Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Hz. Muhammed'in Aile Hayatı ve Eşleri

Ziya Kazıcı

Hz. Muhammed'in Aile Hayatı ve Eşleri Gönderileri

Hz. Muhammed'in Aile Hayatı ve Eşleri kitaplarını, Hz. Muhammed'in Aile Hayatı ve Eşleri sözleri ve alıntılarını, Hz. Muhammed'in Aile Hayatı ve Eşleri yazarlarını, Hz. Muhammed'in Aile Hayatı ve Eşleri yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
ifk hadisesindeki duruş
Zeyneb b. Cahş: -“Ben kulağımla gözümü, işitip görmediğim her şeyden muhafaza ederim. Allah’a yemin ederim ki ben Aişe hakkında hayırdan başka bir şey bilmem.”
Sayfa 259Kitabı okudu
Ebû Lübabe’nin tevbesinin kabul edildiğine dair olan ayet (Tevbe,102) Rasulullah’a, Hz.Ümmü Seleme’nin evinde iken bir seher vakti nazil oldu.
Sayfa 228Kitabı okudu
Reklam
Müslümanlardan biri bir bela ve musibete uğrar da ‘innâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn’ (Biz, Allah’a aitiz ve tekrar O’na döneceğiz) der. Sonra da ‘Ey Allahım, uğradığım bu musibetin ecir ve mükafatını ihsan et. Beni, ondan daha hayırlısına nail et.’ derse Allah onun duasını kabul eder.” (İbn Hanbel, Müsned, IV, 278)
Sayfa 220Kitabı okudu
(Batı) hiçbir ilgisi olmadığı halde bir sanayi mamülünün yanına bir kadın resmi koyup reklamcılığa başladı. Bu arada erkeğin kadına karşı olan zaafını da istismar etti. Böylece HEM KADINI İFFETTEN UZAKLAŞTIRDI, HEM DE MALINI SATTI. Halkın mala olan ihtiyacı ile erkeğin kadına olan zaafını birleştirdi.
İslam, hakları erkeklere, vazifeleri de kadınlara ayırmış değildir. Her iki cinsi de hak ve vazife sahibi yapmıştır.
Gerek sahih hadis kaynaklarından, gerekse diğer temel kaynaklarda, Hz. Aişe'nin evlilik yaşının altı olduğu kesinlik kazanmış gibi görünmektedir.
Sayfa 142 - Çamlıca YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Sevde, Peygamber'in gönlünün, kendisi ile mukayese edildikleri zaman çok genç ve güzel olan hanımları ile bulunduğunu biliyordu. Buna rağmen bu kadın, yeme, içme, giyim ve mesken gibi maddi konularda diğer hanımlarından aşağı kalmayacak imkanlara sahipti. Bununla beraber gönül işinde o derecede bir imkana sahip değildir. Peygamber bu durumdan memnun değildi. Bu duruma en iyi çare onu boşamak olacaktı.
Sayfa 125 - Çamlıca YayınlarıKitabı okudu
Aişe validemiz, kendisiyle oynadığı bebeklerinin bulunduğunu, bazen komşu olan arkadaşlarının da yanına geldiğini ve onlarla birlikte oynadıklarını anlatır. Peygamber'in ise bunlara engel olmaya ve onları yasaklamaya kalkışmadığını, aksine bu hususta kendilerine yardımcı olduğunu söyler. (Okuyucu Notu: Bebekleriyle oynayan bir çocuğu akşam yatağa almak nasıl bir düşüncedir?)
Sayfa 75 - Çamlıca YayınlarıKitabı okudu
Kadının Cennete gidebilme yolunu da çok basitleştiren Allah elçisi, ''Kocası kendisinden razı olarak ölen kadın, Cennet''liktir. diyerek bu yolun kapısını sonuna kadar açmıştır. (Okuyucu Notu: Bir kadın ağzı ile kuş tutsa eğer kocası memnun değilse, cennet yolları kapalı.)
Sayfa 66 - Çamlıca YayınlarıKitabı okudu
Cahiliye döneminin bir adeti, evlatlığın, öz evlat gibi sayılması idi. Evlatlık, öz evladın bütün haklarına sahip olurdu. İslamiyet bu geleneği kaldırdı. Kur'an-ı Kerim, evlatlığın dul kalan zevcesini nikahlamayı manevi babalara helal kıldı.
Sayfa 59 - Çamlıca YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Bir hastalığa yakalanmış olan bir kadını boşamak, ikinci bir kadının ona vereceği ezadan daha ağır olsa gerekir. Probleme erkek açısından baktığımız zaman daha farklı durumlarla karşılaşırız. Zira hasta olan veya erkeğin cinsi arzusunu yerine getiremeyen bir kadına karşı erkek nasıl davranmalıdır? Ya hayatının sonuna kadar perhize girecektir ki, bu da insanın yaratılışına aykırıdır veya dışarıdan başka çarelere başvuracaktır. (Okuyucu Notu: Çok eşliliğin alt yapısı nasıl oluşturuluyor. Erkeğin hasta olma durumunda kadın da ikinci bir eş ile evlenemez mi?)
Sayfa 47 - Çamlıca YayınlarıKitabı okudu
Evlenmekten kaçınan ve cinsi arzusunu tatmin etmek isteyen bir erkek, herhangi bir kadınla bu arzusunu yerine getirecektir. Bu da kadını anne olma şeref ve şansından uzaklaştırmış olur. (Okuyucu notu: Kadının cinsel arzusu yok mudur?)
Sayfa 31 - Çamlıca YayınlarıKitabı okudu
Namaz kılmak veya oruç tutmak isteyen bir Müslüman, başını yerden kaldırıp gökleri araştırmak, ay ve güneşin hareketini takip etmek zorundadır. Böylece basit de olsa bir astronomi bilgisine, zekat vermek isteyen bir başkası, matematik bilgisine, hacca gitmek veya namaz için kıble yönünü bulmak isteyen bir diğeri de coğrafya bilgisine sahip olma zaruretini duyar. (Okuyucu görürüşü: Müslümanların neden hiçbir teknoloji geliştiremedikleri bu basit benzetme de gizlidir.)
Sayfa 11 - Çamlıca YayınlarıKitabı okudu
16 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.