Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Anlamı Gelişimi Konumu

Çağdaş Küresel Medeniyet

Ş. Teoman Duralı

Çağdaş Küresel Medeniyet Sözleri ve Alıntıları

Çağdaş Küresel Medeniyet sözleri ve alıntılarını, Çağdaş Küresel Medeniyet kitap alıntılarını, Çağdaş Küresel Medeniyet en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Maneviyâtı çökmüş, özsaygısını yitirmiş kimsenin, değerlendirme ile anlam atfetme kâbiliyeti de kalmaz.
Müslümanlığın yayılmış olduğu toplumların örf ile âdetlerinden tarih boyunca bünyesine karışmış, onu kireçlendirip zararlı maddeler ile unsurlar curufundan arındırılmış İslâm, geleceğimizin ümidi genç nesillerin, ‘Rahmânî insan’ olarak yetişmelerini sağlayacak şartları hazırlamak olan aslî görevine dönecek ve ‘insan’ı ‘homo economicus’ sapmışlığından ‘vir Dei’ aslına rücû ettirecektir.
Reklam
Bilimin tersine, ahlâkın esâs unsurlarını vakıalardan devşirmiyoruz. Bu sebeple ahlâkın, dindışı, dünyevî, vakıaya dayalı izâhı yapılamamıştır. Nitekim şu şaşırtıcı durumu Immanuel Kant, şu unutulmaz ifâdesiyle vecîzeleştirmiştir: “Nice sıklık ve süreklilikle düşünülürse, dimâğı hep yeniden ve dahî artan hayranlık ve huşûuyla kaplayan iki husus vardır: Üstümdeki yıldızlı gökkubbe ile içimdeki ahlâk yasası.”
Sayfa 27
... geleceğin felsefesi, felsefe gerçekten var olmağa devâm edecekse, kanın felsefesi olacaktır.
Sayfa 123 - gözümün önü bulanıyor, yeşil, Teoman hocanın takımının yeşili
Haddizatında İslam’a dolayısıyla insanlığa yapılabilecek en büyük kötülük, onun, siyasi ile iktisadi maksatlar uğruna suistimal edilmesidir. Böylelikle o, din olmaktan çıkar.
Bilimde, fen ile iktisâtta geri ve dışarıya bağımlı kalmış olması, İslâm medeniyetinin, çağımızda insanlığı hâkimiyetine almış olan medeniyetle ölüm kalım mücâdelesine girmesini imkânsız kılmaktadır.
Reklam
Tarihte felsefî şuur seviyesinde tezâhür etmiş birbirine zıt iki tesânüt ülküsüyle karşılaşıyoruz. Bunlardan biri, ‘Vedâ Hutbesi’nde ifâdesini bulan hangi soy ile cinsiyetten gelirlerse gelsinler, Allah yaratığı olduklarını bildiren inancın çatısı altında toplaşmış insanların ülkü birliğiyken, öbürüsü de ‘İhtilâlikebîr’in sonucunda görünüme çıkmış soy sop yahut ırk aslı ile çıkar hesaplarını vurgulayan kavmî milliyet birliğidir.
İşte, bir tarafta maneviyâtı silinip maddî direnme gücü sıfırlanmış, dolayısıyla da sömürgeleştirilmiş bir dünya, öbür yandaysa, yeryüzünün tekmil nimetini devşiren bir anavatan (Fr métropole): ‘İmperyalism’.
Kültürü harab olmuş bir toplumun, maddî direnci de kırılır. İşte, bir tarafta maneviyatı silinip maddi direnme gücü sıfırlanmış, dolayısıyla da sömürgeleştirilmiş bir dünya, öbür yandaysa, yeryüzünün tekmil nimetini devşiren bir anavatan (Fr métropole): 'Imperyalism'.
Sayfa 25
"...Ruhumun kendisini bende duyuruşuna, hissetirmesine, "basiret" diyoruz. Başka bir ifadeyle, "basiret" , "iç görüş" tür, gönül gözüyle görmedir. Gönül gözüyle görme ise kişiyi içten kılar. Gönül gözüyle görerek benini "içten bilen", "bilinçli"dir..."
Sayfa 89 - Dergah YayınlarıKitabı yarım bıraktı
299 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.