Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İslam Hukukunun Kaynakları

Er Risale

İmam Şafii

Er Risale Sözleri ve Alıntıları

Er Risale sözleri ve alıntılarını, Er Risale kitap alıntılarını, Er Risale en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sadece Kitab'la yetinmek, sünneti terketmiş nasipsizlerin görüşüdür.
İlim konusunda görüşlerini açıklayan öyle kimseler vardır ki, söylediklerinin bir kısmını söylememiş olsalardı, onlar için herhalde daha iyi ve daha hayırlı olurdu… ‎
Reklam
Allah, insanlara, Mescid-i Haram’dan uzakta oldukları zaman, kendilerine vermiş olduğu ve eşya ile zıdlarını birbirinden ayıran akıllara ve tarafına yönelmelerini emrettiği Mescid-i Haram ile aralarına koymuş olduğu alametler vasıtasıyla onlara içtihad yolunu göstermiştir. Böyle bir ictihat, Allah’ın onlara farz kılmış olduğu hususlardandır.
Sayfa 13
Muzeni ile Rebi' B.Süleyman dediler ki: İmam Şafii (رحمـہ اللـہ تعالـﮯ) şöyle dedi: "Hiç kimsenin, ilme dayanmadan herhangi bir şey hakkında bu helaldir, bu haramdır demesi caiz değildir. İlim de ancak kitap, sünnet ve icmå ile belirtilen hususlardır. Eğer bunlarda bulunmazsa, bunlarla aynı manada olan (ortak illete sahip olan) hususlar; bu asıllara/delillere kıyas edilir."
Sayfa 39
şafii der ki: hz.peygamber,emrini reddetmeleri hususunda insanları serbest bırakmamıştır; çümkü Allah, O'nun emrine itaati, insanlara farz kılmıştır.
Haber-i vahidin delil olarak kabul edilmesi
1115. Onların kendileri için bir delil bulunmadıkça kıble konusunda Allah’ın farzını terketmeleri mümkün değildir. Hz. Peygamberle karşılaşmadılar ve kıblenin değiştiğine dair Allah’ın indirdiği ayeti işitmediler ki Kur’an’a ve Hz. Peygamberden duydukları bir sünnete göre namazda yönlerini Kabeye döndürmüş olsunlar. Bu konuda çoğunluk vasıtasıyla gelen bir haber de mevcut degildi. Onlar, kendilerince dogru olan bir kisinin haberine dayanarak, üzerlerine farz olan seyi bırakıp yeni bir emirle Hz. Peygamber tarafindan kiblenin değiştirildiği haberi gelince ona uymuslardir.
Sayfa 224
Reklam
Hz. Peygamber şöyle buyurmustur: "Iftiralarin en kötüsü, bir kimsenin bana söylemedigim bir seyi isnat etmesi, bir kimsenin rüyasinda görmediği sey? gördüm demesi ve babasindan baska birisinin çocugu oldugunu soylemesidir." el-Buhari, el-Menakib 5; Ahmed b. Hanbel II/118, IV/106, 107.
Sayfa 217
Allah, Peygamberi'ne kendisine indirilene uymayı: farz kalmis, O'nun hidayet rehberi olduguna tanıklık etmis ve insanlara O'na itaat etmelerini emretmistir. Bundan once de anlattigim gibi, Arapça (sözler) birçok manaya gelebilir. Allah in Kitabi amm olarak gelir ve onunla hâss murad edilebilir; häss olarak gelir ve onunla amm kasdedilebilir. Kur'an bir farz mücmel olarak bildirir ve onu Hz. Peygamber açiklayabilir. Allah'in Kitabinin yaninda sünnet böyle bir yere sahip olunca, sünnetin Allah'in Kitabi'na muhalif olmasi mümkün degildir. Sünnet, vahty mertebesinde bulunmasi veya Allah'in murad ettigi manayı: açiklayici olmasi itibariyle ancak Kur'ân'a tabidir; yani sünnet, her halükarda Allah'in Kitabi'na tabidir.
Sayfa 132
Kur’an ilmine vakıf olanlardan beğendiğim birinden, “Hikmet, Hz. Peygamberin sünnetidir.” dediğini işittim.
Sayfa 51
537. O kimse yine bilmek zorundadır ki Allah bunu Peygamberinden başka hiçkimseye tanımamıştır. 538. O kimsenin, herkesin söz ve fiilini önce Allah’ın Kitabı’na sonra da O’nun Peygamberinin sünnetine tabi kılması gerekir.
Sayfa 115
Reklam
Hz. Peygamberin sünneti de, yine O’nun sünneti ile neshedilir.
Sayfa 126
d) Allah'in insanlara, arastirarak ögrenilmesinde ictihadı farz kıldığı seylerdir. Allah insanları, farz kildigi diger seylerde itaat yönünden imtihan ettigi gibi, ictihad yönünden de imtihana tabi tutmustur. 60. Çünkü Yüce Allah soyle buyurmaktadir: "Andolsun ki biz sizi imtihan edecegiz. Böylece sizden cihad edenlerle sabredenleri bilelim ve haberlerinizi deneyelim (ki neler yaptiğiniz ortaya çiksin).” 47. Muhammed, 31 61. Allah soyle buyurmustur: "... Allah'in gögüslerinizdekini yoklaması ve kalblerinizdekini temizlemesi için..." 3. Al-i İmran, 154 62. Allah söyle buyurmustur: ".. Umulur ki Rabbimiz, düsmanınızı helak eder, sizi yeryüzünde onlarin yerine hakim kilar ve böylece O, sizin nasil hareket ettiginize bakar." 7.A’raf, 129
Sayfa 12
Allah'in insanlara, Peygamber'ine itaati farz kılması ve kendi dini açisindan Peygamberin mevkiini belirtmesi konusunda söylediklerimiz de, Kitab'da açiklanmis olan farziarla ilgili beyanin, asagidaki sekillerden birine dahil oldugunu göstermektedir. 98. a) Kitab'in apaçik beyani. Bu konuda Kur'än'in yaninda baska bir seye ihtiyag yoktur. 99. b) Kitab’ın Allah'in farzları hakkindaki apaçik beyani.Allah Peygamberine itaati farz kilmistir. Peygamber de Allah'in farzlarinin nasil oldugunu, bunlarin kimlere farz kalindigina, bu farzlarin bazisinin ne zaman kalkacagini, ne zaman devam edip, yapilmasi gerekecegini (Allah adina) açiklamistir. 100. c) Allah'in, Kitab'da yer alan bir nass olmaksizin, sadece Peygamberi’nin sünnetiyle beyani. 101. Peygamberin sünnetindeki her sey, Allah'in Kitabindaki hükümler hakkinda bir beyandir.
Sayfa 19
İmam şafi rahimehullah derki: ➊Günahları terketmeyi istedik ve onu duha namazında bulduk ❷Kabir aydınlığını istedik ve onu kuran okumada bulduk ❸Sırattan (selametle) geçmeyi istedik ve onu oruç ve sadakada bulduk ❹Arşın gölgesini istedik ve onu salihlerle arkadaşlıkta bulduk
Kıyas, bir sey hakkinda Kitab ve Sünnet'te bulunan nass-lara uygun oldugunu gösteren bir takim isaretlere dayanarak, hüküm aramaktir; çünkü Kitab ve Sünnet, ulasilmasi gereken gerçegin esasini teskil eder. Daha önce anlattigim gibi, kıblenin tayini, adl ve misl'in mahiyetlerinin tesbiti böyledir.
Sayfa 22
87 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.