Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Michel Foucault

Cogito - Sayı 70-71

Cogito Dergisi

Cogito - Sayı 70-71 Gönderileri

Cogito - Sayı 70-71 kitaplarını, Cogito - Sayı 70-71 sözleri ve alıntılarını, Cogito - Sayı 70-71 yazarlarını, Cogito - Sayı 70-71 yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kim olduğumuz bir üretim meselesi değil, bir tüketim meselesidir.
Foucault
Yalıtık bilgisayarlarda, veriler kişiyi "bölünebilir" hale getirir, ama daha sıkça yaşanan şeyse bilgisayarların ağlarla birbirine bağlanması, veri değiş tokuşunda bulunması, sonuçları karşılaştırması ve enformasyonu biriktirip birleşik bir portre oluşturmasıdır; biyolojik halimizin üstüne bi­nen, bizi ikiye çıkaran, ama ne olursa olsun o tek bedenimize dayalı olarak hareket eden ikinci bir benliktir bu.
Sayfa 549Kitabı okudu
Reklam
Bugünkü hedef belki de ne olduğumuzu keşfetmek değil, olduğumuz şeyi reddetmektir.
Sayfa 446 - Michel FoucaultKitabı okudu
Karşılıksız nezaket, cömertlik ve şefkat gösterme hareketleri, en sıradan mikro-olayların kavşağında her gün gerçekleşir. Bun­lar olduğunda kendimizi olduğundan azıcık daha büyük, olduğumuzu dü­şündüğümüz kişiden biraz ama açıkça farklı hissederiz. Bu yoğun bir histir, mütevazı da olsa yine de yoğundur. Bu küçük olayla karşılaştığımızda his­settiklerimizi kelimelere dökmeye kalksak, bizden kaynaklanan bu hareketi tarif etmeye çalışsak, kendimizle ilişkimizin bu bilişdışı duygusal anında, dudaklarımızdan çıkacak ilk kelime "sevgi" olur.
Sayfa 430Kitabı okudu
Açıkça görünüyor ki insan eylemlerinin nihai amacı hiçbir zaman, hiçbir durumda akılla açıklanamaz. Bu amaçlar, hiçbir zihinsel yetiye bağımlı olmaksızın, kendilerini tamamen insanoğlunun hislerine ve duyumlarına bırakır. Bir adama NEDEN EGZERSİZ YAPTIGINI sorun; SAGLIGINI KORUMAK İSTEDİGİNİ söyler. NEDEN SAGLIKLI OLMAK İSTEDİNİ sorgularsanız, HASTALIGIN ACI VERİCİ OLDUGUNU söyler hemen. Sorgulamayı sürdürürseniz ve ACIDAN NEFRET ETMESİNİN nedenini bilmek isterseniz, herhangi bir yanıt vermesi imkansızdır. Bu nihai amaç­tır ve hiçbir zaman başka bir şeye atıfta bulunamaz.
Sayfa 427Kitabı okudu
Reklam
Şimdiki zamanı yoğunlaştırmak, sanattır. Varoluşsal yaşam sanatının en yüksek derecesi...
Sayfa 426Kitabı okudu
Kişi artık daha önce düşündüğü gibi düşünemez olduğunda, dönüşüm hem acil, hem zor hem de tümüyle müm­kün bir şey olur.
Sayfa 410 - FoucaultKitabı okudu
Ben bir alternatif aramıyorum. Bir probleme başka insanlar tarafından başka bir anda ortaya konan bir başka problemin çözümüyle çözüm bulamazsınız. Görüyorsunuz, yapmak istediğim şey çözümler tarihi değildir; dolayısıyla alternatif sözcüğünü kabul etmeyişimin nedeni de budur. Benim mese­lem her şeyin kötü olduğu değil, her şeyin tehlikeli olduğudur ki bu kesinlikle kötü ile aynı şey değildir. Eğer her şey tehlikeliyse, o takdirde, her zaman yapacak bir şeylerimiz vardır...
Sayfa 409 - FoucaultKitabı okudu
İnsanın hiçbir şeyi -bedeni bile- kendini tanıma veya başka insanları anlama için bir temel teşkil edebilecek kadar sabit değildir.
Sayfa 318Kitabı okudu
Reklam
Platon'un dediği gibi, "krallığa en layık insan kendisinin kralı olandır".
Sayfa 311Kitabı okudu
Ksenophon, ölçüsüzlüğün kötü yönetilen bir eve benzetilebileceğini, ölçüsüz adamın ruhundaki "kötü" ve "söz dinlemez" efendilerin (oburluk, ayyaşlık, şehvet düşkünlüğü, tutku), egemen olması gereken kişiyi köleleştireceklerini ve gençliğinde sömürdük­ten sonra onu zavallı bir yaşlılığa hazırlayacaklarını öne sürer.
Sayfa 309Kitabı okudu
Ölçüsüzlük kayna­ğını ihtiyaçtan almayan bir tutum olduğundan, ihtiyacın ölçüsüzlüğü kolaylık­la önleyebileceği kanısını taşıyan Foucault, bu nedenle, hazların ahlaksal dü­zeninin kendilerine karşı mücadele etmek zorunda olduğu ölçüsüzlüğün biri "aşırılık", diğeri de onun sonucu olan "yapaylık" olmak üzere iki şeklinden söz eder.
Sayfa 305Kitabı okudu
Platon Rakipler' de, perhize işaret eden bir yaklaşımla, hem bedenin hem de ruhun sağlıklı olması için hiçbir konuda "ölçüyü aşmamak" gerektiğinin altını ısrarla çizerken; perhiz uygulamasının gelişmesinde son derece önem­li bir rol oynamış bulunan Pythagorasçılar da, bedene gösterilmesi gereken özen ile ruhun saflığını ve ahengini koruma kaygısı arasındaki bağlantıya önemle dikkat çekmişlerdir.
Sayfa 292Kitabı okudu
Bir kitabın anlaşıldığını veya yanlış anlaşıldığını söylemek zor. Çünkü belki de o kitabı yazan kişidir onu yanlış anlayan. Kitabı doğru veya yanlış anlamış olan, okur olamaz.
Sayfa 258 - Michel FoucaulKitabı okudu
125 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.