Bana Konum Atar Mısın? sözleri ve alıntılarını, Bana Konum Atar Mısın? kitap alıntılarını, Bana Konum Atar Mısın? en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
.
Bir kimse Allah'ı unutunca Allah da o kişiye kendi kendisini unutturur. O kişi artık dünyada ne için var olduğunu unutur. Fiillerini, hâl ve hareketlerini bir amaç uğrunda yapmayı boşlar. Kendi nefsi hesabına yaşamaya başlar. Bu şekilde yaşayış onu yoldan çıkarır.
.
Benim korktuğum şey eğer Allah tarafından takdir edilmemişse o zaman zaten başıma gelmeyecektir, korkmama gerek yok. Eğer Allah tarafından takdir edilmişse o zaman bunu defetmenin imkanı yoktur. Bu durumda sabırsızlığın, kadere isyan etmenin bir yararı yoktur.
Her türlü iyi, güzel iş, ibadet, hayır ve hasenatin sonunda niçin Allah istiğfarda bulunmamızı istemiş olabilir?
Bunun iki temel sebebi var:
İnsan bir ibadet ve taati yapınca bundan dolayı gururlanabilir, yaptığı şeyle övünebilir. Sanki bu ibadet ve taati kendi aklı, bilgisi ve gücüyle yapmış gibi mağrurca bir hisse kapılabilir. İşte nasıl ki Kur'an okumadan önce şeytandan Allah'a sığınıyorsak bir ibadet ve taati bitirince de şeytanın nefsimize verebileceği bu vesveselerden kurtulmak için Allah'a tövbe ve istiğfar da bulunmalıyız.
Bir diğer sebep de şu: Yaptığımız ibadet ve taatlerde bizim bildiğimiz ya da bilmediğimiz pek çok eksiklik, hata, kusur bulunabilir. Biz mükemmel yaptığımızı düşünsek bile durum böyle olmayabilir. İbadetleri tamamlayınca istiğfarda bulunmakla adeta Rabbimize kusurumuzu itiraf ederek şöyle demiş oluyoruz: "Rabbim, senin emrin doğrultusunda sana ibadet etmeye, itaat etmeye çalıştım. Ancak bu ibadetim de çeşitli hatalar, kusurlar işlemiş olabilirim. Sen sonsuz af, merhamet ve cömertlik sahibisin. Bu ibadetimi de bütün hatalarıma, kusurlarıma rağmen kabul et!"
İhlas kişinin bir ameli yaparken ya da terk ederken "Acaba insanlar ne der?" diye değil "Rabbim bunu yapmama veya terk etmeme ne der?" diye düşünerek hareket etmesidir.
Eğer bir amel dinin güzel saydığı amellerden ise ihlâslı kişi bunu sırf Allah rızası için yapar. Bunu yaparken "İnsanlar beni görsün, övsün." veya "Aman insanlar görmesin." diye düşünmez.
Eğer bir amel dinin kötü saydığı şeylerden ise ihlâslı kişi bunu terk ederken "İnsanlara rezil olurum, beni eleştirirler, onların gözünden düşerim." diye değil, sırf Allah rızası için terk eder.
Yani ihlas "Eller ne der?" diye düşünmeksizin iş yapmaktır. İhlas başkasının övgüsü ile yergisini dikkate almaksızın amel etmektir.
Yunus'un balığın karnında yaptığı duayı bir Müslüman herhangi bir şey için yaparsa mutlaka kendisinin duasına icabet edilir." (Tirmizi)
Alimlerimiz yazdıkları eserlerde bu duayı "sıkıntılı kimsenin okuması gereken dua (duâü'l-mekrüb)", "sıkıntılı anlarda okunacak dua (duâü'l-kerb)" diye ifade etmişlerdir. (el-Ezkar)
İmam Gazali, İhyâ adlı eserinde bir sufiden bu ayetle ilgili şu sözü aktarır: Her insanın içinde Firavun'un dediği gibi, ben sizin en yüce Rabbinizim, ifadesi gizlidir. Ancak o, bunu söylemek için uygun imkanı bulamıyordur.