Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

İmparatorluktan Tanrı Devletine

Mehmet Ali Ağaoğulları

İmparatorluktan Tanrı Devletine Sözleri ve Alıntıları

İmparatorluktan Tanrı Devletine sözleri ve alıntılarını, İmparatorluktan Tanrı Devletine kitap alıntılarını, İmparatorluktan Tanrı Devletine en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Aynı fikre sahip başka biri daha geldi aklıma
Seneca, kölelik konu­sunda çok daha ılımlı bir yol izler. Bir yandan kölelere iyi davranılmasını ister, ama öte yandan kölelik kurumunu ol­duğu gibi kabul eder.
Roma'yı çıkarıp aklınıza geleni yazıp okuyun
İktidarın tek kişinin elinde toplanmasıyla siyasetin “iflas” etmesi, zaten Roma’da hiçbir zaman gelişememiş olan siya­sal düşüncelerin büyük ölçüde ortadan kalkmasına neden oldu.
Reklam
Ona göre özel mülkiyet yasaldır, yani doğal yasalara uygundur. Dolayısıyla “toprak yasaları (toprak re­formu yasaları) çıkarmaya kalkışanlar, devletin temellerini sarsmakta... ve mülkiyet haklarına saygı gösterilmediğinde altüst olan adaleti yok etmektedirler... Herkese özel mülkü üzerinde tam ve mutlak tasarruf hakkını sağlamak devletin ve toplumun en başta gelen görevidir.” Böylece Cicero, özel mülkiyeti John Locke’tan yüzyıllar önce bir doğal hak olarak algılamakta ve en ılımlı bir toprak reformu girişimi­ni bile adalete, eşitliğe aykırı olduğu gerekçesiyle baştan mahkûm etmektedir.
Diyanet işleri başkanının vaazı gibi
İsa, yoksullara ve ezilenlere şöyle seslenir: “Ne mutlu size fakirler; çünkü Allahın melekûtu sizindir. Ne mutlu size, şimdi aç olanlar; çünkü tok olacaksınız. Ne mutlu size, şimdi ağlayanlar; çünkü güleceksiniz. İnsanoğlundan dolayı insanların sizden nefret edecekleri ve sizi ce­miyetlerinden ayıracakları, size hakaret eyleyecekleri, adınızı kötü diye yayacakları vakit, ne mutlu sizlere! O günde sevinin ve sevinçten sıçrayın; çünkü, işte gökte karşılığınız büyüktür; çünkü onların babaları da peygamberlere böyle ederlerdi..."
Sayfa 119Kitabı okudu
Polybios
"Kitleleri denetim altında tutabilmenin tek yolu, onların kafalarında böylesine saklı (dinsel) korkular ve karanlık görüntüler yaratmaktır."
Sayfa 24 - İmgeKitabı okudu
“Kitleleri denetim altında tutabilmenin tek yolu, onların kafalarında böylesine saklı (dinsel) korkular ve karanlık görüntüler yaratmaktır.”
Sayfa 37 - PolybiosKitabı okudu
Reklam
Cicero
Çünkü, "tanrılar insanlara yurt olarak dünyayı vermişlerdir" ve "her insan bir dünya yurttaşıdır."
Sayfa 41 - İmgeKitabı okudu
'' Kitleleri denetim altında tutabilmenin tek yolu, onların kafalarında böylesine saklı ( dinsel) korkular ve karanlık görüntüler yaratmaktır.'' Böylece Polybios, tıpkı Nomoi'daki Platon gibi, aklı dinlemeye yetenekli olmayan (kendi deyişiyle, filozof olmayan) insanların en ilkel duygularına seslenerek kolayca yöneltilebileceklerini belirtmekte ve Roma hakim ideolojisindeki dinsel yönün önemini vurgulamaktadır.
Etkisi devam eden bir anlayış
İmparatorluk kültü kurula­rak Roma birliğinin tartışılmaz güvencesi ve simgesi olarak kabul edilen imparatora tapma şeklinde yeni bir Roma dini belirir.[80] Bu din, kısa sürede İtalya’ya ve bütün eyaletlere yayılır; farklı dilleri, dinleri, inançları, halkları imparatora tapınma altında birleştirerek kaynaştırıcı bir ideoloji işlevi­ni görmeye başlar.
Cicero’nun evrensel devlet düşüncesi, Roma’nm em­peryalist ideolojisine sağlam bir temel kazandınr. “Halkı­mız bağlaşıklarını koruyarak bütün dünyanın efendisi ol­du” diyen Cicero, hemen ardından emperyalizmi meşrulaştırmaya yönelik şu düşüncelere yer verir: Bütün insanla­rın Roma’nın hükmü altına girmeleri doğrudur; çünkü Ro­ma, doğal yasaları uyguladığından adaletin ta kendisidir. Fethettiği ülkelerde yaşayan insanlar için yararlı olmakta, onların kötü davranışlarda bulunmalannı engellemekte, yasalan egemen kılıp adil bir düzen kurmakta ve barışı sağlamaktadır.
Reklam
Çünkü siyasette tek belirleyicinin silahlı güç olduğunun ortaya konulup kabul edilmesi sonucunda, gerçekte bu gücün ta kendisi olan ordunun, yani orduyu elinde bulunduran kişi ya da kişilerin anayasayı hiçe sayarak siyasal iktidara sahip olmaları kaçınılmaz sonuçtu.
Sayfa 31 - İmgeKitabı okudu
Cicero
Demek ki, "Adaleti adaletin kendisi için, hakkaniyeti hakkaniyetin kendisi için sevmek gerekir"; yoksa ne adalet ne de hakkaniyet olabilir.
Sayfa 40 - İmgeKitabı okudu
Bu nitelikteki mesajlarıyla yoksullara, ezilenlere ve kö­lelere İsa’nın kişiliği, acı çeken insanlığa duyduğu ilgi ve herkesi sevmesi, yaşamı, ölümü, yeniden dirilerek gökyü­züne çıkışı çekici geliyordu. Bu kesimler, “kendilerine sev­gi elini uzatan, değerli bir insanın iyi doğmuş, zengin, eğitimli veya yetenekli olması gerekmediğini öğreten bir dinde ruhsal tatmin buluyorlardı. Hıristiyanlık, talihsizliğin yükünü taşıyan ve ölüm korkusu içindeki insanlara sonsuz bir yaşam, Baba Tanrı tarafından rahat ettirilecekle­ri bir gökyüzü krallığı vaat ediyordu. Böylece, ortalama insana Eski Yunan-Roma uygarlığının vermediği bir şeyi -onur duygusunu- vermiş oluyordu."
Sayfa 106Kitabı okudu
Cicero, Platon gibi siyasetin mutlak özerklik anlayışını belirleyip "her devletin durumu onu yöneten kişi ya da kişilerin eğilimine ya da istencine bağlıdır." diyerek siyasal değişim-dönüşümlerde belirleyici olanın yönetim kademesi olduğunu ileri sürmektedir.
"Bir yandan yasaların horlanması öte yandan başvurulan şiddet hareketleri" demokratik niteliklerin yok olmasına neden olur ve böylece demokrasi oklokrasiye (Plato'nun aşırı yasası demokrasi olarak adlandırdığı ayak takımının yönetimine) dönüşür.
59 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.