Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Hristiyanlık Neden ve Nasıl Ortaya Çıktı?

İsa, Pavlus, İnciller

Zafer Duygu

İsa, Pavlus, İnciller Gönderileri

İsa, Pavlus, İnciller kitaplarını, İsa, Pavlus, İnciller sözleri ve alıntılarını, İsa, Pavlus, İnciller yazarlarını, İsa, Pavlus, İnciller yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
735 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
7 günde okudu
İsa, Pavlus, İnciller
Kesinlikle Hristiyanlık tarihi incelemeleri yapan Türkiyenin en iyi temsilcisi. Her sayfası çok fazla emek, istek ve bilgi dolu. Konuyla alakalı zannetmiyorum ki daha detaylı ve açık bir anlatımı olan başka bir eser olsun. Kitapta ki ana tez şu diyebiliriz; Hz. İsa, Musa'nın yasasını uygulayan, onun yolundan giden, onu hurafelerden arındıran bir peygamberdir. Ondan sonra cemaatin başına geçen kardeşi Yakup ve baş havari Petros'da bu istikamette idi. Bu grup o devir Roma tarafından tehdit olarak görülüyordu ve hoş bakılmıyordu. Fakat bu cemaate karşı olan Pavlus Roma'nın da desteği ile bu cemaati bastırdığı gibi teslis, günah doktrini gibi fikirlerini yayarak bu günkü Hristiyanlığı oluşturdu.
İsa, Pavlus, İnciller
İsa, Pavlus, İncillerZafer Duygu · Düşün Yayıncılık · 201876 okunma
İsa, Pavlus, İnciller
1. yüzyıl sonları ile 2. yüzyıl başlarında yaşadığı ve Antakya'daki Hristiyan cemaatinin liderliğini yaptığı kabul edilen Ignatius, erken Hıristiyanlık tarihi açısından mühim bir şahsiyettir. Aslında lgnatius biraz karanlıkta kalmış birisidir. Bunun en önemli sebebi, lgnatius'un çok erken bir dönemde yaşamış olması nedeniyle kaynakların onu efsanevi bilgilerle karıştırarak sunması ve bunun da ötesinde onun ismi altında yazılmış birçok metin bulunmasıdır. Zira bu metinlerin birçoğu gerçekte Pseudo-'dur. Yani lgnatius tarafından yazılmamakla beraber sonraki yüzyıllarda kaleme alınıp onun ismine nispet edilmiş­lerdir.
Sayfa 632Kitabı okudu
Reklam
İsa, Pavlus, İnciller
Filistin bölgesinde l. yüzyılın ikinci ve II. yüzyılın birinci yarısında Romalıların müdahil oldukları siyasi olaylar ve Romalılar ile Yahudiler arasında yaşanan büyük savaşlar (66-70 ve 132-135 yıllarında), sonra­ ki dönemlerde ortaya çıkacak bazı gelişmeler için dönüm noktası ol­muştur. Özellikle 70 yılında Kudüs'ün Roma birlikleri tarafından yı­kılmasıyla beraber Tapınak kültü ve buna dayalı bürokrasi sona ermiş­tir.
Sayfa 630Kitabı okudu
İsa, Pavlus, İnciller
İncil yazarlarının yalnızca doğumundan ölümüne ve hatta ölümü sonra­ sına kadar İsa'nın mucizelerine yoğunlaştıkları bugün bilim insanlarının büyük oranda müşterek kanaatidir. Bu tartışmalar İncillerin edebi açıdan hangi türü temsil ettikleri sorusunu tetiklemiş ve İncilleri klasik biyografi kitapları sayan yaklaşımı tedricen gözden düşürmüştür.
Sayfa 621Kitabı okudu
İsa, Pavlus, İnciller
Mevcut İnciller, aslında İsa'yı hiçbir zaman tanımayan, İsa'yla çağdaş bir zamanda ve yerde yaşamayan, İsa zama­nında cereyan eden olaylara tanıklığı bulunmayan anonim yazarların eserleridir. Bu yüzden de bu anonim yazarlar İsa hakkında bilgiler verirken o günkü koşullarda ancak ulaşabildikleri rivayetleri naklet­ mişlerdir. Bu rivayetlerin bazısı muhtemelen otantiktir, yani gerçekten de İsa'ya ve dönemine ait gerçekleri yansıtmaktadır. Bundan çok daha fazlası ise ya sonradan ortaya çıkan rivayetlerdir ya da aslen otantik olmakla beraber İncil yazarları veya sonraki bazı redaktörler tarafın­ dan yeniden şekillendirilerek nakledilmişlerdir.
Sayfa 577Kitabı okudu
İsa, Pavlus, İnciller
Pavlus'un veya Pavlusçu yazarların havarilere dair söylem ve iddiala­rı Pavlusçu tezleri meşrulaştırma amacına yönelik bir girişimdir. Fitzgerald'ın tabiriyle, gerçekte Pavlus'un İsa'sı ile havarilerin ve Kudüs cemaatinin İsa'sı o kadar farklıdır ki, bunların aynı şahsiyetten bahset­tiklerini söylemek olanak dışıdır.
