Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Feminizm ve Kimliğin Altüst Edilmesi

Cinsiyet Belası

Judith Butler

Cinsiyet Belası Gönderileri

Cinsiyet Belası kitaplarını, Cinsiyet Belası sözleri ve alıntılarını, Cinsiyet Belası yazarlarını, Cinsiyet Belası yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Özetle bu sistemde kişi, egemen heteroseksüel çevrede kadın işlevi gördüğü ölçüde kadındır ve kişinin bu çerçeveyi sorgulaması da toplumsal cinsiyet çerçevesinde belli bir yere sahip olduğu hissinin zayıflamasına yol açabilir.
Sayfa 15
248 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
12 günde okudu
Post-yapısalcı cinsiyet teorisyeni ve filozof Judith Butler ile selamlıyorum sizi. 1990’da yayınlanmasından bu yana, çağdaş feminist teorinin temel eserlerinden biri haline gelen ve cinsiyet, queer teorisi veya kültürde cinsellik politikası ile ilgilenen herkes için önemli bir çalışma haline gelen Cinsiyet Belası ile… Büyük bir tartışma konusu olan Cinsiyet Sorunu, modern dünyada heteronormativite ve cinsiyetin işlevi hakkında güçlü bir eleştiri sunmaya devam ediyor. Peki, Judith Butler’ın Cinsiyet Sorunu için ana argümanı nedir derseniz. Cirmimce ifade etmeye çalışayım. Butler, cinsiyetin kişinin sahip olduğu bir şey olmadığını, daha çok kişinin yaptığı veya gerçekleştirdiği bir şey olduğunu savunarak, cinsiyet kimliğinin bazı içsel gerçeklere değil, bunun yerine tekrarlanan cinsiyet performansının bir yan ürünü olduğunu savunuyor diyebilirim. Bu metin Judith Butler’ın “performatiflik teorisi” olarak yer bulmaya devam edecek fikirleri ve yıkıcı cinsiyet uygulamaları olasılığının ilk eklemlenmelerinden bazılarını ilerletmeye başladığı metindir. Butler, sorgulamaya “kadın” kategorisi ile başlamış, “eril” ve “kadınsı” incelemeleriyle devam etmiş. Daha önce “Çözülen Cinsiyet” kitabını okuduğum yazarın bu metni için son tahlilde diyebilirim ki yeni bir cinsiyete dayalı yaşam tarzını önermek için değil, cinsiyet için olasılık alanını açmak gerektiği düşüncesini savunuyor.
Cinsiyet Belası
Cinsiyet Belası
Cinsiyet Belası
Cinsiyet BelasıJudith Butler · Metis Yayıncılık · 2020599 okunma
Reklam
Freud’a göre :
“Biseksüellik iki heteroseksüel arzunun tek bir ruhta aynı anda var olmasıdır.”
Sayfa 126 - MetisKitabı okudu
"Ortada kişilerin sahip olduğu söylenebilecek "bir" toplumsal cinsiyet var mıdır, yoksa "ben erkeğim, ben kadınım" sözlerinin ima ettiği gibi toplumsal cinsiyet kişinin olduğu söylenebilecek özsel bir nitelik midir? Feminist kuramcılar toplumsal cinsiyetin, cinsiyetin kültürel yorumu olduğunu ya da kültürel olarak inşa edildiğini iddia ediyorlar."
Sayfa 53
%57 (142/248)
·
Puan vermedi
İlk defa bir kitabı yarım bırakıyorum. Hayatımda en nefret ettiğim şey fakat 142. sayfaya bile zor geldim. Kitabın yazılma tarzı bir yana çevirene asla saygısızlık etmek istemem fakat günümüzde bu kitap okunmasın diye mi böyle çevirdiniz? Bir cümlede bir kelime sürekli tekrarlanıyor. Cümle bitene kadar en az 4 kelimeyi sözlük alıp araştırmak zorunda kalıyorum. Cümle sonunda açıklamalar genellikle cümle ile ilgili olmalı , kaynakları arkaya atabilirsiniz. Bilmiyorum ara ara açar başlık başlık didiklerim ama devamı çok zor gidiyor.
Cinsiyet Belası
Cinsiyet BelasıJudith Butler · Metis Yayıncılık · 2020599 okunma
Beauvoir'm "kişi kadındoğmaz, kadın olur" sözüne cevaben Wittig kişinin (herhangi birinin mi?) kadın olacağına lezbiyen olabileceğini iddia eder. G
Sayfa 210Kitabı okudu
Reklam
Kristeva açıkça heteroseksüelliğin hem akrabalık hem de kültür için bir önkoşul olduğunu düşünüyor.
Sayfa 160Kitabı okudu
Kimi heteroseksüel birleşmeleri hedef alan yasak, heteroseksüel olmayan birleşmelere karşı bir tabuyu varsayar. Toplumsal cinsiyet yalnızca bir cinsiyetle özdeşleşme değildir, aynı zamanda cinsel arzunun öteki cinsiyete yönlendirilmesini gerektirir.
Sayfa 143Kitabı okudu
Bir başka deyişle yadsınan erkek eşcinselliği, artmış veya pekişmiş bir erillikle sonuçlanır, bu durumda dişillik düşünülemez ve adlandınlamaz bir şey olarak korunur.
Sayfa 138Kitabı okudu
Melankolide sevilen nesnenin kaybı aynlık, ölüm ya da duygusal bir bağın kopması gibi çeşitli yollarla gerçekleşir. Fakat Oidipal durumda kayıp, bir dizi ceza eşliğinde gelen bir yasak tarafından dikte edilmiştir
Sayfa 130Kitabı okudu
Reklam
Ferenczi ... homoseksüel erkeklerin homoseksüelliklerine karşı bir "savunma" olarak heteroseksüelliklerini abarttıklarına işaret etmiş.
Sayfa 113Kitabı okudu
Lacan erkeklerin kadınların anlamını imlediği ya da kadınların erkeklerin anlamım imlediği fikirlerine kesin olarak itiraz eder.
Sayfa 107Kitabı okudu
hommo-seksüellik" olarak adlandırır),8 yani bastırılmış ve dolayısıyla kötülenen bir cinselliğe, en nihayetinde erkek bağlarına dair olan ama heteroseksüel kadm değiştokuşu ve paylaşımı üzerinden vuku bulan, erkekler arasındaki bir ilişkiye dayanır.
Ne sözde heteroseksüel geleneklerin eş­ cinsel bağlamlardaki "varlığı", ne de örneğin cinsel tarza dair tarihsel kimlikler olarak "butch" ve "femme" gibi eşcinsellere özgü, cinsel farklılığa dair söylemlerin çoğalması, aslen heteroseksüel olan kimliklerin asılsız temsilleri olarak açıklanabilir.
1.281 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.