Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Felsefi Tasavvuf

İslam'ın Pavlusları -1

Saadettin Merdin

İslam'ın Pavlusları -1 Sözleri ve Alıntıları

İslam'ın Pavlusları -1 sözleri ve alıntılarını, İslam'ın Pavlusları -1 kitap alıntılarını, İslam'ın Pavlusları -1 en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Peygamberimizin hayatında yalanın zerresine rastlanmaz. Ama gel gör ki, Peygamber âşıklarının peygamber anlatımları yalandan geçilmez.
Sayfa 279 - AraştırmaKitabı okudu
'' La'' İIe ilahları reddetmeyenln, onlara savaş. açmayanın. ''İlla'' demesinin hiçbir hükmü yoktur.
Sayfa 301 - AraştırmaKitabı okudu
Reklam
Yapılan araştırmalara göre 16* yüzyılın İlk yansında, Anadolu'da 110 medrese mevcut iken, 626 zaviye ve hankâh, birer de Kalenderhâne ve Mevlevihane bulunmaktaydı* Yine 17. Yüzyıl Anadolu'sunda 388 tarikat şeyhinden sadece 83 tanesi medrese mezunudur. Yani, tekkelerin medreselere olan sayısal üstünlüğü yanında şeyhlerin cehaletleri de İlk bakışta fark edilmektedir,
Sayfa 358 - AraştırmaKitabı okudu
Karmati lideri Ebu Tahir, miladi 930 yılında Terviye günü, Kabe'nin etrafındaki herkesi katletti, mallarını gasbetti, bu katliamdan Kabe'nin Örtüsüne sığınanlar bile kurtulamadı, Kabe'nin örtüsünü çıkararak parçalattı, Haceru' l Esvedl yerinden söktürttü, Karmati eşkıyalar "Nerede Ebabil kuşları, hani Kabe emin/güvenlikli olacaktı? Tanrı' nız göktedir. Yeryüzüne ev yapmaz. Hadi onun evini yağma edin ve yıkın!" diyordu. Sonra Mekkeli kadın ve çocukları esir ve köle etti, Ebu Tahir Aksa'ya gelince daha da ileri giderek, Tevrat, İncil ve Kur' an'ı sokağa fırlatıp üstlerini kirletmiş ve "İnsanları üç kişi serseme çevirmiştir. Çoban (Musa), Tabib (İsa) ve Deveci (Muhammed). Kinim diğerlerinden daha hilekâr, daha üç kağıtçı ve daha göz bağcı olan deveciyedir," demişti,
Sayfa 95 - AraştırmaKitabı okudu
Hz. Âişe annemiz şöyle der: "Her kim Allah Rasulü'nün (bazı bilgileri) gizlediğini haber verirse, yalan söylemiştir. Zira Allah 'Ey Rasul, Rabbinden sana indirileni tebliğ et! Eğer bunu yapmazsan O'nun elçiliğini yapmamış olursun.' (Maide/67) buyurmaktadır. (Buhari, Tefsir, 53)
Sayfa 124 - Araştırma YayınlarıKitabı okudu
Bu gönüllü kölelik sistemini garantiye almak için şeyh-mürid ilişkileri kesin kurallara bağlanmıştır. "Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır." Sözü bunun için söylenmiştir.
Sayfa 70 - Araştırma YayınlarıKitabı okudu
Reklam
İslâm diye insanlığın çağrıldığı din, o kadar Kitabî İslam'dan uzak ki! Gençlerimiz ateist, nihilist, satanist olmasın diye onlara sunulan din öyle bir din ki; geleneklerle iç içe geçmiş, hurafelerle örülmüş, hayattan kopuk, anakronik, dine karşı bir din!
İnsanlık İsa'nın dinine sahip çıkamadı, Pavluslar galip geldi. Hiç olmazsa son dine, tevhid peygamberi Hz. Muhammed'e (sav) sahip çıkalım. Aksi hâlde, korkarım akıbetimiz Havarilerin akıbetinden farklı olmayacak!
Sayfa 33 - Araştırma YayınlarıKitabı okudu
Mesnevi
