Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Avrupa'yı Taşralaştırmak Postkolonyal Düşünce ve Tarihsel Farklılık

Dipesh Chakrabarty

Avrupa'yı Taşralaştırmak Postkolonyal Düşünce ve Tarihsel Farklılık Yorumları ve İncelemeleri

Avrupa'yı Taşralaştırmak Postkolonyal Düşünce ve Tarihsel Farklılık yorumları ve incelemelerini, Avrupa'yı Taşralaştırmak Postkolonyal Düşünce ve Tarihsel Farklılık kitabı hakkındaki okur görüşlerini , Avrupa'yı Taşralaştırmak Postkolonyal Düşünce ve Tarihsel Farklılık puanlarını 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.

Puan

910 üzerinden
3 Kişi · 2 İnceleme
356 syf.
·
Puan vermedi
Kitabın başlangıcında Chakrabarty, bu kitabın Avrupa olarak adlandırdığımız bölge hakkında bir kitap olmadığını belirtmiştir. Antik Yunanlılara kadar uzatılan Avrupa düşünce geleneğinin bu kadar uzatılamayacağını aslında bunun köklerini yakın zamanda aramak gerektiğini ifade etmiştir. Chakrabarty Güney Asyalı, Hindistanlı bir tarihçidir. Ve bu projeyi mümkün kılan etmenlerden birisinin yine kendi yaşamış olduğu ülkenin siyasal modernite deneyimi olduğunu belirtmiştir. Avrupa düşüncesi Hindistan’ın siyasal modernite deneyimi ile çelişkili bir ilişkisi olduğunu bu çelişkinin ise Avrupa Düşüncesinin hem vazgeçilmez hem de eksikliğinden dolayı kaynaklandığını ve bu yüzden de bu kitabın bu çelişkiyi incelemek üzere kaleme alındığını belirtilmektedir. “Geç” kelimesi gelişmiş ülkelerde ve gelişmekte olan ülkelerde farklı çağrışımlar yapan bir kavramdır. Örneğin “geç kapitalizm” gelişmiş dünyaya ait bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır ancak dünyanın büyük bir kısmını etkisi altına alan bir kavramdır. Kitabın açıklamaya çalıştığı temel meselelerden birisi de Hiçbir ülkenin bir başka ülkeye model olamayacağını, aynı tarihsel süreçlerden birebir aynı şekilde geçilemeyeceğini belirterek, bütün toplumların bir “modern” öncülüğünde aynı nihai hedefe varamayacağını ifade etmiştir. Chakrabarty Modern Avrupalı âlimlerin gözlemsel olarak cahili oldukları bu toplumlar hakkında kehaneti andırır öngörülerde bulunma hakkını nereden aldığını sorgulamakta, Avrupa merkezli bakışı iade etmek üzere Avrupa’yı taşralaştırmaya veya merkezsizleştirmeye çalışmaktadır.
Avrupa'yı Taşralaştırmak  Postkolonyal Düşünce ve Tarihsel Farklılık
Avrupa'yı Taşralaştırmak Postkolonyal Düşünce ve Tarihsel FarklılıkDipesh Chakrabarty · Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi · 201213 okunma
356 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
9 günde okudu
Dpesh Chakrabarty siyasal modernlik yani yönetim bürokrasi ve kapitalist girişim olgusu hakkında düşünmenin dünyanın hiçbir yerinde Avrupa kökenli kategorilere ve kavramlara başvurmadan mümkün olamadığına dikkat çekmektedir. Chakrabarty; vatandaşlık devlet sivil toplum kamusal alan insan hakları kanun önünde eşitlik birey kamusal ve özel ayrımı insanlığı kapsayan teorileri insanlığın önemli bir bölümünü yani Batı-dışı kültürlerde yaşayanları kısmen ve hatta bazen tamamıyla dikkate almamıştır.
Avrupa'yı Taşralaştırmak  Postkolonyal Düşünce ve Tarihsel Farklılık
Avrupa'yı Taşralaştırmak Postkolonyal Düşünce ve Tarihsel FarklılıkDipesh Chakrabarty · Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi · 201213 okunma