Sayfa Sahne ve Perde İçin Sözlü Aksiyon Sanatı

Diyalog

Robert McKee

Diyalog Gönderileri

Diyalog kitaplarını, Diyalog sözleri ve alıntılarını, Diyalog yazarlarını, Diyalog yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Tekrarlar, yazarın en büyük düşmanıdır.
Sayfa 148Kitabı okudu
Er geç her klişe son kullanım tarihine erişir ve o zaman öyle kötü kokar ki, dünya iğrenerek yüzünü çevirir ondan.
Sayfa 123Kitabı okudu
Reklam
İnsan günahkâr olarak yaratılmıştır ve daha doğarken yozlaşmıştır. Bebek bezinin b*k kokusundan kefenin leş kokusuna gider.
Esere zarar verecek şeyler: *boş konuşmak=> bir karakterin diğerine her ikisinin de bildiği bir şeyi okuyana bilgi vermek için anlatması *aşırı duygusal konuşmalar=> okur veya izleyici alt metinde bu aşırı duygusal konuşma için kayda değer bir neden bulamazsa karakterin histerik olduğu veya yazarın çaresizce elindeki az şeyden çok şey
Sohbet ile diyalog arasındaki temel ayrım kelimelerin sayısı, seçilimi ya da düzenleniş biçimi değildir. Ayrım içeriktedir. Diyalog anlamı yoğunlaştırırken sohbet seyreltir. Dolayısıyla, en gerçekçi ortam ve türlerde dahi, inandırıcı bir diyalog gerçeği taklit etmez. Bir karakterin kelime seçimleri ve kullandığı dilin söz dizimi, gündelik hayatın laf kalabalığını taklit etmek anlamında gerçeğe uygunluğun peşinde olmamalıdır. Daha çok, hikaye dünyası ve türünün bağlamı içerisinde akla yatkın ve özgün olduğu için etkilemelidir bizi. Karakter konuşmaları gerçekçi değil, inandırıcı olmalıdır.
Gözü sayfaya, kulağı sahne ve perdeye kilitleyen diyalog yaratmanın anahtarı periyodik cümledir. Periyodik cümle son kelimeye kadar temel fikrini saklar. Periyodik tasarım, entrikayı tetiklemek üzere anlamı bekletir ve böylelikle okur veya izleyiciyi ilk kelimeden son kelimeye kadar merakla dinlemeye zorlar. Bir başka deyişle periyodik cümle gerilim cümlesidir. Bu gerilim, dramatizasyon ve komedide en etkili silahtır.
Reklam
38 öğeden 61 ile 38 arasındakiler gösteriliyor.