Yine Şems ve Mevlanâ antifeminist'tir. Kadın düşmanlığı onlarda son derece şiddetlidir. Bu düşüncenin temeli eski İran kültüründen kaynaklanır. Hümanizmin devasa şahsiyeti olarak takdim edilen Mevlanâ'nın kadına bakışı şu şekildedir. "Eğer yol bilmezsen eşeğin dileğine aykırı hareket et; doğru yol aykırı yoldur. Kadınlarla meşverette bulunun, ne derlerse aksini yapın. Şüphe yok ki onlara aykırı hareket etmeyen helâk oldu.(7) Kadında hayvan sıfatı üstündür. Çünkü kadının renge, kokuya meyli vardır. O eşek de çayırlığın rengini, kokusunu duyunca elindeki bütün deliller gitti.(8) Arşta oturup duruyordum. Anamın şehveti "inin" emri ile beni buraya attı. O tam yücelikten bir kocakarının hilesiyle rahim zindanına düştüm. Ruhu ta arştan bu yurda getirdi.(9)
Sayfa 333 - Araştırma YayınlarıKitabı okudu
Şems-i Tebrizi ve Mevlanâ
Şems-i Tebrizi'ye, karısı Kimya Hatun'u bazen Allah olarak, daha doğrusu ona, Allah, karısı şeklinde görünürdü. Mevlanâ; bir çadırda Şems-i Kimya Hatun ile oynaşırken gördü. Mevlanâ oynaşmaları için biraz dışarıda dolaşıp, sonra hocasının yanına geldiğinde Şems; "O Kimya Hatun değildi. Yüce Tanrı beni o kadar çok sever ki, sevdiğim kimse suretinde yanıma gelir. Az önce senin beni halvet hâlinde gördüğün kadın da Kimya Hatun değildi, Allah Kimya Hatun şeklinde bana gelmişti." der.(11)
Sayfa 334 - Araştırma YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Mevlanâ'nın felsefesinde sadece "Allah aşkı" yoktur. Bu felsefede "Allah da kullarına âşıktır." (!)
Sayfa 335 - Araştırma YayınlarıKitabı okudu
Mevlanâ, Sezgici bir filozoftur, akla muhaliftir. Mesnevi'deki kel papağan hikâyesinde akliyecileri yermektedir. Anadolu'nun fikren, ilmen geri kalmasında, Ahiliğin dağılmasında bu akıl karşıtı tasavvuf düşüncesinin rolü vardır. (14)
Sayfa 335 - Araştırma YayınlarıKitabı okudu
Mevlana Celaleddin Rumi
Bundan daha kötüsü de içinde binlerce gayri İslami unsur bulunan bu kitabını (Mesnevi), Allah katından inmiş gibi sunmasıdır. Bu ağzı küfürle dolu sahte peygamber asırlardır insanlara aşk peygamberi olarak takdim edilmiştir. Yine Şems ve Mevlânâ antifeminist'tir.Kadın düşmanlığı onlarda son derece şiddetlidir.
Sayfa 333 - Kitabın hangi kitap olduğu anlaşılsın diye (Mesnevi) kısmını ben ekledim.Kitabı okudu
Gazâlî’nin, “Âlimler her ayetin altmış bin anlam içerdiğini söylemesi” sözü ile bâtınîlerin her bir ayetin yetmiş yedi bâtınî anlamı olduğunu söylemesi aynı yere çıkar. Ayrıca bir kelimenin yüzlerce anlama geldiğini söylemek, onun hiçbir şey ifade etmediğini söylemekten farksızdır.
Felsefi Tasavvuf ARAŞTIRMA YAYINLARI
Yüce Allah'ın kontrol ve idaresinde âlemin devam ettiği inancı terk edilmiş, bunun yerine evrenin yönetimi bir takım alt tanrılara, feleklere, gizemli tabiat güçlerine taksim edilmiştir. Evrendeki tek elden yönetilen, değişmez, zorunlu yasalar yerine, sebep-sonuç ilişkisini dışlayan, her an her şeyin olabildiği okülist, cinlerin-perilerin cirit attığı bir tabiat felsefesi hâkim olmuştur. Özetle; nasıl modern çağın Firavunları Mısır'da İslam medeniyeti yerine kadim Mısır uygarlığını ön plana çıkarmaya ve onun İslam ile bağını koparmaya gayret etmişlerse , Hermetik felsefeden etkilenen İslam filozof ve sûfileri de vahye dayanan İslam yerine bu pagan kültürünü ikame etmeye çalışmışlardır.
Sayfa 146 - Araştırma YayınlarıKitabı okudu
80 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.