Sayfa 464Kitabı okudu
Reklam
İsa, Pavlus, İnciller
"İncillerin arasındaki hiçbir çelişki, İsa'nın dirilişi rivayetlerinde olduğu kadar açık­ seçik değildir". Pavlus'un bu bağlamda öne sürdüğü iddiaların sıh­hatini ise Fitzgerald'ın cümleleriyle vermek istiyorum: Pavlus, İsa'nın on ikilere göründüğü söylemektedir. Halbuki (İşler Kitabı' na göre) bu sırada Ludas ölmüştür ve Mattita henüz (Ludas'ın yerine on ikinci havari olarak) seçilmiş değildir (İşler, 1:20-26). Yani elçiler on iki kişi değil, on bir kişidir... (Pavlus' a göre, İsa) beş yüzden fazla kardeşe görünmüştür (krş.1. Korintliler, 15:5-9). Öy­leyse bu kadar büyük bir olay niçin İncillerde ve İşler Kitabı'nda geçmemektedir? Kaldı ki, İşler Ki tabı (o sıralarda İsa cemaatinde ki ) imanlı sayısını yüz yirmi olarak vermektedir (krş. 1:15). O halde, nasıl olmuştur da İsa beş yüzden fazla imanlıya görünmektedir?
Sayfa 377Kitabı okudu
İsa, Pavlus, İnciller
II. ve III. yüzyıllarda İsa'ya iman etmekle beraber Musa Yasası'nın hükümlerine riayeti titizlikle sürdüren bazı cemaatlerin varlığı ke­ sindir. Ebionitler, Nasraniler veya Elkesaitler, bu bağlamda söz konusu edilebilecek inanç akımlarından bazılarıdır.
Sayfa 227Kitabı okudu
İsa, Pavlus, İnciller
"Kanonik" İnciller gibi "Apokrif" İnciller de tarihsel İsa'ya ilişkin gerçek bi l gilerin ne olduğundan daha fazla 2. yüzyıl ve sonrasındaki Hristiyan grupların tarihsel İsa'da ne gördükleri sorusunu cevaplandırmaktadır.
Sayfa 178Kitabı okudu
İsa, Pavlus, İnciller
Miladi takvimin erken yüzyıllarında birden fa zla Yahudi-Hıristiyan cemaat bulunduğu düşüncesi makuldür. Nitekim bunlar arasında en fa zla önplana çıkarılan Ebionitlerin ve Nasranilerin erken dönem Ku­ düs (havari) cemaati ile olan bağlantıları modern bilim dünyasında özellikle vurgulanmaktadır. Şurası kesin olarak bilinmektedir: Söz konusu bu iki grup da kendilerini tarihsel süreçte İsa'nın ve Kudüs (havari) cemaatinin gerçek temsilcileri olarak görmüşlerdir.
Sayfa 126Kitabı okudu
Reklam
İsa, Pavlus, İnciller
Celsus'un Yahudi karakteri, İsa meselesi hakkında Talmud külliyatın­ dan bilinen bir tutum sergileyerek İsa'nın bakireden doğumuna dair Hıristiyanlık kabulüne karşı çıkmaktadır. Celsus'un Yahudi karakteri­ ne göre, İsa'nın bakireden doğduğu iddiası uydurmadır. Çünkü o, bir Yahudi köyünde, marangoz bir adam ile evli bulunan fakir bir kadın­ dan doğmuştur. Rivayete göre kocası bu kadını ev hapsinde tutmakta­ dır, çünkü kadının zina suçu işlediği kanıtlanmıştır. Nitekim bu kadın kocası tarafından kovulduktan ve utanç verici bir şekilde bir müddet dolaştıktan sonra İsa'yı doğurmuştur.
Sayfa 117Kitabı okudu
İsa, Pavlus, İnciller
Yakup, Hıristiyanlığın erken yüzyıllarını temsil eden pek çok kaynakta ismi geçen bir şahıstır. Buna göre Yakup, İsa'nın kardeşidir; adaleti, dürüst­ lüğü ve Musa Yasası'na olan tavizsiz bağlılığıyla İsa'ya iman etmeyen Yahudiler arasında bile temayüz etmiştir.
Sayfa 102Kitabı okudu
İsa, Pavlus, İnciller
Yahudilerin maruz kaldıkları büyük yıkımları İsa'nın öldürülmesiyle ilişkilendirmişlerdir. Başka bir deyişle, İsrailoğulları'nı Mesih'leri olan İsa'nın öldürülmesinden sorumlu tutan Hıristiyan bazı yazarlar, Takdir-i İlahi'nin onlara bu kötülüğün bedelini sürgünlerle ödettiği düşüncesini taşımışlardır.
İsa, Pavlus, İnciller
İnsanlık tarihi on binlerce yıllık bir geçmişe sahiptir. Fakat bunca yıl l ık mazide İsa kadar çok tartışılan ikinci bir kimsenin daha bulun­ mayışı (en azından varsa bile biz bilmiyoruz) gerçekten ilginçtir.
İsa, Pavlus, İnciller
Kiliseye göre "Mesih" olan İsa' nın ölümü ve dirilişi özel bir anlam ta­şımaktadır.
263 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.