Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Carl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri

Carl Gustav Jung

Carl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri Sözleri ve Alıntıları

Carl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri sözleri ve alıntılarını, Carl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri kitap alıntılarını, Carl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İki deniz, haricî olay ve olgulara ilişkin gözlem ve değerlendirmeler yoluyla elde edilen zahirî bilgi ile mistik sezgi ve iç gözlem yoluyla elde edilen bâtınî bilgiyi temsil eder. Nitekim Hz. Mûsâ, bu iki bilginin buluştuğu sınıra varmayı amaçlamaktadır.
Muhammed Esed, Kur'an Mesajı,Kitabı okudu
Mağaraya giren yani bir anlamda kalbin derinliklerine inen kimse bilinçdışına girmiş demektir
Reklam
kendiliğimiz.
kendiliğimiz yani "orta noktamız", iki dünya ve onların güçleri arasındaki, sadece hayal meyal bildiğimiz ama çok güçlü bir şekilde hissettiğimiz gerilimin merkezidir. Bize hem çok yabancı hem de çok yakındır. Bütünüyle ta kendimizdir. ama bilinmezdir. gizemli bir yapının gerçek merkezidir.
“Hızır'ın gayb âlemini temsil eden, oranın bilgi ve iradesini yansıtan bir varlık gibi davrandığını görürüz. Jung, Hızır'ı insandan bağımsız herhangi bir metafizik varlık olarak değerlendirmemiştir. Onu Kendilik'in bir simgesi olarak kabul etmiştir. Buna göre, her Kendilik'in bir "Hızır" tarafından bulunduğunu söyleyebiliriz.”
İnsan, henüz ölüp yeni bir hayata başlamadan önce, dünya hayatında da, kalbinin derinliklerinde yeniden doğuşun ve sonsuzluğun izlerini bulabilir.
(...) Güneşin doğduğu yer, insanın nefs-i natıkasıdır. Zülkarneyn'in doğuya yolculuğu ruhlar âlemine ulaşmayı sembolize eder. Nitekim orada güneşi maddî bağlardan soyutlanmış bir toplum üzerine doğarken bulmuştur.
Sayfa 100
Reklam
Beşerî bilgi sadece varlık âleminin bir boyutunu kavramaya imkan sağlar. İnsan, zahirî kavrayışıyla gaybî alanda mahfuz tutulan ilâhî bilginin içyüzüne vakıf olamaz. Varlığın insanlar tarafindan bilinmeyen hakikatleri ancak Allah tarafından bilinebilir.
Derler ki; Hızır, bazen bir selam bazen bir sözdür. Hızır, hâl dilidir.
“Hızır'ın sürekli bir dirilikle tıpkı bir insan gibi yaşıyor olmasını destekleyen bir Kur'an verisi yoktur.“
İnsan, henüz ölüp yeni bir hayata başlamadan önce, dünya hayatında da, kalbinin derinliklerinde bu yeniden doğuşun ve sonsuzluğun izlerini bulabilir.
Sayfa 19
Aklî alanın kapsadığı bilgi, gaybî alanın bilgilerine oranla oldukça sınırlıdır. Akıl ve duyular yoluyla elde edilen bilgiler eksik, sınırlı ve insana göre izafî olarak doğrudur.
Sayfa 74
307 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.