Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Vahyin Dininden Sapmalar, Hurafeler Bid`adlar

İslam Nasıl Yozlaştırıldı?

Yaşar Nuri Öztürk

İslam Nasıl Yozlaştırıldı? Sözleri ve Alıntıları

İslam Nasıl Yozlaştırıldı? sözleri ve alıntılarını, İslam Nasıl Yozlaştırıldı? kitap alıntılarını, İslam Nasıl Yozlaştırıldı? en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Allah adına yasak koymaya gelince, Kuran hiçbir beşere, peygamber de olsa, böyle bir yetki vermemiştir. Çünkü bu yetki tanrılığa ait bir yetkidir.
Sayfa 204 - Yeni boyut
"Sala"
Cahiliye devrinde, ölülerin arkasından ağlamayı meslek edinmiş kişiler hem yas havasını yaygınlaştırmak hem de ölümü duyurmak için şiir-ilahi türü şeyler okuturlardı. Buna "na'y" denirdi. Ali Mahfuz, bugün okunan salaların bu Cahiliye uygulamasının İslami dekorlarla süslenmiş bir şekli olduğunu söylüyor.
Sayfa 222 - Yeni boyut; Ali Mahfuz:Birçok alanda eserleri olan Iraklı âlim.
Reklam
Zaten bir mesele mezhep meselesi haline geldiyse artık kişisel tercih konusu olmuş demektir.
Sayfa 94 - Yeni boyut
Kadınlarla erkeklerin ayrı ayrı oturmaları
Bu İslamdışılık; evde, işyerinde, düğün, konferans, cenaze gibi toplantılarda, toplu yemeklerde( kadınlarla erkeklerin birlikte yemek yiyebileceklerini hükme bağlayan Kuran ayeti için bk. Nur, 61) kadınlarla erkeklerin ayrı ayrı yerlerde mekan tutmaları şeklinde uygulanmaktadır.
Sayfa 349 - Yeni boyut
Said Nursi, Rumi
Hiç kimsenin ilhamı ve rüyası, başkalarını bağlayan kanıt niteliği taşımaz.
Sayfa 321 - Yeni boyut-İlham alan kişiyi bağlayabilir, onunla Allah arasındadır.
"İbadette ortaklık" İbadet sadece ALLAH'a yapılır.
"Falan ibadetin şu kadarını Allah rızası için, şu kadarını da peygamberin şefaati için yerine getiriyorum.."
Sayfa 588
Reklam
Ehli kitap hurafeciliğini (buna genel adıyla İsrailiyat denir) özellikle Yahudilik yoluyla bünyesine aktaran Müslüman kültür daha sonra buna Hristiyan, Sasani, Hint, Eski Yunan ve nihayet Türk-Şaman kabullerini de ekleyerek iyice hurafe okyanusuna dönüşmüştür. Şamanizm gibi yarı pagan, yarı mistik bir dinin oluşturduğu kollektif bir şuuraltına sahip bulunan Türk insanı İslam'ı kabul ettiğinde, bu sayılan hurafelerin ilk dördünü, girdiği yeni dinle birlikte sineye çekmekle kalmadı, ona kendi Şaman kaynaklı hurafelerini de, ufak kılık değiştirmelerle ekledi. Ve bir zaman geldi ki, Türk insanı için din hayatı bir tür hurafeler hayatı oluverdi.
Sayfa 37
İslam'ın resim ve heykele tapma yasağını, resim ve heykel yapma yasağına dönüştürerek sürdürmenin bir anlamı yoktur.
Sayfa 239 - Bunun üzerinden İslam'a çamur atmanın da mantığı yoktur.
Tanrısal kitabın bile yoruma açık olduğu bir dinde birtakım insanların yazdıklarını dokunulmaz, eleştirilmez kılmaktan daha büyük bir çürüme gösterilemez.
Sayfa 590 - Yeni boyut
"Diş temizliğini dal parçası fetişizmine dönüştürmek bir talihsizliktir."
Sayfa 53 - yeni boyut
Reklam
Kur'an'da insanın anlayamayacağı hiç bir söz yoktur. Sadece vakti gelmediği için anlayamayacağı şeyler vardır.
Sayfa 226Kitabı okudu
Diğer suçları akşama kadar işleyenlerden tek kelimeyle söz etmeyenlerin sokaklarda onun bunun eteğini, yakasını, kumaşının rengini, inceliğini hesaplamaları iyi niyet ve ciddiyet ürünü olarak kabul edilecek cinsten değildir.
Sayfa 363 - Yeni boyut
Abdest
Abdest sadece ve sadece namaz kılmak için gereklidir. Kur'an, namaz dışında herhangi bir ibadet veya davranış için abdest almanın gerektiğine ilişkin bir ima bile taşımamaktadır. "Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı mesh edin ve topuklara kadar ayaklarınızı mesh edin/yıkayın." (Maide, 6)
Sayfa 87
Peygamberler Allah'ın elçileridir, ortakları değil.
Sayfa 559 - Yeni boyut
Günlere, aylara kutsallık, kurtuluş atfetmek
İyilik yapmanın özel zamanı olmadığı gibi kötülüğün hafife alınmasını sağlayacak özel zamanlar da yoktur.
Sayfa 125 - Yeni boyut
261 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.