Art Book - Empresyonistler sözleri ve alıntılarını, Art Book - Empresyonistler kitap alıntılarını, Art Book - Empresyonistler en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Su her zaman Monet'nin araştırmalarının merkezinde olmuştur. Başka hiçbir element ışığın kırılmasını böylesine bir kesinlikle
incelemeye izin vermez Ressam yelkenlilerin yansımalarını
gözlemlemek için durur ve bunları üst üste konan saf renkli yatay
ve hızlı fırça vuruşlarıyla vermeyi başarır. Monet, sıvı bir yüzeyin özünü yakalayabilecek mükemmel bir üslup bulmayı saplantı haline getirdiği için, suyu betimleme biçimini sık sık değiştirecektir
Suya, onun bir parçası olacak kadar yaklaşmak isteyen Monet, sonunda kendi yüzer atölyesini, kurar
Claude Monet 1878 yılında, de Bello'ya Empresyonistlerden ayrılacağını haber verdiği umutsuz bir mektup yazar:
"Bunca zamandır sürdürdüğüm yaşantıdan son derece bıkmış ve yılmış durumdayım. Benim yaşımda elde edilen sonuç buysa, artık umut yok demektir. Mutsuzsun ve yaşam boyu mutsuz olacaksın. İleri gelen gün yeni sıkıntılar getiriyor ve her gün kaçınamayacağın yeni zorluklar ortaya çıkıyor. İşte bu yüzden mücadeleden ve umuttan vazgeçtim, bu koşullarda çalışacak gücüm yok artık."
***
Claude Monet, Argenteuil'de Gelincikler, 1873, Paris, Musée d'Orsay. Sergilenen resimler sert biçimde eleştirilir. Üslupları anlaşılmayacak kadar yenilikçi olan sanatçıların yapıtlarıyla alay etmek için çok sayıda ziyaretçi gelir.
***
Degas'nın öğrencisi ve Empresyonistlere yakın olan Amerikalı ressamın(Mary Cassatt) anlatım biçiminde kadınsı bir bakış vardır.
Kadın sahneye doğru bakarken, oyundan çok onun güzelliğiyle ilgilenen bir kadın avcısı da dürbünüyle onu gözetlemektedir.
Su 19. yüzyılın ikinci yarısında ressamların yazarların ve müzisyenlerin yapıtlarında ana öğedir. Claude Debussy’nin fainer |Deniz| gibi besteleriyle yüceltilen su müzikte öne çıkar. Empresyonist resimlerde yasam bulur ve yüzyıl sonu yazarlarının kaleminde edebiyatın ufuklarını sarar.
Bu yapıtlardan hiçbirinde bu sıvı elementinin titiz bir betimlemesini görmeyiz, ama onun özünü yakalama çabasına tanık oluruz.
Bu sanatçılar ve edebiyatçılar suyun ayrıntılı bir kopyasını yapmak istemezler, çünkü Sembolist şair Stephane Mallarme’nin bize öğrettiği gibi, görsel bilgilerin, ayrıntılarının aşırılığı algılamayı zorlaştırır.
Claude Monet İzlenim: Resmin ünü gerçek sanat değerinin ötesine geçer. Akademi ressamları safına dahil olmamakla gururlanan grup sanatçıları, görünüşte bitmemiş, taslak halinde olan bir tablonun yüzeyselliğini göstermek İçin Leroy'un olumsuz
anlamda kullandığı "Empresyonistler" terimim grubun adı
olarak benimserler.
Manet natürmort için "resim sanatının mihenk taşı” olarak tanımlar. Geçmişin ustalarının verdikleri örnekleri dikkatle inceleyerek çok sayıda natürmort yapar. İler zaman Manet'nin yapıtını sert biçimde eleştirmiş olan resmi eleştirmenler de onun bu alandaki ustalığını kabul etmeye ve övmeye hazırdırlar. Manet'nin yaptığı natürmortların güzelliği yadsınamaz. Yerleştirmede son derece modern olan yalın ve temel
kompozisyonlarla vermeyi bilir.
Ondokuzuncu yüzyıl, kentsoyluların yüzyılı olur. 19. yüzyıl Fransa'sı daha önce 1789 Devrimi'nde başrol oynamış olan orta sınıfın zaferine tanıklık eder. Yılların geçmesiyle "kentsoylu" teriminde, daha belirgin ayırtılar, ekonomik ve sosyal açıdan önemli farklılıklar ortaya çıkmaya başlar.
Empresyonizmin bütün sanatçıları orta sınıftandır. ancak hepsinin
kentsoylu sınıfın yüksek kesimlerinin çocukları olan Degas'nın
ya da Manet'ninki gibi aileden gelen bir ekonomik güvencesi
yoktur. Şu da bir gerçek ki bu ressamlar kendilerini yeni
bir toplumun. yeni bir yaşam biçiminin parçası olarak görmekle
ve tuvalleri üzerine kendi gerçeklerini yansıtma gereğini duymaktadırlar.
***
Manet, Monet ve arkadaşlarının düzenlemek isledikleri sergiyi, aşağılayıcı bir tavırla. Salon'un “yanında bir baraka" olarak tanımlayarak. Salona her zaman "ana kapıdan" girmek gerektiğini savunacaktır.