Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Die Geburt Der Tragödie

Friedrich Nietzsche

Die Geburt Der Tragödie Sözleri ve Alıntıları

Die Geburt Der Tragödie sözleri ve alıntılarını, Die Geburt Der Tragödie kitap alıntılarını, Die Geburt Der Tragödie en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kötümserlik zorunlu olarak çöküşün, yıkılışın, başarısızlığın, yorgun ve zayıf düşmüş içgüdülerin işareti midir?
... Yunanlılar tam da çözülme ve zayıflama dönemlerinde gitgide daha iyimser, daha yüzeysel, daha tiyatrocu, dünyanın mantığına ve mantıklılaştırılmasına daha susamış, yani "daha neşeli" ve aynı zamanda "daha bilimsel" olduysalar? Nasıl? Demokratik beğeninin tüm "modern fikirler" ine ve önyargılarına karşın, iyimserliğin zaferi, egemen hale gelmiş akılcılık, kılgısal ve kuramsal yaratıcılık onunla eş zamanlı olan demokrasinin kendisi gibi, - gücün azalışının, yaşlılığın yaklaşmasının, fizyolojik yorgunluğun bir belirtisi olabilmişti belki de?
Sayfa 7
Reklam
Çünkü sanatın sürekli gelişimi biri Apollon- ca. biri Dionysosça olan iki yönlülük içerir. Kuşaklann iki yönlülüğünden doğan kişi soyunda. uzun boylu savaşlarda, arada bir görülen banşlar da böyledir.
Pers, Hindistan ve Roma arasına yerleştirilen ve baştan çıkarıcı bir seçmeye zorlanan Yunanlar, klasik arılığın üçüncü bir biçimini daha uydurmayı başarmışlardır; elbette kendileri uzun süre kullansınlar diye değil, ama işte tam da bu yüzden, ölümsüzlük için. Tanrıların sevgililerinin erken ölmeleri tüm olaylarda geçerlidir; ama sonra tanrılarla birlikte sonsuzluğa uzanmaları da kesindir. En soylu şeyden, derinin kalıcı sağlamlığına sahip olması beklenmez; örneğin Romalıların ulusal dürtülerine özgü kaba dayanıklılık, herhalde yetkinliğin zorunlu yüklemlerinden değildir. Yunanların, büyük çağlarında, Dionysosçu ve politik dürtülerinin olağanüstü gücüyle, dünya iktidarına ve dünya onuruna ulaşmak için ne cezbesel bir kuluçkaya yatmak, ne de tüketen bir biçimde çalışmak yüzünden yok olup gitmemelerinin, aynı zamanda hem ateşlendiren hem de dalınçsal bir ruh haline sokan soylu bir şarabı andıran harika bir karışıma ulaşmalarının hangi çare sayesinde mümkün olduğunu sorduğumuzda; tragedyanın muazzam, tüm bir halkın yaşamını heyecanlandıran, arındıran ve boşaltan gücünü aklımıza getirmeliyiz: bu gücün değerini ancak, hem biyolojik hem de ideas olarak, Yunanlarda olduğu gibi, karşımıza tüm anıtsal iyileştirici güçlerin timsali olarak, halkın en güçlü ve kendi başına en belalı özelliklerinin arasında hüküm süren bir uzlaştırıcı aracı olarak çıktığında anlayabileceğiz
Tragedya Doğuşu
Bu söz konusu Dionysos'un gülümsemesi, bütün Olimposlu tanrılara, gözyaşları ise insana sıçramıştır. Onun, organları sökülmüş bir tanrı olarak varlığında, Dionysos, zalimce barbarlaşmış bir şeytan ile iyi huylu, barışçıl bir tanrının çift yönlü doğasına sahiptir.
Sayfa 79 - Oda Yayınları
Tragedya Doğuşu
(...) Dionysoscu eğilimin yükselişi, zaman zaman, Helen dünyasının sınırlarını belirlemek arayışı içindeki tek yanlı Apolloncu 《istem》deki bütün küçük devinimleri bertaraf etmiştir.
Sayfa 77 - Oda Yayınları
Reklam
Tragedya Doğuşu
Birey, evrensellik uğruna ortaya koyduğu kahramanca çabalar ile bireyselliğin sınırlarının ötesine geçme ve tek bir evrensel varlık olma girişiminde, üstü nesnelerin özü tarafından örtülen temel çelişkiyi kendi içinde yaşamakta yani günah işlemekte ve acı çekmektedir.
Sayfa 77 - Oda Yayınları
Tragedya Doğuşu
Ari sembolizmini ondan farklı kılan şey ise etkili bir günahın, aynı zamanda, insan kötülüğünün - dolayısıyle çekilen acıların olduğu kadar insanın işlediği suçların da - doğrulanmasınin, kötümser tragedyanın ahlaki temeli olduğunu öne süren gerçek anlamda, Prometheuscu bir erdem olduğu biçimindeki yüce görüştür.
Sayfa 76 - Oda Yayınları
Tragedya Doğuşu
Titan sanatçısı, kendisini, insanları yaratabileceğine hiç değilse de Olmpos'lu tanrıları ortadan kaldırabileceğine ilişkin cüretkâr bir inancın sahibi bulmuştur:
Sayfa 75 - Oda Yayınları
Tragedya Doğuşu
Yine de Prometheuscu biçimde en olağanüstü olan, kendi temel kavramlarına göre, dinsizliğe en güzel methiyeyi düzen şey, Aeskhylos'un adalete karşı duyduğu derin özlem olmaktadır:
Sayfa 75 - Oda Yayınları
Reklam
beni tanımlayan bir cümle bırakıyorum..
"Hazin bir şeyler söylediğimde, gözlerim yaşlarla doluyor; söylediklerim korkunç ve dehşetli ise, başımdaki saçlar korkudan dimdik oluyor ve yüreğime çarpıntı geliyor."
Buna göre müzik, dünyanın anlatımı olarak görüldüğünde, üst derecede genel bir dildir; hatta bu dilin kavramların genelliğiyle ilişkisi, hemen hemen kavramların nesnelerle ilişkisi kadardır.
Schopenhauer:
her umuttan yoksundu, ama hakikati istiyordu. yoktur onun bir eşi, benzeri.
Sayfa 123 - iş bankasıKitabı okudu
bilgi eylemi öldürür, yanılsama yoluyla gizlenmiş olmak eyleme dahildir.
Sayfa 49 - iş bankasıKitabı okudu
"Dionysos'un büyüsüyle yalnızca insanla insan arasındaki bağ yeniden kurulmuş olmaz: yabancılaşmış, düşman ya da boyunduruk altına alınmış doğa da, kaybolmuş oğluyla, insanla barışma şenliğini kutlar yeniden."
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.