Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Dirimin Öldürülüşü

Wilhelm Reich

Dirimin Öldürülüşü Gönderileri

Dirimin Öldürülüşü kitaplarını, Dirimin Öldürülüşü sözleri ve alıntılarını, Dirimin Öldürülüşü yazarlarını, Dirimin Öldürülüşü yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sevgi işlevinin iç süsü bireyin bütün öbür etkinliklerini belirler. Düzücü hep "bir tek atma"yı, "dosdoğru ereğe varma"yı, "sokup çı­karma"yı düşünür, amacına ulaşabilmek için geliştirilmiş özel uy­gulayımları vardır; edilgin kişiyse, dürtücünün kendisine yapacaklarını kuzu kuzu bekler. Üretken cinsel kişilikse, tersine, işlerin kendi kendine oluşmasını ve başına gelmesini bekler; ister bir kadını (ya da erkeği) sevsin, ister bir örgüt kursun, ister bir iş yapsın, bütün varlığıyla işe gi­rişir.
Pdf
Bedensel boşalma, kadın ya da erkek istediği zaman değil, gerektiği zaman gerçekleşir. Bedensel boşalmayı "ısmarlayamaz". bir içkievinde bira alır gibi elde edemezsiniz.
Pdf
Reklam
Genellikle bilimin hiçbir kalıcı doğru ortaya çıkaramadığı kabul edilir. Newton'ın makinasal evreni, makinasal değil işlevsel olan asıl evreni açıklayamaz. "Kusursuz" çemberlerden oluşan Kopemik'in dünyası olgulara uymaz. Kepler'in elips biçimindeki gezegen yörün­gelerine uzayda rastlayamayız. Matematik bilimi verdiği sözleri tuta­mamıştır. Uzay boş değildir; bugüne dek kimse atomları ya da havada uçuşan amip tohumlarını görememiştir. Kimyanın canlı maddeyle ilgili olguları açıklayabileceği dogru degildir ve içsalgılar (hormonlar) ver­dikleri sözü tutmamıştır. Ruhbilimcilerin ruhbilimin son dayanağı yap­mak istedikleri bastırılmış bilinçaltının uygarlığın kısa bir döneminin makinacı-gizemci uydurması olduğu ortaya çıkmıştır. Tek ve aynı canlı varlığın işlevleri olan tin'le ten insan kafasında hala ayrı ayrı yer tutmaktadır. Tıpkı bir ermişin tam anlamıyla ermiş olmayışı gibi, do­ğabilim (fizik) de şaşmaz bir bilim değildir. Birkaç yeni yıldızın, uy­dunun ya da samanyolunun bulunmasının ne önemi var? Yeni ma­tematik formüller pek az değişiklik getirecektir. Dirimin ne oldugu bilinmedikçe yaşamın anlamı üzerinde kafa patlatmak boşunadır. Her insanın belli ve dolaysız bir bilimle bildiği üzere "Tanrı Dirim'in ta kendisi oldugundan", neye hizmet ettiğimizi bilmeden Tanrı'yı aramak ve ona hizmet etmek bir işe yaramaz.
Pdf
Bütün evren almayla vermenin,emmeyle yansıtmanın,açılıp çiçeklenmeyle can vermenin, acunsal enerjiyi bir noktada toplamayla yeniden engin acunsal okyanusa dağıtmanın birbirini izlediği bu çev­rimle yönetilir.
