Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Edebiyat ve Yeni Zamanların Kültürü

Semih Gümüş

Edebiyat ve Yeni Zamanların Kültürü Sözleri ve Alıntıları

Edebiyat ve Yeni Zamanların Kültürü sözleri ve alıntılarını, Edebiyat ve Yeni Zamanların Kültürü kitap alıntılarını, Edebiyat ve Yeni Zamanların Kültürü en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Okuduklarımız yalnızca yazarın yarattığı dünyalardan değil de, aynı zamanda kendi verdiğimiz anlamlarla yanı başımızda, imgelem dünyamızda yeniden oluşuyorsa, onunla bir ömür boyunca birlikte yaşayacağımız kuşkusuzdur. Dahası, edebiyatı niçin sevmiyoruz, diye zaman zaman sorulan sorunun karşılığı da burada: Onu yeniden anlamlandırabilecek biçimde okumayı bilmediğimiz için. Yazınsal bir metni, bir şiiri, öyküyü, romanı, verilmiş anlamlarının içinden çıkarıp bir de kendi verdiğimiz anlamlarla okumanın yazınsal-düşünsel bir yetişkinlik gerektirdiği kuşkusuz. Bu yetişkinlik olmadıkça, edebiyatı sevmek kolay değil.
Sayfa 109 - Can YayınlarıKitabı okudu
Edebiyatın kaldıramadığı yükler arasında ilk akla gelenlerden biri toptancı yargılardır. Bir dönemi, bir akımı, bir kırılma noktasını toptan onaylamak ya da yok saymak edebiyat içi bir değerlendirme sayılmaz.
Sayfa 76 - Can YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Nasıl iyi okumayan iyi yazamazsa, iyi okumayan da iyi anlayamaz. Okul eğitimindeki kayıpları karşılamanın tek yolu olan kitap okuma etkinliği de boşa geçirilmiş olur. Gerçi okunsun da, ne okunursa okunsun, denir ama bunun da anlamlı bir sonuç verdiği görülmedi.
Sayfa 66 - Can YayınlarıKitabı okudu
Zamanında anlaşılmamak
Tanpınar, alışılmış roman anlayışının dışında, modernist romanlar yazıyordu. Oğuz Atay, Huzur’dan yirmi, Saatleri Ayarlama Enstitüsü’nden on yıl sonra bu kez daha da aykırı bir roman yazdığı için yadırganıyordu.
çevirmenin, çevirime dokundurtmam, demesi yersiz ve anlamsızdır.
çevirmenin, çevirime dokundurtmam, demesi yersiz ve anlamsızdır. Metni kendisi yazmadığı için. Sonunda kendisininkinden başka bir gözün varlığı, editörün yaptığı gözden geçirme, çevirmenin yaratıcılığına müdahale değildir, çünkü editörün metnin tamamlanmışı süreci içinde yaptığı iş çeviriyle dolaylı, özgün metinle doğrudan bir ilişki içindedir. Asıl amaç çeviriyi doğrulamak değil, özgün metni yansıtmaktır.
Sayfa 179Kitabı okudu
Sonunda iyi bir sinema izleyicisi olmaktadır düğüm. Ondan sonra bir filmi doğru izlemeyi, okumayı öğreniriz. Yalnızca mutlulukla ayrılıyorsak salondan, orada bir eksik olabileceğini düşünmek gerekebilir.
Sayfa 28 - Can YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Suriye’ye yapılan müdahaleler acaba muhaliflerin terörizmini de önleyecek mi? Biraz düşünmek bile bunun sonuç alıcı olmayacağını gösterebilir.
Sayfa 347Kitabı okudu
Edebiyat okuru hayal etmeye yönlendirmek
Edebiyat, denizin öte yakasındaki kara parçasını göstermek yerine, okuru onu hayal etmeye yönlendirerek zenginleştirir.
Tanpınar ile Oğuz Atay arasında, ana akımın dışına çıkmış dört önemli yazar daha var: Vüs’at O. Bener, Bilge Karasu, Ferit Edgü, Leylâ Erbil.
Ahmet Hamdi Tanpınar da ilk romanı Huzur
Kaldı ki, aynı zamanlarda Ahmet Hamdi Tanpınar da ilk romanı Huzuru (1949) yayımlıyordu. Huzur, roman sanatımızın geleneksel ve gerçekçi çizgisiyle modernist biçimler almaya başladığı zamanlar arasındaki köprülerden, belki en sağlam olanıdır.
Sayfa 322Kitabı okudu
Reklam
Düşünelim ki, iyi bir olasılıkla yaklaşık on bin sözcükle yazıyorsak, Türkçe Sözlük’te geride kalan doksan bin sözcüğü hemen aklımıza getirip yazı diline aktaramıyoruz demektir.
Sayfa 105Kitabı okudu
yazarlık serüveni
“Okuyabildiğiniz kadar okuyun, çünkü bol miktarda nitelikli eser okumadan zengin ve kuvvetli bir dile sahip olmak mümkün değildir.”
Sayfa 337Kitabı okudu
“Yazmak sonu gelmeyeni keşfetmek”
“Yazmak sonu gelmeyeni keşfetmek” olduğuna göre, okumak da sonu gelmeyeni keşfetmenin öteki biçimidir.
Filmin sonunda yazar var
Tarihin bedeli ödenmeden,çağdaş olunamayacagini öğrenmemekteki ısrarımizi,her seferinde tarih faiziyle cezalandırır.
Sayfa 28 - Murathan mungan
Sinekli Bakkal romanı
Sinekli Bakkal Batı’nın üstünlüklerine karşı Doğu’nun değerlerini ortaya çıkarmayı amaçlayan bir tez romanıydı ve yazınsal değeriyle çağdaş Türk edebiyatının kanonu içindeki yeri tartışmalı sayılabilecek bu roman, içeriği ve taşıdığı güçlü anlamın yanı sıra işleviyle de yeni edebiyatın kurucularından sayılır.
45 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.