Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Demokratik Hilafet’e Doğru

Ahmet El Katip

Demokratik Hilafet’e Doğru Hakkında

Demokratik Hilafet’e Doğru konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
9/10
2 Kişi
7
Okunma
1
Beğeni
384
Görüntülenme

Hakkında

Bu Kitap —Hilafet ve demokrasiyi bir araya getirmek mümkün müdür? —Uzun süre Müslümanları meşgul eden, kiminin olumlu kiminin olumsuz cevap verdiği bir soru... —Olumsuz cevap verenlerin bazıları "İslam"ı terk ederek "demokrasi" yi seçerken.. —Bazıları Demokrasiden uzak durarak İslam'ı tercih ederler. —Ancak... Gerçekten de "İslam" ve "Demokrasi" birbiri ile çelişir mi? —Yoksa Demokrasi sadece bu zamana kadar kimilerinin "İslam" adıyla bize taşıdıkları totaliter düşünceye mi aykırıdır?.. —Bu kitap klasik Sünni siyasi düşünceyi demokratik olmamakla eleştirirken totaliter hilafet sisteminin de "İslami" olmadığını savunmakta ve yeni bir İslami siyasi düşünce biçimi önermektedir; —Demokrasi ile İslam'ı uzlaştırmaya çalışmakta... —Hatta: "Demokrasi İslam'ın özünde yer alır, çünkü İslam adalet ve 'şura'yı emreder. Oysa totaliter sistemlerde adalet olmaz..." fikrini savunmakta... —Halk iradesine dayalı demokrasi çağrısı yapmakta-dır...
Çevirmen:
Muhammed Coşkun
Muhammed Coşkun
Tahmini Okuma Süresi: 11 sa. 20 dk.Sayfa Sayısı: 400Basım Tarihi: Nisan 2016Yayınevi: Mana YayınlarıOrijinal Adı: Nahve Hılafetin Demokratıyye
ISBN: 978-605-9136-28-0Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 0.0
Erkek% 100.0
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Ahmet El Katip
Ahmet El KatipYazar · 3 kitap
1953 yılında Irak’ın Kerbelâ şehrinde doğdu. Gerçek adı Abdurresul Abduzzehre Abdulemir b. el-Hac Habîb el-Esedî’dir. Ahmet el-Katip ismi ise kendisine Saddam karşıtı “İslamî çalışma örgütü” ile birlikte hareket ettiği yıllardan kalmış olan takma bir isimdir. 1988 yılına kadar klasik bir İsna Aşeriye Şiisi iken velayet-i fakih nazariyesi üzerine araştırmalarda bulunduktan sonra fikirlerinde köklü değişim olmuştur. Humeyni Şii düşüncesinden “takiyye” ve “mehdi bekleme” düşüncelerini temizlemiş olduğu gibi Ahmet el-Katip de “on iki imam” ve “velayeti fakih” düşüncesi sarsmış ve mezhebine meşrebine bakmaksızın bütün Müslümanları kapsayabilecek demokratik bir İslami sistem kurmanın, dinine, ırkına, mezhebine, cinsiyetine vs. bakılmaksızın her insanın güvenliği, özgürlüğü ve refahını hedefleyen ve Şura ve çoğulculuk temeline dayanan bir siyaset anlayışının temellerini atmıştır.