Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Film Dilinde Mahrem

Serazer Pekerman
7/10
1 Kişi
6
Okunma
Beğeni
420
Görüntülenme
İspanya, İran, Danimarka ve Türkiye'nin, Almadóvar, Kiarostami, Lars von Trier, Zeki Demirkubuz, Nuri Bilge Ceylan gibi öne çıkan yaratıcı-yönetmenleri tarafından üretilmiş kadın merkezli filmlerin ortak özellikleri üzerine yetkin bir inceleme. Pekerman hikâyelerin merkezinde yer alan kadınlara odaklanıyor ve bu karakterlerin film mekânıyla kurduğu bağlara, Deleuze ve Guattari'nin geliştirdiği şizoanaliz perspektifinden, "kadın-oluş" ve "azınlıksal" kavramlarının imkânlarından yararlanarak bakıyor.  Bu hikâyelerdeki kadınlar kendine ait huzurlu bir evi olmayan, ya yaşanmaz bir evden nasıl çıkacağını bilemeyen ya da erkek egemen kamusal/ulusal alanda bir köşeye kıstırılmış kadınlar. Bazıları tam da bu tür kıstırılmışlıkları anlattığı için eleştirilmiş, hatta zaman zaman "kadın düşmanı" olmakla suçlanmış olan bu filmlere başka türlü de bakabileceğimizi gösteriyor Pekerman: Film mekânıyla kurduğu bir tür bağın, kadına, içinde bulunduğu (ya da zorla tutulduğu) alanda var olabilmesini ve kendisine uygulanan ataerkil baskılara direnebilmesini sağlayan bir yer açtığını ileri sürüyor. Hem film analizi hem de feminist kültürel çalışmalar alanına önemli ve özgün bir katkı.
Yazar:
Serazer Pekerman
Serazer Pekerman
Tahmini Okuma Süresi: 7 sa. 29 dk.Sayfa Sayısı: 264Basım Tarihi: 2012Yayınevi: Metis Yayıncılık
ISBN: 9789753429023Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
264 syf.
·
Puan vermedi
·
10 günde okudu
Bu yolculukta sizi şizoanalitik kavramlar yardımıyla feminist ve ulusötesi filmlerde azınlıksal kadınla tanıştırıp ona ait direniş mekanlarına davet ettim. Örnek filmler ve sahnelerde gördüğümüz gibi kadın karakterin mekanla ve mekandakilerle kurduğu göçebe bü­tünlükler bu azınlıksal direnişe imkan verdi. Kadının göçebeliğinin ataerkil düzenin temellerini nasıl kolayca sarsabildiğini, benzer kadın karakterleri ve benzer baskıcı düzenleri anlatan bütün örneklerde gördük. Bu örneklerin birbirinden farklı kültürleri, inanç ve gelenekleri olan ülkelerden seçilmiş bağımsız filmler olması bize filmler arasında başka benzerlikleri de fark etme fırsatı verdi. Ulusötesi mekanlarda geçen bu hikayelerin, üretildikleri kültürlerin ve filmlerin yaratıcı-yönetmenlerinin arasındaki şaşırtıcı ortaklık ve devamlılıklar, filmleri birbirleriyle ilişkili bir biçimde okumamıza olanak sağladı.
Film Dilinde Mahrem
Film Dilinde MahremSerazer Pekerman · Metis Yayıncılık · 20126 okunma
Reklam
100 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.