantıdan son derece bıkmış ve yılmış durumdayım. Benim yaşımda elde edilen sonuç buysa, artık umut yok demektir. Mutsuzsun ve yaşam boyu mutsuz olacaksın. Her gelen gün yeni sıkıntılar getiriyor ve her gün kaçınamayacağın yeni zorluklar ortaya çıkıyor. İşte bu yüzden mücadeleden ve umuttan vazgeçtim: bu koşullarda çalı­şacak gücüm yok artık."
Sayfa 108Kitabı okudu
Jules Verne'nin ünlü Aya Yolculuk yapıtında sözü edilen "havacı" Nadar, ressamlara kenti betimleyebilecekleri yeni bakış açıları aramayı öğretir. Monet, bir yapının tepesinden bakarak yaptığı Paris bulvarları manzaralarında, onun derslerinden yararlanır.
Olumsuz anlamda kullanılan"Empresyonistler" terimi akım ismi olmuş
Claude Monet İzlenim: Resmin ünü gerçek sanat değerinin ötesine geçer. Akademi ressamları safına dahil olmamakla gururlanan grup sanatçıları, görünüşte bitmemiş, taslak halinde olan bir tablonun yüzeyselliğini göstermek İçin Leroy'un olumsuz anlamda kullandığı "Empresyonistler" terimim grubun adı olarak benimserler.
Sayfa 36 - Dost Kitabevi YayınlarıKitabı okudu
32 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.