Pdf
Niçin kendisinden doğaüstü imler beklediklerini, neden varlığının arkasındaki gizi ortaya vurmasını istediklerini bir türlü anlayamamaktadır: Varlığının gizlisi saklısı yoktur çünkü. Tanrı'nın oğlu olduğunu kendisi de duyumsamaktadır, ama kendini hiçbir kutsal gö­revle görevlendirilmiş saymamaktadır. En azından, böyle bir görevden
Pdf
İsa'nın dış görünüşü güzel bir ilkbahar sabahında, güneşli bir çayırı andırır. Gözünüzü dikip ona bakamazsınız, ama vebalı değilseniz, du­yumsarsınız. Onu seversiniz, o da içinizi ısıtır, bir kızıl buyurgan ya da duygusal küçük kentli gibi, karşısına geçip gülmezsiniz. Bir Molotof ya da Malenkofu, güneşli ilkbahar sabahında, çayırda ceylanların ot­layışını seyrederken getirebilir misiniz gözünüzün önüne? Olanaksızdır bu. İsa, ışın saçan, kokulu bir çiçek gibidir, bunun farkındadır, bundan ötürü mutludur; onlarda bulunmadığını bildiğinden, ilk davranışı duy­gularını yoldaşlarına aktarmak olacaktır. Bu duygulardan yoksun ol­duklarını, kendi içlerindeki duyguları öldürdüklerini bilmektedir, ama yeryüzünde en çok arzuladıkları bu duygulardan nefret ettiklerinin far­kında değildir. Ayrıca, daha doğar doğmaz sünnet ederek, gözüne ya­kıcı ilaçlar damlatarak, hoşgeldin yerine kıçına bir şaplak yapıştırarak her yeni doğmuş çocukta bu duyguları öldürdüklerini bilmemektedir. İnsanların bunu farkedebilmeleri için, binlerce yıl yoksulluk çekmeleri, yüzlerce Ermiş'in ateşe atılıp yakılması, savaş alanlarında dağlar gibi insan ölüsünün yığılması gerekecektir. İsa'nın talihsizliği işte bunu bilmemesidir. O, yoldaşlarının yalnızca bilgisiz olduklarına, çetin işlerle açlığın onları alıklaştırdığına inanmaktadır. Bilgeliğinin, susamışları çeken çeşme gibi onları kendine çektiğini sanmaktadır. Sonunda, in­sanlar onu öldürecektir, öldürmeleri gereklidir.
Pdf
Reklam
İsa yeryüzündeki Cennet'ten sözettiğinde, insan denen memeli hay­vanın iç dünyasındaki özgürlükten, her türlü yaratışın temelinde yatan yasal özgürlükten dem vurmaktadır. İsa onlara Adem'in -ya da aynı kapıya çıkmak üzere- Tanrı'nın Oğlu'yum derken, sahici, doğru, asal bir gerçeği dile getirmektedir: O Dirim'in, çok iyi tanıdığı, içinde açık seçik duyumsadığı acınsal gücün yavrusudur. Ama çevresindekiler bunu anlamamaktadır. Onu gerçek kimliğini açıklamaya, kutsal gücünü kanıtlamaya çağırmaktadırlar. Ondan, tanrısal bir varlık olduğunu gös­teren işaretler beklemektedirler. Bu, İsa'nın ilerki masallaştırılmasının kökenidir.
Pdf
Tanrı duygusunu yitirmiş insanlar, öteden beri, İsa kadar olmasa bile, Dirim saçan insanların çevresinde toplanmışlardır. Onlardan biraz güç alabilmek üzere, İsa taslaklarının, siyaset cambazlarının çevresine üşüşmüşlerdir. İsa taslakları baştacı edilmiş, onlar da insanların ken­dilerine tapınmasından büyük haz duymuşlardır. Kendilerine gösterilen hayranlığı, yöneltilen övgüleri, söylenen şarkıları, yapılan dansları sevmişlerdir; talihsizlerin derdini dile getirmeleri için yapılan çağrılar yü­reklerini ısıtmıştır. İlk oymak başkanları, krallar, dükler, önderler, pa­şalar, onbaşılar, Stalinler., Hitlerler, Mussoliniler işte böyle tahta otur­tulmuş, son derece akılsal nedenlerle halkın eliyle işbaşına getirilmiş­lerdir: bütün o insancıklar, kendilerinde bulunmayan iç gücün, inancın, güvenlik duygusunun yerini tutacak dıştan gelme bir enerjiye şiddetle gereksinme duyuyorlardı.
