Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İstif Çağı

James Wallman

İstif Çağı Sözleri ve Alıntıları

İstif Çağı sözleri ve alıntılarını, İstif Çağı kitap alıntılarını, İstif Çağı en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir çöp poşetinin dolması için, poşeti dolduran ürünlerin üretimi sırasında yetmiş poşet atık üretildiğini öğrenince, izleyenlerin çoğu muhtemelen hayatlarında daha az eşya olmasını istemiştir.
Aslında ihtiyacı olmayan onca şeye harcadığı parayı kazanmak için saatlerce çalışmaya son verdi. Daha az eşya ile yaşamaya başladı. Maddi hedeflere ulaşmaya çalışmak yerine, sağlıklı olmak ve güzel ilişkiler kurmak gibi farklı hedeflere odaklandı.
Reklam
Acaba tüm arkadaş ve tanıdıklarımızın göründüğü şekilde biz de yeterince konferansa, partiye veya konsere gidiyor muyuz? Bu endişe o kadar yaygınlaştı ki artık bir ismi var: Fırsatı kaçırma korkusu, kısaca FOMO.
Sayfa 183Kitabı okudu
Günümüzde nerede olduğunuz, nasıl hissettiğiniz, ne yaptınız ve ne yapmış olduğunuz birdenbire değerli bir sosyal para birimi haline geldi.
Sayfa 180Kitabı okudu
Daha fazla eşyanın daha fazla mutluluğa eşit olmadığını ve statü, kimlik, anlam ve mutluluk elde etmek için en doğru yerin deneyimler olduğunu daha fazla insan fark ettikçe, inanıyorum ki, eski maddecilik çağı yerini yeni deneyimcilik devrine bırakacaktır.
Maddeciliğin çevre üzerindeki kara lekeleri kadar karanlık bir yüzü daha var: Mutluluğumuz üzerindeki etkisi. Bugüne kadar milyonlarca kişiye maddiyata dayalı refahın temellerini sunmuş olmasına rağmen, maddeciliğin toplam refahımızı iyileştirmekte yetersiz kaldığı görülüyor.
Reklam
Sistemin doğal sonucu olan seri üretim ürünler ise en kötüsüdür. Anlam ve özgünlükten o kadar uzaklar ki, bizi gerçekten heyecanlandırma veya bize ilham verme ihtimalleri yok denecek kadar az. “Seri üretimin tekdüzeliği, ortaya çıkardığı üründe karşılığını tamamen buluyor” diyor Scitovsky. Sosyologların hedonistik adaptasyon dediği bu durumda elimizdeki ürünlerden çabuk sıkılıyoruz ve özgünlük arayışıyla bir sonraki ürüne geçip süreci tekrar başlatıyoruz.
Maddeci ilerlemeden deneyimci ilerlemeye doğru hareket eden bu değişim göz önüne alındığında, yakın bir gelecekte psikologların da hükümette günümüz ekonomistlerininki kadar önemli bir yer edinmesi muhtemeldir.
Sayfa 212Kitabı okudu
Bir zamanlar “daha fazla” diyince aklımıza daha olumlu şeyler gelirken, bugün daha fazla deyince daha fazla uğraşma, yönetilecek ve düşünülecek daha fazla şey geliyor.
Bu devrim niteliğinde, sezgileri aykırı bir fikirdi. Bu zamana kadar binlerce yıldır içimize işlemiş geleneksel bilgelik, refahı arttırmanın en iyi yolunun harcama değil tasarruf olduğu yönündeydi. Ancak Mandeville, kilisenin günah saydığı açgözlülük ve gereksiz alışveriş ya da şaşalı partiler vererek gösteriş yapmak gibi şeylerin istihdam, iş ve zenginlik ürettiğini; başka bir deyişle, zenginlerin kişisel ahlaksızlıklarının topluma ve dolayısıyla herkese yarar sağladığını gösterdi.
Reklam
Sosyal medya “nadirlik ilkesi “ndeki merkezi rolü nedeniyle de deneyimlerin daha değerli görünmesinde hayati bir rol oynuyor. Bu ilkeye göre, bir şeyi erişimi olan insan sayısıyla bundan haberdar olan insan sayısı arasındaki fark ne kadar büyük olursa, o şey o kadar nadir ve daha değerli olur. Bu, örneğin TED konferanslarının sosyal statüsünü açıklıyor. TED’in videoları bir milyardan daha çok izlenmiştir, ancak buna rağmen sadece tek bir kapalı etkinlik var ve yalnızca 1500 kişi katılabiliyor.
Sayfa 182Kitabı okudu
Günümüzün sisteminde maddi başarıya, ne olursa olsun her zaman evet demeniz gerekiyor. Fakat ORTALAMA RAHATLIK değerlerinin egemen olduğu bir sistemde başka bir seçim yapabilirsiniz. Ortalama rahatlık dünyasında başardıklarınızı başka bir şekilde ölçebilirsiniz. Aşırı yoğun maddecilik yolundan ayrılıp daha yavaş, daha telaşsız bir rota seçebilir ve insanların ne dediğini dert etmeyebilirsiniz. Bir terfiye, “Teşekkürler, ama kalsın” diyebilirsiniz ve böyle yaptığınız için kimse sizi küçük görmez.
Sayfa 140Kitabı okudu
Earnest Elmo Calkins reklamcılıkdaki ilk çıkışını 1891’de yaptı. (...) Calkins ve çağdaşları kısa sürede iki devrimci fikir ortaya attı. Birincisi, sanayinin gitgide daha iyi ürünler üretmek yerine kısa ömürlü ürünler üretmeye odaklanması gerektiğiydi. Araba ve jilet benzeri, insanların kullandığı ürünleri, diş macunu ve bisküvi gibi insanların kullanıp bitirdiği ürünlere dönüştürmeliydiler. Dayanıklı ürünler satmak yerine, bozulması için yapılmış ürünler satmalıydılar.
Daha maddiyatçı insanlar daha az mutlu olma eğilimindeydi.
Sayfa 151Kitabı okudu
Deneyimler insanları maddiyata sahip olmaktan daha mutlu eder.
Sayfa 153Kitabı okudu
137 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.