Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Art Book - Empresyonistler

Kolektif

Art Book - Empresyonistler Sözleri ve Alıntıları

Art Book - Empresyonistler sözleri ve alıntılarını, Art Book - Empresyonistler kitap alıntılarını, Art Book - Empresyonistler en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
19. yüzyıl kent-soyluların yüzyılı
Ondokuzuncu yüzyıl, kentsoyluların yüzyılı olur. 19. yüzyıl Fransa'sı daha önce 1789 Devrimi'nde başrol oynamış olan orta sınıfın zaferine tanıklık eder. Yılların geçmesiyle "kentsoylu" teriminde, daha belirgin ayırtılar, ekonomik ve sosyal açıdan önemli farklılıklar ortaya çıkmaya başlar. Empresyonizmin bütün sanatçıları orta sınıftandır. ancak hepsinin kentsoylu sınıfın yüksek kesimlerinin çocukları olan Degas'nın ya da Manet'ninki gibi aileden gelen bir ekonomik güvencesi yoktur. Şu da bir gerçek ki bu ressamlar kendilerini yeni bir toplumun. yeni bir yaşam biçiminin parçası olarak görmekle ve tuvalleri üzerine kendi gerçeklerini yansıtma gereğini duymaktadırlar.
Sayfa 44 - Dost Kitabevi YayınlarıKitabı okudu
Baudelaire’in kendi çağının sanatının kahramanı olmasını dilediği modernlik, Empresyonistlerin araştırmasının merkezinde yer alır. Onların resimleri bize zamanın toplumuyla ilgili sıradışı bir bakış sunar ve sosyal bir sınıfın, kentsoyluların portresini verir, Kent yaşamını kuşatan ve gittikçe derinleşen toplumsal sorunlar, grubun ressamlarını ilgilendirir gibi görünmez, Onların dikkati daha çok sosyete yaşamına: tiyatrolara, kafelere, moda atölyelerine ve kendilerinin de ait okluğu kentsoylu sınıfın gündelik yaşamına yöneliktir, Onların resimlerinde Paris'in en canlı ve güleryüzlü havası solunur, Varoluşun en hüzünlü yönleriyle ilgiili dikkatli ve derinlemesine bir araştırmayı gösteren tablolar yok denecek kadar azdır.
Sayfa 68 - Dost Kitabevi YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Manzarada figür
Açık hava resminin figürlü kompozisyonlarda kullanılması Empresyonist ressamları çok etkileyecektir. Sanatçının dikkati betimlenen kişilerin fiziksel özeliklerine değil, daha çok giysilere ve yüzlere yansıyan ve figürleri çevredeki manzaranın bütünleyici parçası yapan ışık ve gölge etkilerine yöneliktir
Sayfa 40 - Dost Kitabevi YayınlarıKitabı okudu
Amaan boşverin Burujuvalığa yakışmaz zaten
*** Kent yaşamını kuşatan ve gittikçe derinleşen toplumsal sorunlar, gru­bun ressamlarını ilgilendirir gibi görünmez. Onların dikkati daha çok sosyete yaşamına, tiyatrolara, kafelere, moda atölyelerine ve kendilerinin de ait olduğu kentsoylu sınıfın gündelik yaşamına yöneliktir. Onların resimlerinde Paris'in en canlı ve güleryüzlü havası solunur. Varoluşun en hüzünlü yönleriyle ilgiii dikkatli ve derinlemesine bir araştırmayı gösteren tablolar yok denecek ka­dar azdır. Siyasal ve sosyal açıdan çok etkin olan yazarlarla dost olmalarına karşın, grubun ressamları kentin en karanlık yönleri için asla özel bir dikkat göstermeyecek ve gerçek bir sos­yal yakınmanın başlatıcısı olmayacaklardır.
Darısı macron'un başına
*** Ancak ayaklanmalardan korunma girişimi başarısızlıkla sonuçlanır: 1871 yılındaki bilmem kaçıncı halk ayaklanması imparatorluğun son izlerini de silip süpürecektir.
Paris
19.yy ikinci yarısında Paris’in görünümü değişir. III. Napolyon'un isteğiyle yürütülen çalışmalar kent düzenini altüst eder. Kentin yeni yüzünü tasarlama çalışmaları yönetme ve denetleme görevi Seine Valisi Baron Haussmann’a verilir. İmparator. Paris’e bir imparatorluğun başkentine ve sarayının büyüklüğüne yaraşır bir görünüm vermek ve daha da önemlisi, geçmişte halk ayaklanmalarına sahne olan Ortaçağ mahallelerinin halkın barikat kurmasına uygun dar sokaklarını ortadan kaldırmak ister. Böylece bugünkü Paris’in geniş bulvarları ortaya çıkar. Ancak ayaklanmalardan korunma girişimi başarısızlıkla sonuçlanır: I87I yılındaki bilmem-kaçıncı halk ayaklanması imparatorluğun son izlerini de silip süpürecektir. (1871 Paris Komünü)
Sayfa 64 - Dost Kitabevi YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Cezanne bize çok sayıda kendi portresini bırakmıştır Bunlar Cezanne için bir çeşit içsel yolculuk. ruh durumunu belirleme ve kendi kimliğine ışık tutma biçimidir
Sayfa 33 - Dost Kitabevi YayınlarıKitabı okudu
Monet 1878 yılında, de Bellio'ya Empresyonistlerden ayrılacağını haber veren umutsuz bir mektup yazar: "Bunca zamandır sürdürdüğüm yaşantıdan son derece bıkmış ve yılmış durumdayım. Benim yaşımda elde edilen sonuç buysa, artık umut yok demektir. Mutsuzsun ve yaşam boyu mutsuz olacaksın. İler gelen gün yeni sıkıntılar getiriyor ve her gün kaçınamayacağın yeni zorluklar ortaya çıkıyor. İşte bu yüzden mücadeleden ve umuttan vazgeçtim: bu koşullarda çalışacak gücüm yok artık."
Sayfa 108Kitabı okudu
On dokuzuncu yüzyıl Fransa’sının sanat yaşamı Güzel Sanatlar Akademisi’nin denetimi altındadır. Resmi Salonlarda sergi açmak ya da takdir kazanmak isleyen her genç sanatçı. Akademi üyeleri tarafından yönetilen öğretilere uymak zorundadır.
Modern Yaşamın Ressamı adlı denemesinde Charles Baudelaire. "Modernlik gelip geçici, kaçamak olandır." der ve ekler: "Her antik ressam kendi zamanında modern olmuştur: geçmiş bir çağdan bize kalan parlak portrelerin büyük bölümü kendi çağlarının giysileri içindedir. Bunlar ayni zamanda tam bir uyum içindedir, çünkü giysi, saç biçimi ve balta davranış, bakış, gülümseme (her çağın kendine özgü bir (kıvranışı, bir bakışı ve bir gülümsemesi vardır) yaşam dolu bir bütün oluşturur."
32 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.