Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Kendilik ve Nesne Dünyası

Edith Jacobson

Kendilik ve Nesne Dünyası Gönderileri

Kendilik ve Nesne Dünyası kitaplarını, Kendilik ve Nesne Dünyası sözleri ve alıntılarını, Kendilik ve Nesne Dünyası yazarlarını, Kendilik ve Nesne Dünyası yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
192 syf.
8/10 puan verdi
·
42 günde okudu
Jacobson, genetik ve çevrenin birbirini karşılıklı olarak etkilediğini ve bunun gelişim boyunca süren bir etkileşim olduğunu öne sürüyor. Freud, Anna Freud, Hartmann, Spitz ve Mahler'in katkılarından yararlanarak kendi fikirlerini açıklıyor. Jacobson Hartmann'ın görüşlerini destekleyerek içgüdüsel dürtülerin ''verili, belirli
Kendilik ve Nesne Dünyası
Kendilik ve Nesne DünyasıEdith Jacobson · Metis Yayınları · 201514 okunma
Genel olarak annenin tutumları bütünsel beni ilk çocukluk yıllarında daha kolay ve ciddi bir şekilde etkiler.
Sayfa 187Kitabı okudu
Reklam
Ancak, birçok örnekte ben ve üstben gelişiminin yavaş ya da düzensiz olmasına olgunlaşmadaki gecikme değil, ergenin ailesiyle bağlarını gevşetme ve içgüdüsel özgürlüğün yanında önceden değindiğim duygu, düşünce ve eylem özgürlüğünü de kazanma çabalarına direnen ebeveynin tutumları neden olmaktadır. Bu durumda ergen ebeveynine şiddetli bir biçimde başkaldırabilir, ancak onlardan ayrılamadığı için daima bağımlı ve saldırgan narsisistik eğilimlerin arasında gidip gelen, çözülemez ergenlik çatışmaları düzeyine gerilemeli biçimde saplanmış olarak kalır.
Sayfa 178Kitabı okudu
Ergen, libidinal tutkularının hâkimiyetine girdiği fakat aynı zamanda eşcinsel ve zıtcinsel bağlanmalardan korktuğu dönemlerde, bir birey yerine tüm insanlığı ve onun uğruna verilen davaları kucaklamayı, Tanrı ile mistik bir biçimde birleşmek gibi esrik dinsel deneyimler yaşamayı ya da doğayla, şiirle, müzikle veya sanatla yalnız eğlenceler düzenlemeyi tercih edebilir.
Sayfa 170Kitabı okudu
Gerçekten de üstben ve id, bene o kadar yüksek bir derecede sızabilir ki Weltanschauung bu ikisinden birini yada her ikisini de temsil eder hale gelebilir.
Sayfa 164Kitabı okudu
Helene Deutsch (1944), "çocuğun beni ne kadar zayıfsa, yetişkin dünyaya uyum sürecinde yetişkinlerle özdeşleşme kurmaya o kadar çok gerek duyar" (s. 7) der.
Sayfa 156Kitabı okudu
Reklam
Ergenlik döneminin tamamı, gencin cinsel ve saldırgan eyleme koymalarında ve gerek kendi cinsine gerekse karşı cinse karşı kararsız tutumlarında ifade bulan cinsel ve çift değerli çatışmalar, kaygılar ve narsisistik mücadelelerle dolu olarak geçer.
Sayfa 150Kitabı okudu
Piers ve Singer
… utanma tepkilerinin ben idealine erişemediğimiz her durumda ortaya çıktığını belirtmişlerdir.
Sayfa 136Kitabı okudu
Freud (1932), Psikanaliz Üzerine Yeni Giriş Konferansları adlı kitabında, aşağılık duygularının erotik kökenlerine değinir. Ona göre bunlar, ebeveynin reddedişinden kaynaklanır ve her şeyden önemlisi, üstben ve ben arasındaki çatışmaları yansıtır.
Sayfa 133Kitabı okudu
Üstbenin nüvesi, elbette, baba ve anneyi öldürmenin yasak oluşu ve ensest tabusudur.
Sayfa 119Kitabı okudu
Reklam
Çocuksu ensest ve saldırganlık isteklerini istikrarlı savunmalarla savuşturmayı başaramayan hastalar, zayıflamayan cinsel ve saldırgan itkilerin ben ve üstbeni kuşatmasından muzdariptirler.
Sayfa 113Kitabı okudu
Freud kadınlarda başlıca korkunun hadım edilme değil sevgi yitimi korkusu olduğunu söylerken kesinlikle haklıydı. Ancak, oidipal çatışmanın bu evresinde babasının sevgisini yitirmesi aynı zamanda narsisistik bir zedelenmeyi, penisini -yani babasının penisini- yitirmesini temsil eder.
Sayfa 109Kitabı okudu
Dişil ben idealinin “yanılsamalı penis” fantezilerini soğurduğunu ve sonsuza dek bunların yerine geçtiğini sık sık gözlemleyebiliriz. Bu tip kadınlar genellikle her tür eril eğilimi ve penis hasedini yadsırlar…
Sayfa 108Kitabı okudu
Ödipal dönemde korku, paha biçilmez değerdeki genital organda toplanır. Korku hadım edilme korkusudur.
Sayfa 100Kitabı okudu
Çocuğun değer sisteminin gelişimi üzerindeki eğitsel etkiler, büyük ölçüde, gerginliğe karşı dayanıklılığın artışında ve önce sfinkter ahlakının, sonra toplumsal davranış ölçütlerinin ve son olarak özünü ensest tabusu ve ebeveyn cinayeti yasağının oluşturduğu genel ahlak kodlarının kabulünde ifade edilir.
55 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.