Es-Siyasetü'l-Medeniyye veya Mebadi ül-MevcudatFarabi

·
Okunma
·
Beğeni
·
615
Gösterim
Adı:
Es-Siyasetü'l-Medeniyye veya Mebadi ül-Mevcudat
Yazar:
Baskı tarihi:
Ocak 2012
Sayfa sayısı:
128
ISBN:
9786058724594
Çeviri:
Abdülkadir Şehitoğlu
Yayınevi:
Büyüyen Ay
İslâm felsefesini yöntem, terminoloji ve konuları itibariyle

temellendiren düşünür Farabî`nin, Es-Siyasetü`l Medeniyye isimli eseri siyeset felsefesi literatürünün temel kaynaklarından olup, onun çok tanınan ve okunan El-Medinetü`l-Fâdıla`sını tamamlayan ana metinlerden biridir. Farabî bu eserinde, varlığın temel ilkelerinden hareketle insan topluluklarının bir arada yaşamasını sağlayacak, bütün insanlığı kucaklayacak ve mutlu edecek erdemler ile insanlığa ve kurumlarına hayat verecek kuşatıcı ilkeleri ve sağlam kaideleri aramaktadır.



Es-Siyasetü`l Medeniyye ile sevgi ve adaletin devlette vücut bulacağı evrensel bir sisteme ulaşmaya çalışan Farabî tefekkürü, insanlara bir yandan mevcut sistemleri sorgulamasını, bir yandan da ideal olanı işaret ediyor. 21. yüzyılın siyasetine 1000 yıl öncesinden tutulmuş bir projektör. Tefekkürün ışıkları, üç bilim insanının Prof. Dr. Mehmet S. Aydın, Prof. Dr. Abdülkadir Şener ve Prof. Dr. M. Rami Ayas`ın ortak çalışmalarıyla günümüze ulaşıyor.
Fârâbî'nin bu eseri siyaset felsefesinden ziyade varlık anlayışı ile ilgili. Özellikle ilk bölümü sudur teorisi ve varlık mertebeleri hakkında ayrıntılı bir bilgi veriyor. İkinci bölümde ise devlet türlerinden bahsederek faziletli devlet'in ne olmadığını bize aktarıyor.
Kitabın giriş kısmında Mehmet S. Aydın'ın bir makalesi de yer alıyor. Fârâbî'nin varlık ve siyaset konusundaki fikirlerinin özetini bulabileceğiniz bir kitap.
Farabi’nin nazarında,
Hz.Muhammed as , gerçeği sadece
tahayyül edebilen bir kişi değildir;
O’nda hem tasavvur hem de tahayyül
gücü vardır ve bu yüzden de o en
mükemmel bir varlıktır.
İnsanlar;
Doğru düşünce ve doğru hareketin ne olduğu konusunda karar verince
saadeti bulabilirler.
Eğitim;
kötü fiileri ortadan kaldırmalıdır,
zira tabii ve iradi kötülükler silinmeden
mutluluk elde edilmez.
Farabi vahiy teorisini bazı akıllar üzerinden açıklamaktadır. Bu akıllar “FaalAkıl, Münfail Akıl, Müstefad Akıl ve Muhayyile Yetisidir(Gücü).”
Fârâbî ve İbn Sina‟nın metafiziğinde oldukça önemli bir yere sahip olan Faal Akıl, Tanrı‟nın kendini düşünmesi sonucu sudur eden bağımsız akılların sonuncusudur. Gök cisimleri ile birlikte, ay altı dünyasındaki olduğu bu akıl belirlemektedir. O, yeryüzü dünyasında maddeye suretleri vererek (vahibu‟s-suver) cisimlerin varlığa gelişine ve düşünen nefsi aydınlatarak yetkinleĢmesine neden olmaktadır .

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Es-Siyasetü'l-Medeniyye veya Mebadi ül-Mevcudat
Yazar:
Baskı tarihi:
Ocak 2012
Sayfa sayısı:
128
ISBN:
9786058724594
Çeviri:
Abdülkadir Şehitoğlu
Yayınevi:
Büyüyen Ay
İslâm felsefesini yöntem, terminoloji ve konuları itibariyle

temellendiren düşünür Farabî`nin, Es-Siyasetü`l Medeniyye isimli eseri siyeset felsefesi literatürünün temel kaynaklarından olup, onun çok tanınan ve okunan El-Medinetü`l-Fâdıla`sını tamamlayan ana metinlerden biridir. Farabî bu eserinde, varlığın temel ilkelerinden hareketle insan topluluklarının bir arada yaşamasını sağlayacak, bütün insanlığı kucaklayacak ve mutlu edecek erdemler ile insanlığa ve kurumlarına hayat verecek kuşatıcı ilkeleri ve sağlam kaideleri aramaktadır.



Es-Siyasetü`l Medeniyye ile sevgi ve adaletin devlette vücut bulacağı evrensel bir sisteme ulaşmaya çalışan Farabî tefekkürü, insanlara bir yandan mevcut sistemleri sorgulamasını, bir yandan da ideal olanı işaret ediyor. 21. yüzyılın siyasetine 1000 yıl öncesinden tutulmuş bir projektör. Tefekkürün ışıkları, üç bilim insanının Prof. Dr. Mehmet S. Aydın, Prof. Dr. Abdülkadir Şener ve Prof. Dr. M. Rami Ayas`ın ortak çalışmalarıyla günümüze ulaşıyor.

Kitabı okuyanlar 14 okur

  • ilanihaye
  • Zehraca
  • Salih
  • Abdulkadir arslan
  • Slh
  • Onur Ergemen
  • Muhammed Selahaddin Tuna
  • şarkta bir ihtiyar
  • divinity ankara
  • Nivîsgeh

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%40 (2)
9
%40 (2)
8
%20 (1)
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0