Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Geçmiş Zaman Külleri

Naim Tirali

Geçmiş Zaman Külleri Hakkında

Geçmiş Zaman Külleri konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
8/10
3 Kişi
4
Okunma
3
Beğeni
611
Görüntülenme

Hakkında

Sait Faik’i bulabileceğiniz yerler bellidir: Meserret, Yedigün Gazetesi, Elit Pastanesi... Behçet Necatigil’in özenle sakladığı, Abidin Dino’nun resim sergisi davetiyesindeki adres şöyledir: “Sait Faik, Orman Birahanesi, Beyoğlu...” Edebiyatçıların bir dönem buluşma yeri olan Kadıköy Vagon Kahve’de Dağlarca’nın masasına dökülenler. Cemal Süreya’nın buradan Hatay Restoran’a geçişine eşlik edenler. Yaşar Kemal’in kitap koklama alışkanlığı ve mavi boncuğu... Çok genç yaşta atıldığı edebiyat dünyasında edindiği dostlarını dostça anlatıyor Naim Tirali. Kimler yok ki dostları arasında: 40 ve 90’lı yıllar arasında, edebiyatımızın belki de en önemli yarım yüzyılına sığan herkes. Sadece edebiyatçılar değil ressam, aktör, gazeteci portreleri... Paris’te bulunduğu yıllarda da sanatçılarımızın Avrupa günlerinden yansımaları ve izlenimleri duru bir dille paylaşırken bizleri bir dönemin tanıklığına davet ediyor. Edebiyatımızın dört büyüğü ile dil, edebiyat ve edebiyatçıların örgütlenmesi üzerine yaptığı söyleşilerle döneme ait tartışmaları ve yankılarını aktarıyor. Vatan Gazetesi sahibi olduğu yıllarda Ahmet Emin Yalman ve Şevket Süreyya Aydemir arasındaki polemikten, tefrika romanı için kendisine başvuran İlhan Tarus’un mektubuna kadar pek çok belgeye de yer veriyor; Nezihe Meriç, Salim Şengil, Edip Cansever’in mutluluklarına, Salah Birsel’in bin bir yüzüne, Orhan Boran’ın yükselişine ve daha nice olaya dair fısıltılara da.
Tasarımcı:
Sevil Tarla
Sevil Tarla
Tahmini Okuma Süresi: 7 sa. 42 dk.Sayfa Sayısı: 272Basım Tarihi: 27 Nisan 2018Yayınevi: h2o Kitap Yayınevi
ISBN: 9786054906482Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 84.6
Erkek% 15.4
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Naim Tirali
Naim TiraliYazar · 6 kitap
Giresun doğumludur. İlkokulu Piraziz ve Giresun'da okumuş, orta öğrenimini Galatasaray Lisesi'nde yapmıştır. Öyküler yazmaya henüz lise çağlarında başlayan Naim Tirali'nin ilk öyküsünü 1943 yılında Yeşil Giresun Gazetesi'nde, ilk kitabı Park 1948'te yayınlanmıştır. 1946 yılında Giresun'da Karadeniz Postası gazetesini çıkaran Tirali İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunudur. Hukuk doktorası için Paris'te bir yıl kalıp yurda dönmüştür. 1950'li yıllarda yayımcılıkla da ilgilenen Naim Tirali, Yenilik matbaasını kurmuş ve aynı adlı dergiyi beş yıl boyunca yayımlamıştır. 1956 yılında Vatan gazetesi'ne girmiş , 1962'de Ahmet Emin Yalman'ın sahibi olduğu Vatan gazetesi'nin tüm hisselerini satın alarak gazete sahibi olarak 1975 yılına kadar Ankara ve İstanbul'da yayınını devam ettirmiştir. Tirali, 1960'ta Pulliam davasından (1959 yazı işleri müdürüyken, bir Amerikalı yazarın Adnan Menderes'i eleştiren yazısını yayımlaması nedeniyle 16 ay hapse mahkûm olup) hapse girmiş, 27 Mayıs 1960 ertesinde (100 gün hapis yattıktan sonra[2]) salıverilmiştir. Bu dönemde öykü kitapları Yirmibeş Kuruşa Amerika ve Aşka Kitakse'yi yayımlamıştır. 1977 yılında basın şeref kartı almıştır. Siyasete de 1950'lerin sonunda giren Tirali, 1957 Genel Seçimlerinde Manisa'dan CHP kontenjan adayı olmuş, fakat seçilememiştir. Aynı partiden 1961 seçimlerinde Giresun milletvekili seçilmiş ve TBMM'de bir dönem bulunmuştur. 1960'lı yıllarda Türkiye Gazete Sahipleri Sendikası İkinci Başkanlığı; milletvekilliği sırasında ise, Dünya Parlamentolar Birliği Türkiye Grubu Başkanlığı ve CHP Meclis Grubu Onur Kurulu Üyeliği yapmıştır. 1980'lerde öykücülüğe geri dönmüş, Piraziz Nere Berlin Nere, Aşk Dediğin ve Çılgınca Şeyler'i yayımlamıştır. 2009'da vefat etmiştir. Tirali, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti'nin verdiği 1997 yılı Burhan Felek Basın Hizmet Ödüllü sahibidir. Ailesi tarafından her yıl anısına doğum gününde verilmek üzere Naim Tirali Öykü Ödülü düzenlenmektedir. Yazar kendisi ile yapılan son röportajında şöyle der: “ Söylemek istediğim, yapmak istediğim şeylerdir: açık ve samimi yazmak, gönülden yazmak; maddi çıkarlar için kalem oynatmamak,… bu ve buna benzer görüşlerdir. Pek de öyle gençlere şunu bunu söyleyeyim, diye tavsiyelerde bulunmayı sevmem. Herkes kendi görüşüne göre edebiyatını yapar; tarihe kalan kalır, kalmayan kalmaz.