Penguin Readers tarafından yayımlanan bir kitap.
Pre-Intermediate seviyesindedir. Türü oyundur. Ve konu trajedidir. Güzel bir hikayesi var.
Okumanızı tavsiye ederim.
elden bırakması zor, etkileyici cümleleri olan güzel ve açık bir hikaye. bayıldım. kişisel bunalımlar ve öç alma hikayesinin hem basit hem de derin anlatımı sürükleyiciliği arttırmış.
sahnede izlemesi çok iyi olurdu.
HamletWilliam Shakespeare
Ölmek, uyumak... Hepsi o kadar.
Bir uykuyla ıstıraba ve doğadan vücuda miras kalan,
Binlerce felakete son verdik diyebilmek...
Yürekten ister insan, böyle bir sonu.
Ölmek, uyumak... Belkide rüya görmek,
İşte zorluk burada; çünkü ölüm uykusunda.
Üstümüzden bu fani bedeni çıkarıp attıktan sonra.
Shakespeare okumayın!
Evet, doğru duydunuz.
Shakespeare okumak size ve yakın çevrenize ciddi zararlar verebilir!
Hiç aklımda yokken, tiyatro okumayalı yıllar yıllar olmuşken tanıştım Macbeth eseriyle. Tanışma o tanışma Romeo ve Juliet takip etti kendisini. Akabinde Soneler. Baktım ki adam elini neye değdiyse muhteşem işler çıkarmış, bir gülün rayihasına kapılır gibi kapıldım kalemine. Yine hiç aklımda yokken Hamlet'i okurken buldum kendimi. Diyeceğim o ki okumayın. Bağımlılık içerir. Bir kereden bir şey olmaz der ve istemsizce bu sonlarla devam edersiniz. Okudukça üzülür, üzüldükçe okur, kendinizi alamadan devam edersiniz.
Hadi canım sen de!
Altı üstü bir sanatçı.
Nice kalemler var ondan yetenekli!
Dünyanın en iyisi demiyorum, diyorum ki yazdığı dönemden itibaren milyonları etki altına almış, oyunları dünyanın her yerinde oynanmış, sadece kitapları üzerine binlerce kitap yazılmış. Eline alınca bırakamadığın, orijinal dilinden çıkmasına rağmen üslubuna doyamadığın bir şair, oyun yazarı...
Hamlet!
Ölüm, ihanet, intikam, entrika...
İnsanın en yakınına bile güvenini sorgulatacak bir eser.
Görmedik mi bu zamana kadar kendi çıkarları uğruna en sevdiklerini dahi hiçe sayanları?
Ve devam ediyoruz görmeye de.
Peki ya onlarla yapılacak mücadele?
İşte burada devreye giriyor Hamlet!
Ne çok güveniyoruz değil mi bazı insanlara?
İlla bir hayaletin mi yön vermesi gerekir bize, bu sana bunları yaptı, ondan intikamını almalısın! diye.
Birkaç cümleyle bahsetmek isterim içerikten, saymazsanız spoiler eğer!
Bir kralın ölümü... Kralın ardından oğlunun geçmesi gerekirken tahta geçen, bu uğurda kardeşini öldüren ve onun eşiyle evlenen bir baba. Tüm bunların "öcünü" almak için amcasıyla mücadeleye girişen bir oğul. Tıpkı bir Türk filmi gibi değil mi! Kim bilir nelere ilham oldu