Farabi Ve İbn Sina'ya Göre Yaratma kitaplarını, Farabi Ve İbn Sina'ya Göre Yaratma sözleri ve alıntılarını, Farabi Ve İbn Sina'ya Göre Yaratma yazarlarını, Farabi Ve İbn Sina'ya Göre Yaratma yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
farabi bu kadarla kalmıyor, varlığı mantık bakımından ele alıyor. varlık’ın, her hangi bir şeyin mahiyetine giren ve onu meydana getiren cüzlerden bir cüz olmadığını (cüzi mukavvimi), böylece hiçbir anlamm (mefhum) mahiyetine giremiyeceğini ileri sürüyor*.
Sayfa 9 - ankara üniversitesi basımevi.Kitabı okudu
farabi’ye göre “varlık” sözü, anlatılamayacak, tanımlanamayacak derecede zihinde açık, seçik ve yerleşik, sabit bir anlam taşımaktadır.
onu açıklamak, ondan daha açık anlamlı bir sözle mümkün olur. halbuki ondan daha açık anlamlı ve geniş kavramlı bir söz yoktur. bununla beraber zihin ondan habersiz olabilir ve bu durumda zihin ona karşı uyartılabilir*. farabinin varlığı, bu şekilde tarifini ancak kendisinde buluyoruz ve kendisinden sonra artık az veya çok değişik ifadelerle klâsikleşmiş olduğunu görüyoruz**.
Sayfa 9 - ankara üniversitesi basımevi.Kitabı okudu
yaratmak konusunu kendilerine göre ele alacağımız farabi ve ibn sina’ya yöneldiğimiz zaman onların varlık fikirlerinin ikilik olduğu nu görürüz. her ikisi varlıktaki bu ikilik üzerinde o derece durmuşlardır ki, varlık felsefesini, daha doğrusu varlık ve mahiyet ayrımını ilk defa onların ortaya attığı kabul edilmektedir*.
Sayfa 7 - ankara üniversitesi basımevi.Kitabı okudu
Kainatta, yokken başlayan bir hareketin bir önceliği vardır, öncelik ise zamandır ve bu durumda zaman, başlayan hareketten öncedir.
...
Hareket bir nedene dayanır, nedensiz hareket olmaz, bu fiziki bir prensiptir.