Pdf
İsa, imparatorlarla savaşmaz. Sezar'ın hakkını Se­zar'a, Tanrı'nın hakkını Tanrı'ya verir. İsa, Sezar'la savaşmak istemez. Sezar'ı yenemeyeceğini bilir. Ancak, İsa'nın bedeninde duyduğu, ev­renle birlikte duyularında titreşen şey dünyayı yeryüzündeki varlıkların iyiliği için yönelmeye başladığında Sezar'ın çoktan unutulmuş ola­cağını da bilmektedir.
Pdf
Bir erkek, sevgiyle elini sıkmaktan ya da dudağından öpmekten başka bir şey yapmadan aylarca yumuşacık sevebilir bir kadını, bütün varlığıyla arzulayabilir, onunla her gün buluşabilir. İkisi de sarılıp yatma ge­reksinmesini duyduğunda, bu iş kendiliğinden olur, bu konuda tek söz etmeden, ikisi de hazır olunca, en iyi anı seçerler. İşte o zaman doğa, iki canlı varlığın birleşmesini sağlamak üzere en güzel güçlerini harekete geçirir.
Pdf
Reklam
En dar anlamıyla cinsel uyarılma, bütün bedenin uyarılmasından sonra gelir. Bedensel boşalma gücü yalnızca üreme örgenlerinde değil, bütün bedende duyulan hazzın sonucudur. Üreme örgenleri bedensel çiftleşmeyi sağlayan araçlardan başka bir şey değildir.
Pdf
Dolu dolu yaşamak, kendini bütün işlevlere kısıtlamasız bırakmak demektir. Bu ister çalışma olsun, ister dostlarla hoşbeş, ister çocuk yetiştirme, ister bir konuşmayı dinleme, ister resim yapma ya da başka bir şey.
Pdf
Bütün insan deneyimleri insanın kapatıldığı daracık alanda yaşanmaktadır ve o kendi varoluşunu ancak yoksul gerçekliğini bil­mem hangi gizemli aşkın gerçekliğiyle karşılaştırarak yargılayabil­mektedir. Dolayısıyla, birinciyi değiştirme, ikincinin de gerçek niteli­ğini kavrama gücünden yoksundur. Kendi daracık alanının dışında akıp giden yaşam ona kaçınılmaz biçimde anlaşılmaz, yanına varılmaz gözükmektedir.
Pdf
Bir insanın yüzündeki devinimlerin ya da yürüyüşünün dilini çözmeyi biliyorsanız. o insanla ilgili doğruyu oku­yabilirsiniz. Genellikle yalan söylediğini ve yalanlarını aldatıcı du­ruşların cilası altında gizlediğini söylemek zorunda kalsa bile beden doğruyu söyler.
Pdf
İnsan kardeşlerini seven İsa yalnız yaşamaktadır. Kendilerinden ve başkalarından nefret edenler, kalabalığın ortasında yapayalnız, kim­sesiz yaşarlar. Böyleleri birbirlerinden korkarlar. Karşılıklı birbirleri­nin sırtlarını sıvazlar, birbirlerine sevimli kılmaya çalıştıkları acı sırıt­malar gönderirler. Birbirlerini boğazlama korkusuyla oyun oynamak zorundadırlar. Ve herkes karşısındakinin düzenbaz olduğunu bilmek­tedir. Bundan iki bin yıl önce yaptıkları gibi, "kesin barış anlaşması"na varabilmek için toplantılar düzenlerler, ama birbirlerini kandırdıklarını bilir, yalnızca kurnazlık ve kaçamak ardında koşarlar. Kimse hiçbir zaman gerçek düşüncesini söylemez. İsa ise düşündüğünü söyler. Tö­renci değildir, hile yapmaz, hile yapmamak için çaba harcamaz. Ken­diliğinden içtendir. Zaman zaman sustuğu olur, ama kötülük etmek için, bile bile yalan söylemeyi bilmez. Öbürlerine gelince, ellerinden gelmediği için doğru söyleyemezler; onlardaki doğru söylemeye yara­yan örgen, Dirim'in akışından ve dirimsel devinimlerden koptukları zaman, kurumuştur.
Pdf
336 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.